Idiot Insändare i Nerikes Allehanda

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det jävligaste av allt är att han har helt rätt. Han hade varit idiot om han hade suttit och hittat på, men så är ju inte fallet.

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Jag antar att hans pension inte kommit in på kontot i tid.
Blir man verkligen sådär gnällig när man fyllt 122??

Hade inte haft något emot att få reda på vem det är och vrå¨lat förbi vederbörandes bostad i 50+ över tillåten hastighet

:notme

Fredrich

Susar omkring på Autobahn
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå ZX-9R. Mod: 00, Hugger, blått kåpglas, ombestyckade förgasare, Titan AkrapÖvik-bolton.
Chrille skrev:
Det jävligaste av allt är att han har helt rätt. Han hade varit idiot om han hade suttit och hittat på, men så är ju inte fallet.
Sant.
Dock kommer man inte ifrån att han bara är en grinig
gubbe som förmodligen både har någon ålderskris och
problem med att frugan inte släpper till... :fakta

Fortkörare som leker lite väl mycket på allmäna vägar
kommer det förmodligen alltid att finnas.
Och undra på det, det är ju kul. :D :fakta

Själv drar jag gränsen vid 70-skylten och tätbefolkat område...
Dock försöker jag alltid att tänka innan jag gör något,
spontana omkörningar har nämligen visat sig kunna
resultera i ganska panikartade manövrar. :(

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Chrille skrev:

Det kan inte vara lätt att vara bror duktig alltid...

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Fredrich skrev:
Sant.
Dock kommer man inte ifrån att han bara är en grinig
gubbe som förmodligen både har någon ålderskris och
problem med att frugan inte släpper till... :fakta

Vette fan om han ens är mc-förare som han själv påstår :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
CorbenDallas skrev:
Det kan inte vara lätt att vara bror duktig alltid...

Ingen Bror Duktig alls, bara snudd på hatisk mot en viss typ av hojkörning. Jag känner till vägsträckor där jag, om jag bott vid dem, hade ringt polisen en gång i veckan för att tvinga ut dem och inkassera lite körkort.

Även jag har varit skyldig till just idiotkörning i grupp men så fort adrenalinfyllan lagt sig så lovade jag mig själv att aldrig göra om det och det har jag hållit. Det finns öde vägar att köra i hjäl sig på, det anser jag vara varje knuttes "rätt" även om ingen inom akutsjukvården skulle hålla med mig om det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
...Även jag har varit skyldig till just idiotkörning i grupp...
Du bekräftar tesen att konvertiterna är värst. ;)

I övrigt tror jag att det är mycket ovanligt med kappkörning i grupp (iofs inget jag vet något om egentligen). Däremot hurtig körning på slingriga vägar. Och det är ju sketakul.

Det där om 50+ utanför skolor osv orkar man knappt höra om längre. De som sysslar med sånt får svara för det. Bör dock inte förväxlas med legitim fortkörning. (Jaja, är det jag som skall bestämma vad som är legitimt? Tror jag att lagen inte gäller mig... blaj, blaj, blaj.)

:squid

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
....(Jaja, är det jag som skall bestämma vad som är legitimt? Tror jag att lagen inte gäller mig... blaj, blaj, blaj.)

:squid

VA??? :confused: Har vi diskuterat det här förut :crash

Det jag menar är iaf körning i grupp som går ut på att de som vågar mest kommer först och de fega/förnuftiga blir ifrånåkta. Jag behövde bara en enda sån tur för att aldrig göra om det.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chrille skrev:
1. VA??? :confused: Har vi diskuterat det här förut :crash

2. Det jag menar är iaf körning i grupp som går ut på att de som vågar mest kommer först och de fega/förnuftiga blir ifrånåkta. Jag behövde bara en enda sån tur för att aldrig göra om det.
Hehe... ;)

Tävla på landsväg!? :skrämd :skrämd :skrämd Fasa fyller mit hjärta.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Okej, man skall inte dra alla motorcyklister över en o samma kam.
Men det finns ju tyvärr dom som gör precis såsom artikeln beskriver och dom i sin tur påverkar att folk anser att motorcyklister o då speciellt sporthojar är ett farligt släkte.

Det är ju bara att titta på varför försäkringarna kostar uppemot väggarna... Stölderna fortsätter så länge dumpuckon till folk köper delar fastän dom vet att det är stöldgods samt Lille Jan som köper en riktig tuff sporthoj o går av vägen för att han inte kunde hantera cykeln..

Moraltanter eller inte, det kanske är ni som inte tål sanningen?

Henken

Guest
Bikerbitch skrev:

.... samt Lille Jan som köper en riktig tuff sporthoj o går av vägen för att han inte kunde hantera cykeln..

Lille Jan har en bror som kör Goldwing. Tro det eller ej men det såddes ett hojfrö i mig när jag fick åka med honom när jag var liten. Det var coolt.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Nä det är ju bara att hålla med Chrille, allt i artikeln stämmer ju.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Stämmer artikeln ? ......Nej jag tycker inte det , ALLA kör inte så jämt , det finns stunder då det är rätt skönt att lufsa fram i laglydig hastighet..........visst finns det grupper som tok åker mest för jämnan men varför ska folk alltid vara så snabba med att bunta ihop en grupp tillsammans och säga att alla dom gör si och så ............alla som går på fotboll är inte huliganer men dom syns där ändå.

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Nu ska jag också generalisera lite så ta inte åt er för mycket ;) hur var det nu...
"Ska du ha oskyddat sex utan att få HIV skall du ha det i Örebro,
där finns det inga positiva människor..." :)
Eller var det 'För där går det aaaallrii...' den slutade? Hehe
skämt åsido, visst finns det en sanning i hans inlägg. Att säga
nåt annat är tamigfan ren lögn. MEN han generaliserar hårt och
att alla konstant ignorerar inte bara hastighetsbegränsningen
utan ALLA andra lagar finner jag svårt att tro :D

Eller det kanske är så? Är man motorcyklist är man inte BARA
en fartdåre! Man är även bankrånare, snattare,
hustrumisshandlare, nedskräpare, skattesmitare och
parkeringsbov!

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Chrille skrev:
Ingen Bror Duktig alls, bara snudd på hatisk mot en viss typ av hojkörning. Jag känner till vägsträckor där jag, om jag bott vid dem, hade ringt polisen en gång i veckan för att tvinga ut dem och inkassera lite körkort.

Även jag har varit skyldig till just idiotkörning i grupp men så fort adrenalinfyllan lagt sig så lovade jag mig själv att aldrig göra om det och det har jag hållit. Det finns öde vägar att köra i hjäl sig på, det anser jag vara varje knuttes "rätt" även om ingen inom akutsjukvården skulle hålla med mig om det.

jag skulle vilja säga mot en viss typ av människor då isf. för hojkörningen är densamma, bara vägsträckningen som skiljer sig och då det sunda förnuftet att välja rätt väg, vissa har det andra inte.

Däremot ska ingen sitta här o säga att man någon gång inte gjort nåt dumt när man kör sporthoj. För det gör ALLA. Förr eller senare drar man på på fel ställe. inget man ska vara stolt över men så är det.

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
NordhNet skrev:
Vette fan om han ens är mc-förare som han själv påstår :rolleyes:

Om han nu är mcförare så kör han väl nån Blyvinge eller Intruder på typ 2500 cc.....

Men helt fel har han ju inte. Räcker ju med några rejsare för att "vanligt" folk ska reta sig på alla mcförare sedan oavsett hur dom kör.

Själv så blåser jag på en del med , men kör alltid lagligt på 50-sträckor och lägre eller om det är mycket bebyggelse. Sen får man anpassa sig efter hur mycket annan trafik det är med.
Ska jag köra upp i 200 km/h så gör jag ju det inte i ett samhälle direkt, utan letar up en låååånnng raka som det just då inte finns en enda levade skäl på eller nära.

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Vissa delar i artikeln stämmer ju faktiskt...det ska man ju kunna erkänna...sen är inte alla motorcyklister så...men en del är det...alla människor generaliserar...på samma sätt som vissa här gör när det nämns stöler..inbrott...osv i samband med människor med utländsk härkomst...

Sedis

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...