Har köpt på mig ett ekerbakhjul som skulle komma från en CB400N -78, men de kom med Comstar-fälgar det året, har jag lyckats få fram..
Jag behöver identifiera hjulet så jag kan köpa på mig bromstrumman som saknas
Jag är rätt så säker på att det är ett Honda-hjul, efter att ha kollat sprängskisser i flera timmar och bildgooglat är navet väldigt likt CM200T, även diametern på bromstrumman skulle stämma ganska bra.
Dock hade CM200T 16" bakhjul, och det här är ett 18"-hjul. Kan väl iofs vara omekrat från 16" till 18".
Bromstrumman från min CM400T passar alltså inte det nya bakhjulet, det är även anpassat för 15mm axel och min CM har 17mm axel (lika som CB400n).
C/C fälg/drev stämmer precis överens på båda fälgarna dessutom!
Någon som har några idéer eller ser direkt vad det är för hjul?
Jag behöver identifiera hjulet så jag kan köpa på mig bromstrumman som saknas
Jag är rätt så säker på att det är ett Honda-hjul, efter att ha kollat sprängskisser i flera timmar och bildgooglat är navet väldigt likt CM200T, även diametern på bromstrumman skulle stämma ganska bra.
Dock hade CM200T 16" bakhjul, och det här är ett 18"-hjul. Kan väl iofs vara omekrat från 16" till 18".
Bromstrumman från min CM400T passar alltså inte det nya bakhjulet, det är även anpassat för 15mm axel och min CM har 17mm axel (lika som CB400n).
C/C fälg/drev stämmer precis överens på båda fälgarna dessutom!
Någon som har några idéer eller ser direkt vad det är för hjul?