Idag blir nog min mc såld, ångest... Vad ska jag ha nu då?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Sitter här på jobbet och letar mc. Hade tänkt sälja min för att köpa nått äldre som man inte behöver vara så rädd om. Men nu börjar jag ändra mig, så nu letar jag allt sportigt från 600cc 04 och uppåt. Får se vad det blir för nått, är lite sugen på en zx10r nån som har nått att säga om den? Är även lite sugen på en gsxr 750 05 eller 06 också, eller en fireblade 1000cc repsol replika.... Fan så svårt det ska vara då! Vet inte hur jag ska göra :huvet

Suck!

Detta måste helt klart vara ett ilands problem :rolleyes:

//Johan

Gabor

Guest
nilzz skrev:
2261476 Sitter här på jobbet och letar mc. Hade tänkt sälja min för att köpa nått äldre som man inte behöver vara så rädd om. Men nu börjar jag ändra mig, så nu letar jag allt sportigt från 600cc 04 och uppåt. Får se vad det blir för nått, är lite sugen på en zx10r nån som har nått att säga om den? Är även lite sugen på en gsxr 750 05 eller 06 också, eller en fireblade 1000cc repsol replika.... Fan så svårt det ska vara då! Vet inte hur jag ska göra :huvet

Suck!

Detta måste helt klart vara ett ilands problem :rolleyes:

//Johan

Lider med dig, ett väldigt världsproblem som många lider av.. föreslår ett besök på samtliga mc firmor i mälardalen denna vecka, bara att sjukskriva sig, du mår ju uppenbarligen inte bra.. :D :tummenupp

ps, skulle nog ge tipset på Cycle Center, Aprilia Factory replica... :tungan

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Nu är den såld :gråta Ångrar mig redan!!!

Nån som har nån annan kul att sälja till mig?

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
nilzz skrev:
2263025 Nu är den såld :gråta Ångrar mig redan!!!

Förstår att du ångrar dig...

Har inget o sälja.... men väl en rekomendation...... gixxer 750... enligt mig en underbar hoj... Polaren har en -03, den går klockrent... :tummenupp

Jag vet iaf vad min nästa hoj blir... Inte för att jag någonsin skulle vara så DUM o sälja en fireblade :fatta! :brinnerup men ändå.... :tungan

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Varför inte en häftig twin?

nilzz skrev:
2263025 Nu är den såld :gråta Ångrar mig redan!!!

Kolla med Taz om han kan tänka sig att sälja sin Ducati 996! :banana
Taz
Den väcker habegär!

Simba skrev:
2263701 Kolla med Taz om han kan tänka sig att sälja sin Ducati 996! :banana
Taz
Den väcker habegär!

Om du vill ha något som går bra men inte är dyr att äga så har jag en BMW R1100S till salu, du har sett den på Rörken när jag varit instruktör.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Magoo skrev:
2263594 Förstår att du ångrar dig...

Har inget o sälja.... men väl en rekomendation...... gixxer 750... enligt mig en underbar hoj... Polaren har en -03, den går klockrent... :tummenupp

Jag vet iaf vad min nästa hoj blir... Inte för att jag någonsin skulle vara så DUM o sälja en fireblade :fatta! :brinnerup men ändå.... :tungan

Så du menar att en gsxr 750 kan vara ett bra köp?

Jag har hittat 2 st som jag kan tänka mig, vissa säger att det är lite för lite vrid i dom. Inte vet jag, har inte kört någon än.

Hej hopp!

Jo nog är man korkad som säljer än blade....

Simba skrev:
Taz
Den väcker habegär!

Om du vill ha något som går bra men inte är dyr att äga så har jag en BMW R1100S till salu, du har sett den på Rörken när jag varit instruktör.

Hallå!

Tackar för tipsen men det käns inte riktig som att jag letar efter dom hjoarna. Dom är säker bra men inte i min smak :)

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
nilzz skrev:
2266448 Så du menar att en gsxr 750 kan vara ett bra köp?

Jag har hittat 2 st som jag kan tänka mig, vissa säger att det är lite för lite vrid i dom. Inte vet jag, har inte kört någon än.

Hej hopp!

Jo nog är man korkad som säljer än blade....

Varför sälja hojen mitt i sommaren innan man har en ny på G :7peta
(jag förstår om man inte har råd att ha två samtidigt men man kunde ju tänka sig att ha en ny i pipen innan man gör sig av med den gamla!)

Jag köpte en GSX-R750 i höstas och det är det bästa jag gjort!!
Nu kanske inte jag är så bra referens men jag känner andra som är riktigt duktiga på att köra och som ocskå är tok nöjda med GSX-R750!

Vad hade du tänkt dig för årsmodell?

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Simba skrev:
Taz
Den väcker habegär!

Va, försöker du sälja min hoj??? :D :lol

Jag tror att du kommer att gilla de flesta nya hojar. Alla är bra på sitt sätt. Gäller bara att hitta den hoj som passar dig som individ.

Lycka till med letandet!

//D

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Sb skrev:
2267084 Varför sälja hojen mitt i sommaren innan man har en ny på G :7peta
(jag förstår om man inte har råd att ha två samtidigt men man kunde ju tänka sig att ha en ny i pipen innan man gör sig av med den gamla!)

Nu kanske inte jag är så bra referens men jag känner andra som är riktigt duktiga på att köra och som ocskå är tok nöjda med GSX-R750!

Jag tänkte mig 04 och nyare. Har ett par på g nu. Får se vad det blir, vore skönt få det klart så man kan sova lungt på natten :)

Har du kört några likande mc med mera cc?

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:
2267116 Va, försöker du sälja min hoj??? :D :lol

Jag tror att du kommer att gilla de flesta nya hojar. Alla är bra på sitt sätt. Gäller bara att hitta den hoj som passar dig som individ.

Lycka till med letandet!

//D

Jag tänker på ditt "track record" du har väl bytt hoj nästan varje år eller? Det borde därför vara dax snart inte för att det är något fel på de hojar du ägt, vissa har större behov av ombyte än andra.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Sb skrev:
2267084 Varför sälja hojen mitt i sommaren innan man har en ny på G :7peta

Jag har inte kört en GSX-R750 men från vad jag läst är den som en 600 i storlek men med mer motor. HK mässigt kan den nog mäta sig med din förra blade Nilzz men med lite mindre vrid, du får ut effekten men får räkna med att varva något mer.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
nilzz skrev:
Har du kört några likande mc med mera cc?

Nix, bla därför jag inte ser mig som en bra referens.. (jag har provkört men inte tillräckligt för att kunna göra en bra jämförelse.)
Visserligen får du väl växla lite mer på en 750 men nog sjutton ska väl kraften räcka till? Rätta mig om jag har fel men hur många klarar egentligen av att utnyttja en 1000 kubikare fullt ut?

simba skrev:
Jag har inte kört en GSX-R750 men från vad jag läst är den som en 600 i storlek men med mer motor. HK mässigt kan den nog mäta sig med din förra blade Nilzz men med lite mindre vrid, du får ut effekten men får räkna med att varva något mer.
Storleken beror nog på vilka årsmodeller, jag har provkört Tinas 600 och den tyckte jag var förliten chassimässigt, min är större. Fast jag har för mig att nya 600 och 750 har samma storlek (eller var det 750 och 1000 :rolleyes: eller svamlar jag helt nu?)

Du får gärna provköra min hoj om du vill men jag har tjejförsäkring på den så det kan bli dyrt om du klotar. (dessutom är det en -00:a)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Nu är det klart!

Ska iväg och hämta mig en 04 gsxr 750 :banana

Oj vad jag längar :)

Ska bli spännande att se hur en 750 beter sig, men jag tror att det blir bra :)

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Sb skrev:
2267785 Fast jag har för mig att nya 600 och 750 har samma storlek (eller var det 750 och 1000 :rolleyes: eller svamlar jag helt nu?)
600 och 750 har samma chassi. Iaf på nyare årsmodeller. Kanska bara på -06?

Egentligen vet jag ingenting, jag svamlar bara... :näsblod

nilzz skrev:
2267815 Ska iväg och hämta mig en 04 gsxr 750 :banana
Grattis! :tummenupp

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
nilzz skrev:

Grattis!

Skall du jaga kraschkåpor nu igen? Har du provsuttit den? Suzuki har historiskt sett haft lite mer rejsig körställning än typ Blade eller ZX9R.

Tips du kanske skall ändra din signatur, för du är väl inte fortfarande ute efter trimdelar till en Fireblade?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Simba skrev:
2268278 Grattis!

Skall du jaga kraschkåpor nu igen? Har du provsuttit den? Suzuki har historiskt sett haft lite mer rejsig körställning än typ Blade eller ZX9R.

Tips du kanske skall ändra din signatur, för du är väl inte fortfarande ute efter trimdelar till en Fireblade?

Oj då måste vist ändra lite signaturer, kanske till kraschkåpor till gsxr 750
04 köpes :)

Har prövsuttit men inte kört, men jag tror nog att det ska gå bra :gnissla

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
nilzz skrev:

Säger bara grattis till köpet.. :tummenupp

Tror inte du lär ångra dig.. Bara o varva lite mer.. HK kommer du inte o klaga på iaf... (inte i början)

Får man fråga varför du sålde bladen/ville byta hoj??? :fatta!

Än en gång.. Grattis :tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Magoo skrev:
2269099 Säger bara grattis till köpet.. :tummenupp

Tror inte du lär ångra dig.. Bara o varva lite mer.. HK kommer du inte o klaga på iaf... (inte i början)

Får man fråga varför du sålde bladen/ville byta hoj??? :fatta!

Än en gång.. Grattis :tummenupp

Min första tanke var att köpa nått lite äldre som man inte behövar vara så rädd om. Men så blev det inte. Bladne var min första hoj och den var jag nöjd med men det är ju altid kul att pröva nått maninte har haft. Får väl se hur länga jag har denna :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...