Idiot i karlskrona?

Status
Ej öppen för fler svar.

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
alle_85 skrev:
Vem är puckot som körde om mellan två bilar när den ena var mitt i en omkörning innan den avstängda bron mot amiralen? Du kan fan inte va riktigt funtad, inte undra på att bilister gör konstiga grejer mot hojåkare. Synd om alla som sköter sig, du kan ju visa lite trafikvätt åtminstånde. skrämmande hur lite hänsyn du visade, omkörning o full speta igen. såg att det var ett helt gäng men de andra skötte sig. Du med den orangea o svarta crossen eller vad det är kan du inte banka in lite vett i din polare?

då har du inte märkt att alla j*vla f*ucking bilister i karlskrona kör som kratter :kocko
Puckot som du beskriver verkar vara en grym kille :tummenupp :yoparty Mera sånt :banana
PS. Kan du inte beskriva vad det var för hoj så ska du inte yttra dig. :rofl

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
mr.burns skrev:
Nu är det som så här din lilla hojlösa halvfigur. Ligger man i vänsterfil skall man köra om inte stoppa upp trafiken!!! Då får man räkna med att bli omkörd.
Det var jag som körde om och kommer fortsätta med det så länge som folk inte kan använda vänsterfilen på ett vettigt sätt. Kan du inte köra om andra bilar är det nog dags att du lämnar in lappen eller skriver in dig på körskolan igen.

Sköt dig själv och skit i andra, moraltantswannabe

bra svarat Mr.Burns :tummenupp :klappar mera sånt :yoparty

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
alle_85 skrev:
Vem är puckot som körde om mellan två bilar när den ena var mitt i en omkörning innan den avstängda bron mot amiralen? Du kan fan inte va riktigt funtad, inte undra på att bilister gör konstiga grejer mot hojåkare. Synd om alla som sköter sig, du kan ju visa lite trafikvätt åtminstånde. skrämmande hur lite hänsyn du visade, omkörning o full speta igen. såg att det var ett helt gäng men de andra skötte sig. Du med den orangea o svarta crossen eller vad det är kan du inte banka in lite vett i din polare?

Inte för jag körde båge men....Undrar om inte du ÖVNINGKÖRDE..Låg bakom en sån bil precis där det hände..

DU kanske ska ta och börja med o hålla 90km/h först!
Och 2, håll koll i backspeglen!

/Jag i Passaten!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Just när jag satt och funderade på hur min baksmälla skulle kunna botas, dyker denna tråd upp. Tack för det! Krama nu varandra! :pannkyss

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Red mechanostrider
Kurt skrev:
Karlskrona - Inavelns sista fäste i Sverige!

Hehe... vafan är det för jäääla påhopp, det finns väl inflyttade personer i karlskrona också även om de inte är lika många som i malmö :näsblod

Härligt kört i övrigt Mr.burns, mer svineri åt folket :yoparty

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Kurt skrev:
Karlskrona - Inavelns sista fäste i Sverige!

Ha ha. Fast enligt ett tv-program jag såg förra året är St:Olof i östra skåne det samhälle i sverige där inaveln är högst per capita. Hur dom tagit reda på det sa dom tyvärr inte. Sorry för att det blev lite OT... :)

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
BMW R90s skrev:
Är det 70 väg med två körfält?
Isåfall är omkörning till vänster helt ok!
Den som ligger i vänster körfält behöver inte flytta på sig!
Det är bred dubbelfilig motorväg, högsta tillåtna hastighet 90 km/h... :mad:

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Jag undrar i mitt stilla sinne om trådskaparen överhuvudtaget har suttit på en MC någon gång?

Jag vet inte hur trafiksituationen ser ut i Karlskrona, men i Stockholm är det vardag att man måste köra förbi bilar på detta vis eftersom bilister har en tendens att ockupera vänsterfilen och vägrar att flytta sig när man kommer bakom och vill om, trots ljud- och ljussignaler.

Oj vad många arga mail jag skulle få om alla resonerade som alle 85 :tungan

the Duke

S.M.R
Gick med
9 Jun 2005
Hoj
KTM Duke II
Svar från han på den orange/svarta crossen (eller vad det nu är)

Efterssom jag låg bakom han som körde om dig i ovan nämnda situation så ska jag allt ta och banka i lite vett. Men inte i honom utan i din skalle istället.

Det finns två filer på vägen av en anledning. Långsammare trafik är tänkt att hålla sig i det hägra körfältet för att snabbare fordon på ett säkert sätt ska kunna passera i den vänstra filen. Om man nu, som i ditt fall, vill göra en omkörning är det tänkt att man ska hålla en betydligt högre fart än fordonet man vill passera, vilket du inte gjorde.
Att köra som du gör, och ockupera en fil, retar upp andra bilister, och som du märkte även en del emse-förare. Då får man räkna med att bli omkörd, på den sida som det går att köra om på.

Håll koll i din backspegel och sköt dig själv, så gör vi detsamma! :kocko
Och om du i fortsättningen kör som du gjorde igår, så får du ränka med att bli omkörd på samma sätt igen!

:arsele

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
FY!!!!! på er pojkar....smisk skulle ni ha.... :D

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
"om pensionärer, övningskörare eller på annat sätt trafikodugliga personer uppehåller sig i yttre/vänster körfält, ÄR omkörning tillåten på höger sida om fordonet"

:tungan

(en oskriven lag, iaf i K-na) :rolleyes:

sandstream

Guest
BMW R90s skrev:
Är det 70 väg med två körfält?
Isåfall är omkörning till vänster helt ok!
Den som ligger i vänster körfält behöver inte flytta på sig!
Det är väl inte hela sanningen.
Man får inte utgöra ett hinder för snabbare trafik och man kan faktiskt bli bötfälld för det av farbror polisen.
(Inte om man gör en normal omkörning men om man ockuperar tex vänsterfilen så att det blir kö bakom och inte går in i högerfilen)

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
sandstream skrev:
Det är väl inte hela sanningen.
Man får inte utgöra ett hinder för snabbare trafik och man kan faktiskt bli bötfälld för det av farbror polisen.
(Inte om man gör en normal omkörning men om man ockuperar tex vänsterfilen så att det blir kö bakom och inte går in i högerfilen)

Sant...!!!

Fick inte böter men Fabror blå plockade in mig o läste långa rader i ämnet :4skrika

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Omkörningsfiler är till för omkörning inget annat. Innan tingstadstunneln påväg från oslohållet ligger alltid massa jävla idioter i vänster körfält och muppar eftersom dom ska ligga i vänster fil om 1km. Då kör jag självklart om på insidan efter diverse tryckandes i prutten på dom.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM