Lite OT kanske, men finns det någon legitim anledning att slipa bort motornr?
Nej, en det är ju redan avhandlat, TS är nog införstådd med att motorn är stulen eller kommer från en stulen hoj.
Nu ser ju motorn rätt medfaren ut på de bilder jag sett här så värdet är nog inte stort och ingen vill nog ha tillbak asin motor.
Lite vill jag försvara mig igen. Jag fick höra att en tidigare ägare får tag på en motor från en kraschad hoj. Jag hade ingen anledning att misstro säljaren och har inte tittat på motorn förrän jag startade den här tråden. Det var då jag upptäckte att motornumret saknades. Nu försöker jag ju faktiskt få reda på vad det är för motor men det verkar ju rätt kört.
Polisens hittegods över vintern är den bästa lösningen hittills.
Det är så det får bli. Jag gissar att jag får tillbaka den till våren och då får det bli reservdelar av den. Ska jag byta till den här motorn lär jag få byta både kabelstammen och ECU. Det blir för meckit. Hojen går tillräckligt bra för att jag ska stå ut till i vinter. Bara jag slipper ligga under 3000 varv så går den som en dröm..
En fundering, vad händer med stulna hojar som hittas där man gjort åverkan på dom tex slipat bort nummer eller redan är reglerade av försäkringsbolagen? Kan en stulen hoj med bortslipade nummer säljas till en skrot där den sen skrotas och en motor utan motornummer på så sätt kan säljas helt lagligt?
Kan en stulen hoj med bortslipade nummer säljas till en skrot där den sen skrotas och en motor utan motornummer på så sätt kan säljas helt lagligt?
Ja självklart. Dagligen
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |