Idiot i Västerås

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
kiwimaddog skrev:
2152038 Appropå detta mötte jag en Busa med en liten uppskattningsvis 5-6årig tjej bakpå... med cykelhjälm!!! Jag brukar normalt inte bry mig men tror människan i det fallet att cykelhjälmen kommer göra någon som helst nytta om han smäller eller hon tappar greppet i ens 90km/h??
Nu är jag ute på hal is, men jag har för mig att barn under visst år inte skall ha MC-hjälm på sig. Nacken är för skör. Då är cykelhjälm bättre.

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Småbarn har överhuvudtaget inte på motorcyklar att göra! :va

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Sep skrev:
2152139 Småbarn har överhuvudtaget inte på motorcyklar att göra! :va
Hmm, det skulle diskvalificera en stor del av forumdeltagarna... :fakta

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
hmm.. om nacken är för skör för att bära tillräckligt med skydd säger det lite sig själv att det är en rätt korkad idé att låta barnet åka med... Skulle aldrig personligen falla mig in att åka utan hjälm o ännu mindre skulle jag, förutsatt att jag haft några givetsvis, riskera mina barn på det sättet...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Onödigt?, ja!
Pervo?, säkert.
Farligt?, knappt med den farten.

Orka bli irriterad?, Nej, inte jag i alla fall.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
frollo skrev:
2152074 Ja precis för det är väl så att om man slår skallen i asfalten på en OTRAFIKERAD väg i 30-40 kmh utan hjälm så är inte det farligt?
Det kan väl inte vara farligt fär ett barn att slå skallen i asfalten i den hastigheten ..30-40 kmh?
Sen är det ju klart att det inte händer nått om vägen är otrafikerad... För det är väl bara på 8 filiga vägar med hastighets gräns på 240 kmh där det händer farliga saker ?

Du måste vara en raketforskare eller nått...Nästan onödigt smart verkar du vara....hmmm eller så kanske du inte har så mkt studieskulder så att säga!

/Mange
Gött sagt :fakta

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Hoj
Suzza
frollo skrev:
2152074 Ja precis för det är väl så att om man slår skallen i asfalten på en OTRAFIKERAD väg i 30-40 kmh utan hjälm så är inte det farligt?
Det kan väl inte vara farligt fär ett barn att slå skallen i asfalten i den hastigheten ..30-40 kmh?
Sen är det ju klart att det inte händer nått om vägen är otrafikerad... För det är väl bara på 8 filiga vägar med hastighets gräns på 240 kmh där det händer farliga saker ? /Mange

Hear Hear! :fatta!

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
danjel skrev:
2151730
jag är inte så haj på videoredigering så ni får tilta skallen åt vänster när ni kollar :rolleyes: och på .avi filen så hamna ljudet efter så jag slänger med originalet i 3gp med.. :argpådato
-->här är filmklippet<--
-->samma klipp fast .3gp = synkat ljud<--
Det funkar att tilta om man har TFT skärm :)
Men undrar, hur gjorde du om *.3gp till *.avi ?
Vilken Nokia filma du med?
/Dennis

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
JoS skrev:
2152112 Nu är jag ute på hal is, men jag har för mig att barn under visst år inte skall ha MC-hjälm på sig. Nacken är för skör. Då är cykelhjälm bättre.
Det låter illa men är förmodligen helt riktigt.
Jämför med bilsporten där Sverige tagit fram hjälmkrav som baseras på vikt då nacken är svårare att ordna än de skallskador man riskerar med lättare hjälm.

Men som ett senare inlägg poängterar så borde de väl inte åka alls.

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Biker66 skrev:
2152179 Hmm, det skulle diskvalificera en stor del av forumdeltagarna... :fakta

Haha! Jo, var i och för sig inte så jag menade, men visst, du har rätt :D

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
dwestlund skrev:
2152331 Det funkar att tilta om man har TFT skärm :)
Men undrar, hur gjorde du om *.3gp till *.avi ?
Vilken Nokia filma du med?
/Dennis
"Xilisoft 3GP Video Converter" hette programet.. hur simpelt som helst, välj fil, välj format, tryck på encode.. sen fanns det massa andra valmöjligheter som jag aldrig rörde, kanske därför ljudet kom efter? :va

det var en Sony Ericsson k750i..

Bifogat

• 3gp.JPG
    3gp.JPG
    81.8 KB · Visningar: 55

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
danjel skrev:
2154053 "Xilisoft 3GP Video Converter" hette programet.. hur simpelt som helst, välj fil, välj format, tryck på encode.. sen fanns det massa andra valmöjligheter som jag aldrig rörde, kanske därför ljudet kom efter? :va

det var en Sony Ericsson k750i..
Ops det va en SE ....
Jag hitta ett annat prog, convertera 8MB film till .mov blev endas 28kb (quickTime) eller till AVI 16MB, blev kanon bra som 28kb .mov
Har det på jobbet, minns inte vad det heter. Tack ändå..

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
UrbanTiger skrev:
2154407 Jävla skit att bilden är lutad åt vänster... vicka mobilen nästa gång, LR nått.

För övrigt så finns det folk till allt. Du skulle visat lite stake och slagit honom på käften i stället för att sitta på SH och gnälla. Hur mycket skit ställer du inte till med själv ????????????????
mm, tänkte inte så långt när jag filmade :tungan och jag vet inte hur man fixar till det heller.. :va

jag har inte ställt till med nå skit änsålänge! men jag riskerar att göra det ibland.. och när jag gör det så ser jag till att, så gott det går, hålla andra utom fara! :7peta

"Ojje"

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
Honda CBX 1000
Vi är alla olika!

Jag kommer ihåg när jag var ung, då var man ödödlig :) ...trodde man.
Sen var efter man man blev äldre så blev man fegare eller låt oss säja förnuftigare.
Nästa steg var att man blev pappa, då kom empatin för andras barn också, så att någon kan utsätta sina barn eller andras barn för den körning som beskrevs i första inlägget känns främande för mej.

Var och en måste ju få göra som han själv vill (till vis del) men att utsätta andra för fara kan inte vara rätt.

En av de värsta saker jag visste (när jag var ung) var när de äldre sa: -Du kommer att fatta vad jag menar när du är i min ålder! :mad:

Tror du att de hade rätt? jajamen...

Jag vet inte varför jag skrev detta inlägg men så var det i varje fall!

Ha det! (från en 40 årig gubbe)

Reco

Blessed from above
Gick med
7 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
espa skrev:
2152019 Oj det så JÄTTEFARLIGT ut 30-40 knutar på en otrafikerad väg HJÄÄÄLP !! FORT HEM, RING POLISEN, LÄGG UPP EN FILM PÅ INTERNET, STARTA YTTERLIGARE EN MORALKAKSTRÅD PÅ SPORTHOJ, DETTA MÅSTE KOMMA TILL ALLMÄNHETENS KÄNNEDOM. :skrämd :ajjabajja

Ursäkta, men ungefär i mitten av ditt inlägg måste du ha råkat komma åt en tangent med texten "Caps Lock" på.
Pröva att trycka på den igen så kan man kanske se vad du skriver!

Om han nu varvar så på tvåan så går det antagligen ganska mycket fortare än 30-40 km/h.

Jag fick hjärnskakning för ett tag sedan.
Ramlade med huvet före i golvet.
Om man räknar lite på det så gick det inte fortare än ca 20 km/h vid kollisionen.
Vill inte ens veta vad som händer med en åttaåring som åker i backen från en hoj som varvar en hel del på tvåan.

Lite ordningstips för framtiden:
Läs, tänk, läs igen, tänk lite mer. Sen skriver du.
Istället för att först läsa halva sen skriva.. som du gjort nu..

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Ojje skrev:
2155327 Jag kommer ihåg när jag var ung, då var man ödödlig :) ...trodde man.
Sen var efter man man blev äldre så blev man fegare eller låt oss säja förnuftigare.
Nästa steg var att man blev pappa, då kom empatin för andras barn också, så att någon kan utsätta sina barn eller andras barn för den körning som beskrevs i första inlägget känns främande för mej.

Var och en måste ju få göra som han själv vill (till vis del) men att utsätta andra för fara kan inte vara rätt.

En av de värsta saker jag visste (när jag var ung) var när de äldre sa: -Du kommer att fatta vad jag menar när du är i min ålder! :mad:

Tror du att de hade rätt? jajamen...

Jag vet inte varför jag skrev detta inlägg men så var det i varje fall!

Ha det! (från en 40 årig gubbe)

:tummenupp

Egna erfarenheter ger ett helt annat sammanhang än föreläsningar. Barn gör som man (förebilderna) gör, inte som man säger...

Men för att bli gammal och vis måste man överleva att vara ung och dum :hihi

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
UrbanTiger skrev:
2155260 Då hör du av dig när det är dags så kommer vi och filmar eländet :banana
absolut! :tummenupp men håll inte andan.. chansen finns att jag låter bli helt :arsele

RecOn #56 skrev:
2155405 fann filmen funkar inte för mig, står bara sidan kan inte visas :va
nu funkar den! va jag som stängde av datorn igår natt :tomten

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...