Idiot busschaffis...

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Men då hade gubben börjat blinka och "låta" mindre innan hon började gå över antar jag?
Så snabbt slår det inte över till rött och då får tanten skylla sig själv.

Brukar tuta på alla som går över gatan och hindrar min framfart, förutsatt att de har rött eller att det inte är ett övergångsställe förstås.

Sist jag gjorde det så skrek en kärring på mig och pekade på sin barnvagn. Har man dispans för röd gubbe då?
Ja fast då kan man ju fråga sig vad fan bussen gjorde där för har hon fått rött så lär han ha haft det också ;-)

Jag förstår om det hade varit en bil som kom rakt framifrån, hade fått grönt och tanten fortfarande var ute, då kan man bli irriterad men fortfarande att gasa med en stor buss och stanna precis framför någon och sen dessutom hänga sig på tutan. Fast problemet här är väl att det var en gångtrafikant, hade han gjort det på någon som körde MC så skulle det väl krävas NaCkSkoTt ;-)

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Ja fast då kan man ju fråga sig vad fan bussen gjorde där för har hon fått rött så lär han ha haft det också ;-)

Jag förstår om det hade varit en bil som kom rakt framifrån, hade fått grönt och tanten fortfarande var ute, då kan man bli irriterad men fortfarande att gasa med en stor buss och stanna precis framför någon och sen dessutom hänga sig på tutan. Fast problemet här är väl att det var en gångtrafikant, hade han gjort det på någon som körde MC så skulle det väl krävas NaCkSkoTt ;-)

Bara för att hon hade röd gubbe så behöver inte bilen ha det.
Ett exempel på detta är hamngatan/regeringsgatan.

Och jag förstår inte ditt andra argument heller :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vi måste reda ut det här vad det var för trafikljus egentligen!

Är det vänsterpil eller är det väjningsplikt för vänstersvängande?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Gnälla på trafikbeteenden och länka potatisarna i signaturen.... Njaaaa, jag undrar vad bed'n'breakfasttanten hade tyckt om det....

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Lite onödig tut kanske eftersom hon ändå är på väg över i rätt raskt tempo. Men allvarligt, det är ju inte direkt en skruttig 90-åring med rollator utan bara ännu en 40-talist som liksom 90-talisten är van att göra som hon vill och komma undan med det.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hans Mamma måste vara stolt. Grabben är inte bara generös, det saknas inte kreativitet heller.

Jag vill passa på att uttrycka min medborgerliga skam över ett rättsväsende som istället för att bara administrera straffen för de övriga tilltagen istället låter dem passera. Genant, i sanning.:rodnar

I svenskt rättsväsende hade straffpåföljden antagligen blivit samma om han dömts för resten med, så de behandlade bara brottet som var omöjligt att neka till. Inte alls ovanligt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
I svenskt rättsväsende hade straffpåföljden antagligen blivit samma om han dömts för resten med, så de behandlade bara brottet som var omöjligt att neka till. Inte alls ovanligt.

Tack, jag vet men vad har det med mitt önsketänkande att göra? Jag är ju knappt intresserad av straff, (även om jag använde det ordet). Skydda allmänheten så länge/mycket som möjligt till så låg kostnad som möjligt och att utsatta får känna lite upprättelse är min utopiska önskan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tack, jag vet men vad har det med mitt önsketänkande att göra? Jag är ju knappt intresserad av straff, (även om jag använde det ordet). Skydda allmänheten så länge/mycket som möjligt till så låg kostnad som möjligt och att utsatta får känna lite upprättelse är min utopiska önskan.

Men är du dum i hela huet? Det funkar junte!

https://www.youtube.com/watch?v=a0atL1HSwi8

Finns på SVT play i sin helhet, grymt intressant.

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
de flesta cyklister i Sthlm i alla fall är sopor när det gäller att hålla sig till regler och inte vara i vägen för andra.
Att hålla sig till regler och att inte vara i vägen är två olika saker.

Så länge en cyklist inte är i vägen bryr jag mig inte om ifall hen kör mot rött. Likadant med fotgängare. Föredrar förstås att de går mot rött när kusten är klar istället för att trycka på knappen och skapa rött ljus och köer.

Min stil i trafiken (som bilist) handlar om att köra vägvinnande. Jag försöker komma fram, inte jävlas med folk eller vara skenhelig. Det värsta som finns är bilister som kör 40 där det är 30 och sedan fortsätter i samma hastighet när det skyltas för 50 – och som tutar/helljusblinkar när man kör om – och som dessutom ökar farten för att komma ikapp för att tala om att...att de inte vill bli omkörda. Fy fan.

Största möjliga smidighet, minsta möjliga krångel!

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...