Idag förvärvade jag ett stycke svensk mc historia!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Härligt, grattis! Många timmar på den gröna varianten... :)

Vad fyller du för olja? I de gröna hade vi hydraulolja i lådan, kopplingen gillade det bättre...

Jag tänkte köra automatlådeolja som också används i servostyrning. Skall vara en bra olja. Är inte det en slgs hydralolja?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Du vill inte sälja?:brynad

Jag skall starta upp den idag tänkte jag. Nytt stift, kollat så förgasaren var utan klegg. Den var som ny så där var inga problem men bensinen i tanken så ut som gammalt diskvatten så den är numera helt tömd.
Ny soppa o olja så hoppas jag att den sjunger:)

Till salu? Allt är till salu till rätt pris:tungan

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag tänkte köra automatlådeolja som också används i servostyrning. Skall vara en bra olja. Är inte det en slgs hydralolja?

Jag tror att lättrinnande är melodin. På grönhojarna byter man växellådsoljan (som är en en hyudraulolja)väldigt ofta. Lustigt är att i framgaffeln använder man växellådsolja på gröningarna.

Jag tror inte att det är så jättestora likheter med den där och försvarshojen chassimässigt. Den där ramen ser ju lätt ut :näsblod
Cool båge iaf. Återkom gärna med en recension när du provat den lite.

Liadaner som jag har!
Låter fruktansvärt mycket och hopplös att köra lugnt med.
Älskar det!
funkar det inte att smyga med denna? Det som jag uppskattar med gröningana är ju att de går att fisa fram såpass med. Lite slöare motor på den då.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Jag tror att lättrinnande är melodin. På grönhojarna byter man växellådsoljan (som är en en hyudraulolja)väldigt ofta. Lustigt är att i framgaffeln använder man växellådsolja på gröningarna.

Jag tror inte att det är så jättestora likheter med den där och försvarshojen chassimässigt. Den där ramen ser ju lätt ut :näsblod

funkar det inte att smyga med denna? Det som jag uppskattar med gröningana är ju att de går att fisa fram såpass med. Lite slöare motor på den då.

Den väger bara 125kg så det är som att flytta på en cykel:)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack:tummenupp Vet inte ens hur mycket jag vågar pilla på den?

Men notera däcken som är ifrån 1982 med de små nubbarna kvar:hihi Snacka om bakelit:gnissla

Bakelit......
Då kanske första åtgärden är nya däck.
Om du inte vill ta risken lägga den på slät asfalt redan första veckan.
Vilket vore lite synd (om hojen) tycker jag.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Bakelit......
Då kanske första åtgärden är nya däck.
Om du inte vill ta risken lägga den på slät asfalt redan första veckan.
Vilket vore lite synd (om hojen) tycker jag.

Det är inte säkert att jag kommer att köra omkring på den men om den skall köras så blir det självfallet nya däck. Slät asfalt är hur som helst inte däcken anpassade för nya eller gamla.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

258 är gjord för att köras i kolon, sakta och försiktigt.
Detta är en tävlingshoj.
Kör man den sakta, så känns den hög, ranglig och bockig.
Full attack, så ramlar bitarna på plats.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
258 är gjord för att köras i kolon, sakta och försiktigt.
Detta är en tävlingshoj.
Kör man den sakta, så känns den hög, ranglig och bockig.
Full attack, så ramlar bitarna på plats.

Annan utväxling? Bottendelen ser ju identisk ut. Automat är ju guld annars när man vill smyga sig fram och titta på naturen (usel ordonnans, duglig botaniker).

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ser att den ligger på blocket nu, redan tröttnat?

Jag fick den så billigt att jag nästan skäms Jag fick den nästan för en tredjedel av högsta budet. För ägaren handlade det inte om pengarna utan att maskinen kom till ett gott hem Han var helt nerringd av potentiella köpare.

Undrar vad förra ägaren skulle tycka...

bmw1600

Ju längre desto bättre......
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
1992 Yamaha TDM850
Köpa billigt och försöka sälja dyrt antar jag. Vad gör inte folk för pengar. Men det kan ju även finnas en bra anledning till att ts måste sälja........

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
Ser att den ligger på blocket nu, redan tröttnat?

Jag vacklat fram o tillbaka. Den är i ett sådant fantastiskt originalskick så jag har inte hjärta att byta ut typ däck etc.
Och jag kommer inte att vilja köra den. Så då tog jag beslutet helt enkelt att någon som har den smartness att verkligen använda den o njuta av den får ta över.

Det vore extremt synd om den inte kommer till användning.

Ingen lätt beslut skall tilläggas. Chansen kommer jag inte få igen.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jag vacklat fram o tillbaka. Den är i ett sådant fantastiskt originalskick så jag har inte hjärta att byta ut typ däck etc.
Och jag kommer inte att vilja köra den. Så då tog jag beslutet helt enkelt att någon som har den smartness att verkligen använda den o njuta av den får ta över.

Det vore extremt synd om den inte kommer till användning.

Ingen lätt beslut skall tilläggas. Chansen kommer jag inte få igen.
Jag törs lova att pensionärerna på SanDiego Automotive museum skulle göra både det ena och det andra för dej och utnämna dej till Gud om de fick köpa din hoj.

Så fort de fick höra att vi var ifrån Sverige skrek de rakt ut -"Haskavarna, ít's the best bike in the world, we love it!!"
Och sen släpade de oss till deras Husqvarnaavdelning :D

Underbara semifanatiska människor, hehe

View attachment 389766

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ska du lämna mellanskillnaden till förra ägaren?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC