Idag tog nog säsongen slut....

mandarin

Medlem
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
Yamaha mt 07 moto cage -14
"Ställa av"?
Jag tittade i ordboken men hittade ingen föklaring.

funderade på samma sak...? när jag tecknade min försäkring så sa dom att det kostar samma sak året om. oavsett om mcn är av- eller påställd. vad är då meningen med att ställa av den?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
funderade på samma sak...? när jag tecknade min försäkring så sa dom att det kostar samma sak året om. oavsett om mcn är av- eller påställd. vad är då meningen med att ställa av den?
Olika vilkor på div f-bolag/val av försäkring. Avställningbar, helårs osv..

Last edited:

mandarin

Medlem
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
Yamaha mt 07 moto cage -14
vilka har avställningsbar? har nu länsförsäkringar helår. kollade runt lite när jag skaffade cykeln och hittade då ingen som hade avställningsbar. men det skulle ju vara toppen om man kunde spara in lite pengar nästa vinter :p
Olika vilkor på div f-bolag/val av försäkring. Avställningbar, helårs osv..

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Premien brukar ju ändå gå på ett ut eftersom sommarmånaderna är mycket dyrare än vintermånaderna. De räknar liksom in att du kommer ställa av under vintern.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
vilka har avställningsbar?
Majoriteten av dom tror jag, tyvär ingen vidare koll då man kör året runt;).
Du får säkert svar av nån annan, annars ring runt o kolla.

Edit: Ligger lite i det kjellper nämde men brukar bli lite billigare.

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....åhhh va underbart det var imorse, hällregn och några grader varmt och det finns jue inget dåligt väder utan bara dåliga kläder har vi sett i tråden så jag tog fram "björnf"¤#%n" under hjälmen, lovikavantarna, Moonbootsen, Vindrocken från lumpen utanpå skinnstället och en bit liggunderlag (pensionärslapp) på sadeln och bara mös iväg imorse...:) Hoppas det bara blir lite blötsnö i år för då kan man nog köra med regndäcken i stort sett året ut iaf...:tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ha ha..all regn fastna i min kållitchtröja...sen jag druttat omkull är den full av hål och blir således inte lika tung som förut när det blir blött ! ska tjöpa en sån där kondom som man drar på ett rejsställ bara sen är jag fit for fight !

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
vilka har avställningsbar? har nu länsförsäkringar helår. kollade runt lite när jag skaffade cykeln och hittade då ingen som hade avställningsbar. men det skulle ju vara toppen om man kunde spara in lite pengar nästa vinter :p

Jag har året runt på Streetfightern och Hypermotarden, för min 1098 har jag avställningsbar. Funkar fint.

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Fasen, vaknade upp och märkte att det va körbart ute när det gäller både värme och regnfritt.. Ut i garaget och väcka liv i skrället igen tror jag. :)

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Hoj
Honda CB500 1998
cirkus 4-5 grader imorse, lättregn men har regnar under natten, märkte att två minuter in på 90 sträckan blev det inte vattendropppar utan isbildning på hjälmen. :banana
Kallt var det inte men bakdäcket släppte gärna i rondellerna och kurvor nu på morgonen. :(

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Vilka tunisar. Här uppe i skogarna kör man ju hoj tills isbjörnarna går ur sommaridet.

MAN VET ATT MAN ÄR I NORRLAND NÄR:
#6 Marchfarten är hög men det tar lång tid att komma fram.
#5 Man behöver solglasögon kl 23.00
#4 Man tror att det regnar men inser att det är insekter som smattrar mot vindrutan.
#3 Varning för guppig väg innebär att vägen är avgrävd.
#2 Man möter en bil som drar en släpvagn med två skotrar på den 1/7.
#1 Man trivs som allra bäst

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...