Idag kunde jag inte hålla mig längre, jag blev med hoj!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Efter att ha avsagt mig allt vad det gäller landsväg så satsade jag på en supermotard istället som skulle framföras på bana och användas vintertid på isen. Tyvärr så har en ryggskada (diskförskjutning) satt stopp för det roliga och doktorn ordinerade vila resten av säsongen när det gäller supermoto. Då har jag inte ens kört ut den på banan än :(
Men idag var jag in på Italia Bike Center och dregglade lite mer på den Ducce Monster som jag fick syn på i torsdags. Den snyggaste Monstern jag någonsin sett!
En 99:ans 900:a, fullsmetad med kolfiber, silmoto-system, Keihin flatside förgasare, Öhlins-dämpare, annan instrumentering mm. Svart givetvis.
En provkörning så var jag fast, skrev på papper men får inte hämta den ännu :(
Han skulle gå igenom den ordentligt och byta remmar, serva den mm.
Så förhoppningsvis kan jag dra ut på min nya Monster i helgen om vädret tillåter!

Kan säga som så här att jag har aldrig kört en Monster förut men satan vad snabbsvängd den är! Bromsarna är dessutom bytta till fullflytande racebromsar och även om detta inte gör något för bromsverkan så tar det stopp riktigt fort.
Och den är duktigt rapp med de modifieringarna som är gjorda, den vill gärna titta upp med nosen vid gaspådrag.

NU är jag glad :banana

OBS: Bilder på skönheten kommer imorgon, den var så skitig efter min provkörning med ösregn på slutet....

PS: om någon vill ha en riktigt fet Husaberg supermotard så kan ni pm'a för bra pris för jag har ingen användning av den som det känns just nu. Annars så kommer den inte fram förrän isen har lagt sig igen :död

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Grattis. va ska du ha för motarden? ska sälja min R1 om nån är sugen. :) så jag måste ha något nytt lite mer vänligt för plånboken (försäkring)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
MestHemlig skrev:
2198727 Grattis. va ska du ha för motarden? ska sälja min R1 om nån är sugen. :) så jag måste ha något nytt lite mer vänligt för plånboken (försäkring)

Vet inte riktigt vad jag ska ha för den, jag kan ju drömma om att få tillbaka allt jag har lagt ut på den. Men säg runt 40-45. Då är den förreggad med skyltar, behöver en registreringsbesiktning.
Allt är även nytt eller renoverat på HELA hojen. Motorn 3 timmar sedan renovering på Husaberg.
Men pm'a om det isåfall, annars blir Swedie arg för att det blir annons :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ahhh, skönt att det finns några som tycker jag gjorde rätt.
Ska tillägga att det är min andra Ducati, förra gången var det en 900ss -96 med lite lull-lull. Samma motor på denna men fan så mycket vassare trots att min 900:a var bänkad till 82ponnys på bananen.
Nu sitter jag bara här hemma och är apatisk, jag äger ju för fan hojen men får den inte förrän tidigast Fredag :( Då det var ett impulsköp så kanske jag ångrar mig, men det tror jag knappast :D

Edit/ Nu måste jag skaffa fram nytt skinnställ då jag har tydligen har tappat bort både skinnställ och stövlar :mad:
Så om ni ser ett svart skinnställ strl 48/50 i bra skick och till bra pris så pm'a mig! Även stövlar är av intresse, strl 42/43 tippar jag på. Kan ju inte åka omkring i GoreTex och cross-stövlar....

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul att höra gubben! Ducati Monster är en läckerbit i välstylat tillstånd. Sport-touring fast ball sådan. Måste låta nå rysligt va?

väntar på bilderna, med dig på och ett leende från öra till öra.. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
2198948 Kul att höra gubben! Ducati Monster är en läckerbit i välstylat tillstånd. Sport-touring fast ball sådan. Måste låta nå rysligt va?

väntar på bilderna, med dig på och ett leende från öra till öra.. :D

Den låter rysligt gott, betydligt bättre än min gamla 900:a fast det var öppna kolfiberpipor på den. Den här låter mer "mysigt" :D
Denna gång får du dock inte köra sönder min ram :gnissla
Förresten så blir det kanske en repa med till sthlm nästa vecka om vädret tillåter, kanske ska kolla på skinnställ och en bil. Då tar jag för givet att du är hemma och bjuder mig på fika!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Några bilder jag tog i dag, fast den är fortfarande lite skitig. Blir nya när jag har polerat den :banana

Bifogat

• arsel.jpg
    arsel.jpg
    100.8 KB · Visningar: 78
  • mätare.jpg
    mätare.jpg
    103.1 KB · Visningar: 65
  • sidan2.jpg
    sidan2.jpg
    97.8 KB · Visningar: 116
  • sidan.jpg
    sidan.jpg
    97.1 KB · Visningar: 62
  • öhlins.jpg
    öhlins.jpg
    94.5 KB · Visningar: 64

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Riktigt snygg! Blir det en hoj till i garaget så blir det nog en monster (elr RSV 550 om den kommer någon gång...)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En fråga; Är det värt att köpa ett begagnat (som nytt iofs) helsystem för 6000:-? Jag får välja mellan ovala kolfiberburkar eller titanburkar till det hela. Ovala kolfiber låter lockande då jag inte gillar de runda som sitter på.
Säljaren sa att det skulle göra underverk ihop med mina förgasare då det endast är ett helsystem som saknas typ. Men gör det så stor skillnad att det är värt 6k? Ska köpa skinnställ och lite annat också, snart är man helt fattig :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
t-quick skrev:
2201918 var är framskärmen?

Den behövs inte när man ändå bara åker på ett hjul :hihi
Fast om jag måste erkänna så är den en av anledningarna till att jag inte får hämta hojen än. Den är inne på lackering då säljaren tyckte det var för mycket porer i klarlacken. Men jag åker nog och hämtar den imorrn och lackar den själv så jag får den puts jag vill ha.

En grej till, finns det mycket eftermarknads-tillbehör till Monster's som inte är från Ducce? En annan lampa fram skulle inte sitta helt fel direkt, men hittar man den på Ducce så vill jag inte veta priset. Bara handtagena kostar 1200:- styck i listan :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln