Idioter på motorväg...

Mingves

Guest
Körde på E6 förbi kungälv då en idot kommer i bra fart bakom mig. Jag planerar byta till högerfilen för att släppa om idioten ocg då byter han till högerfilen.....får kasta mig till vänster och han bromsar jag får nästan sladd på bilen och som tur e körde jag en 9-3 sportsedan aero så den kunde lösa problemet. Men fan hur dum i huvet är man om man kör om till höger.
Bilen var en gammal mercedes med några pizzakillar i och de bara garva åt mig.....fy fan jag kunde ha kört i räcket till vänster.
Hoppas de kör av vägen och dör eller nått för på vägen hör de inte hemma. De vet fan inte ens vilken sida man kör om på, skrämmande.

///M

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Se till att ha spanska ryttare i bilen bara slänga ut en näve bakåt :crash

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Låter som ett par riktiga idioter.... Fast jag brukar klippa bilar på högersidan, när de vägrar flytta på sig för att de ska sega om en långtradare 500 meter fram. fast då är det skillnad, då ser jag ju att de har sett mig i backspegeln.

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Använd alltid högerfilen när du inte kör om så slipper du bli omkörd på insidan. Borde alla göra, då skulle det flyta bättre på motorvägen.

/A

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Dea skrev:
Använd alltid högerfilen när du inte kör om så slipper du bli omkörd på insidan. Borde alla göra, då skulle det flyta bättre på motorvägen.

/A

WORD! :fakta

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Dea skrev:

/A

Där sa du ngt :tummenupp WORD Hatar v-filsglidare,,, vaffan ska man köra där för :confused: :confused: Förutsätter att det är tillåtet att köra fortare än 70kmh,,,,, om inte så tar jag tillbaka hela mitt inlägg :hej

Mingves

Guest
Jo men höll på att köra om flera bilar, skall jag sicksacka?

//M

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är en vänster-filist! fast å andra sidan brukar jag oftast ligga 40-50 km/h över tillåten hastighet då.
Och nog fan är de som kör prick 110 och ska sega sig om andra farligare. Men de vore inte det om alla körde 110 givetvis, men en sådan perfekt värld kommer vi aldrig få :)

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Finns det plats att bli omkörd på insidan, då finns det plats att gå åt sidan och släppa förbi snabbare trafik.

/A

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Det här e lite sköj faktiskt,,,

När man kör på en väg med fler än ett körfält i samma riktning & max tillåtna hast. e 70 så ska man ju ligga kvar i den fil man "hamnar" i dvs; om jag kör i höger å kör om en bil till vänster så ska jag stanna kvar där å inte gå tillbaka till det högra fältet. Kommer jag efter det ifatt ngn som ligger i det vänster fältet så ska jag köra om honom till höger. Gör man så (som man ska) så kan man ge sig faaaaan på att det kommer nån jävel å sniffar en i arslet, ngn som inte fattar att det e ok att köra om till höger????

Kör man däremot på samma väg men med tillåten hastighet ÖVER 70 så ska man ju gå tillbaka direkt efter omkörning till det högra fältet. Detta BRUKAR funka men inte alltid å då e jag den där som sniffar min framförvarande medtrafikant i röven !!

Ska det va så svårt å lära sig vart man ska befinna sig när man kör bil (OBS ej mc inräknat,,, när man kör mc gör man hur fan man vill :rock :D )

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dea skrev:
Finns det plats att bli omkörd på insidan, då finns det plats att gå åt sidan och släppa förbi snabbare trafik.

/A

Absolut, men förstår folk detta? Icke! Låg bakom en polack som VÄGRADE släppa förbi mig, han låg jämsides med en tradare i ca 2 kilometer, sen fattade tradarchaffisen vad som pågick antar jag för helt plötsligt började det ryka som fan från lastbilen och den åkte ifrån polacken på insidan, varpå jag körde insidan om och gav polacken fingret och tackade chaffisen som blinkade.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Mingves skrev:
Jo men höll på att köra om flera bilar, skall jag sicksacka?

//M

Körde du om bilar och blev samtidigt omkörd på insidan? Hm... :D

Hur fort man än kör i torpedfilen så är det alltid någon som kommer ikapp. Man ser dom i backspegeln.

/Sicksackaren :hej

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Åkte hem från jobbet en dag förra sommaren, höll ca 170 för det var helt fritt från bilar (7 på morgonen), men helt plötsligt så kom det en dåre och kastade sig ut precis bakom mig i en bmw av nyare modell (hann knappt se, måste hållt bra bit över 200 den dåren) och sen var den borta inom kort! Jag undrar om inte den dåren satt och dagdrömde eller halvsov och såg mig precis innan det skulle smällt. Det var snuskigt nära, kollade upp i backspegeln precis innan av nån konstig anledning och ser en front försvinna och sen väntar jag bara på smällen som aldrig kom! :skrämd Då var jag lite skraj och släppte på gasen :)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag kör om på insidan hela tiden...

Högerfilen har blivigt snabbfilen i sverige

Andvänder även bossefilen när det behövs!

Mavve

Guest
Dee_cati skrev:
Åkte hem från jobbet en dag förra sommaren, höll ca 170 för det var helt fritt från bilar (7 på morgonen), men helt plötsligt så kom det en dåre och kastade sig ut precis bakom mig i en bmw av nyare modell (hann knappt se, måste hållt bra bit över 200 den dåren) och sen var den borta inom kort! Jag undrar om inte den dåren satt och dagdrömde eller halvsov och såg mig precis innan det skulle smällt. Det var snuskigt nära, kollade upp i backspegeln precis innan av nån konstig anledning och ser en front försvinna och sen väntar jag bara på smällen som aldrig kom! :skrämd Då var jag lite skraj och släppte på gasen :)

Men.... *suck*
Har man en Aero kan man faktiskt använda gasen, eller man tycker att ägaren till fordonet bör kunna använda gasen :fakta
Ser du honom komma i den hastigheten så tryck på lite, eller kör ifrån honom.

Man dagdrömmer inte i 200, utan man blir klarvaken som aldrig förr(speciellt i en BMW :p )

Det är du som ska överreagera och tro att nu jäklar händer det nånting och sen ska du trixa och tro att du underlättar för andra genom att byta fil eller bromsa.... ligg bara kvar i den takt du känner för och var inte ouppmärksam för det.

Man behöver inte vara en dåre för att man kör i 200.

750RR

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Jonne_boy skrev:
Jag kör om på insidan hela tiden...

Högerfilen har blivigt snabbfilen i sverige

Andvänder även bossefilen när det behövs!

Jag instämmer det är bara att tuta :tummenupp

Mingves

Guest
Skrämmande att så många av er tror att jag låg och "feskörde" i vänsterfilen. Jag hade just kört om en drös bilar och det blev en lucka på kanske 100m till nästa bil och då går jag fan inte in till höger om det inte kommer någon bakom. Nu gjorde det ju det och därför planderade jag byta så jag blinkade men den dumme djävla idioten skulle ändå byta fil och försökte köra om på insidan..........då e man fan dum i huvet. Jag släpper alltid förbi bakomvarande som vill om. Om det kommer någon med högre fart bakom går man ju tidigt åt sidan. I detta fallet så var jag inte tillräckligt kvick och då borde han sänkt farten istället för att försöka köra om på insidan.
///M

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...