Det där med att få fler chanser om man missar ett moment när man lör upp tror jag handlar om hur grovt man bränner det, inte på hur "sur" gubben/tanten är som man kör upp för.
Exempel:
När jag körde upp var vi tre st. Första tjejen var super nervös och skulle börja med konbanan. Första försöket sätter hon ned foten och välter nästan. Hon får då en andra chans. Denna gången klarar hon det fint fram till rundningen, får totalt hjärnsläpp och bränner rakt tillbaks utan att ta en kon. Då kuggade hon.
Jag var nr två som gick ut. Hade tidigare fått kritik att jag körde den för snabbt, av min handledare, så jag körde långsamt som fan. Detta i kombination med att jag var sjukt nervös, gjorde att hojen nästan dog och jag var tvungen att sätta ned foten.
Fan tänkte jag, men tog upp den igen och satte resten av banan. Nedsättningen var även under helt full kontroll, höll inte på att välta etc.
"Då tar vi högfarten" säger uppkörningsgubben. "Ok" tänkte jag, kör bort och sätter den på första försöket. "Ok" säger gubben, "då tar vi lågfarten igen så jag får se att du kan den". Kör bort och kör lite fortare denna gången och sätter den.
Han hade lika gärna kunnat kugga mig på första försöket, men jag tror att eftersom mitt misstag inte var lika stort som föregåendes, samt att jag faktiskt hade kontroll på bågen, så fick jag en chans till. Vilket jag natruligtvis är jävligt glad för.