Identifiera toppkåpan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
#1. Jag har ALLTID rätt.
#2. Skulle jag inte ha rätt träder #1 i funktion by default så att säga.

Nja, skulle Freppa komma med ett ett svar från källan så tror jag att ditt glasfiberpåstående är felaktigt, så ALLTID är väl en sanning med viss modifikation.... kanske...
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kolla luftintagen snett under lysena på bilden som Ghost bifogade. Ser lika ut eller hur? Ghost har rätt! Hemmajobb!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mattias är Mr Right, så är det bara. Är dock hyffsat intresserad över hur han har gjort fronten så snygg men krashkåpan. Orginalet är ju :zpy , men den där är ohyggligt trevlig.... tycker jag...
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Av den lilla toppen mellan lysena, så ser det faktiskt ut att vara en toppkåpa från en RC45:a.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Kolla på den lilla nostippen mellan lysena, samt "luftintagen" snett ovanför lysena....
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Pingvin, har du lust att förklara varför de små slitsarna över lampan är intressanta? :confused:

Freppa skrev:
Mattias är Mr Right, så är det bara. Är dock hyffsat intresserad över hur han har gjort fronten så snygg men krashkåpan. Orginalet är ju :zpy , men den där är ohyggligt trevlig.... tycker jag...


Freppa:
-det är antagligen en moddad orginalkåpa. Den finishen i en kraschkåpa är inte lätt.
-det som gör att den ser så annorlunda ut lacken dvs frånvaron av dekaler och de nya lampornas linjer.

Sidokåporna(antagligen) och magkåpan(definitivt) är orginal och jag kan absolut inte första varför man skulle lägga ett ohyggligt jobb på att bygga om kraschkåpor till orginalfästen odyl..
när man kan göra exakt samma sak med en gammel repig/spruken orginalkåpa.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Chrille skrev:
-det som gör att den ser så annorlunda ut lacken dvs frånvaron av dekaler och de nya lampornas linjer.

Känner mig jättedum (vilket säkert nu halva forumet kommer bekräfta att jag är, men om man tittar på en 91:as 750 MED glaset framför, och så tar man bort glaset, så får jag det inte till att stämma. Kille måste ju ha plastat något oerhört, samt skjutit fram lamporna några cm.....
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Freppa skrev:
Känner mig jättedum (vilket säkert nu halva forumet kommer bekräfta att jag är, men om man tittar på en 91:as 750 MED glaset framför, och så tar man bort glaset, så får jag det inte till att stämma. Kille måste ju ha plastat något oerhört, samt skjutit fram lamporna några cm.....

Jovisst. När du tar bort suckan orginalglas så blir det ett jättestort hål i fronten som ska byggas igen med mjuka runda linjer så att det matchar kåpan i övrigt. En så stor välvning är inte busenkelt att malla upp utan utan det kan bukta lite extra om det vill sig.

Sen sågar man de nya hålen i den nya plasten och bygger nya lampfästen och de hänger man ju lagom långt fram dvs betydligt längre fram än orginallamporna. Detta är möjligt pga att de nya lamporna är mycket mindre än orginal....

Eller är det jag som fastnat vid en felaktig ide?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Pingvinen: Det där ser ut att vara instrumenteringen bakom kåpglaset :)

God idé, kräks på tanken att genomföra den. Är inte duktig på att mecka med findetaljer som plast och så. Fan, att jag fick ihop motorn är ju ett under i sig :)
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Jaja, det var bara en idé. Men nostippen mellan lysena är fortfarande misstänkt lik.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:

God idé, kräks på tanken att genomföra den.


Är inte duktig på att mecka med findetaljer som plast och så. Fan, att jag fick ihop motorn är ju ett under i sig :)


1. Kräks inte på tanken Freppa, det fräter.

2. Du sa att Oljeryk och Jim mekade medans du drack öl och ställde dumma frågor.

OT Är den tät i motorn nu?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Nu skall "mannen-utan-en-fungerande-gixxer-motor" vara tyst och låta de vuxna prata.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Freppa skrev:
Pingvinen: Det där ser ut att vara instrumenteringen bakom kåpglaset :)

Det har du rätt i. Det såg helt annorlunda ut på skärmen på jobbet då den är mycket mörkare.....
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Det är en 91a 750 kåpa (glasfiber) modiferad av Alf på McXpress.
 

Bifogat

  • bla_grisen_f.jpg
    bla_grisen_f.jpg
    48.4 KB · Visningar: 70
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top