Idioter på motorväg...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Mavve skrev:
Men.... *suck*
Har man en Aero kan man faktiskt använda gasen, eller man tycker att ägaren till fordonet bör kunna använda gasen :fakta
Ser du honom komma i den hastigheten så tryck på lite, eller kör ifrån honom.

Man dagdrömmer inte i 200, utan man blir klarvaken som aldrig förr(speciellt i en BMW :p )

Det är du som ska överreagera och tro att nu jäklar händer det nånting och sen ska du trixa och tro att du underlättar för andra genom att byta fil eller bromsa.... ligg bara kvar i den takt du känner för och var inte ouppmärksam för det.

Man behöver inte vara en dåre för att man kör i 200.

750RR

Näe, jag tycker att det är helt ok att köra i 200, bara man gör det med hjärnan.
Men när detta hände så fick han syn på min bil precis innan det smällde och lyckades alltså undvika en kollision med några millimeter :fakta
Och tro mig, inte ens min trimmade aero hade kunnat dra upp i 200 på bara någon sekund, men mestadels för att jag inte hade hunnit tänka på att trycka ner gasen :D
Och visst fan dagdrömmer man även när man kör fort. Farsans jobbarpolare hade hämtat en transport uppe i akalla en morgon och när han låg och puttrade fram i 110 med sin stora mercabuss så smäller det plötsligt till och bilen kastas ned i diket. Efter ett par minuter (antar att han var chockad :D ) så går han ut och kollar vad som hände.
Det konstiga var att det enda han ser är att bussen är intryckt ca en meter hela nedre delen av bakdörrarna och hjulen har förflyttats några decimeter framåt :) Precis när han ska ringa polisen så kommer en kille gåendes på väggrenen mot honom. Det visade sig att killen hade legat och pressat på med sin bil (vet ej vad det var för modell) när det helt plötsligt hade smällt, varpå hans bil parkerades ute på en åker, bakom några träd och skit :D Han dagdrömde nog ska du se :)

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mingves skrev:
Skrämmande att så många av er tror att jag låg och "feskörde" i vänsterfilen.

Skrämmande att folk inte inser att dom är vänsterfilsterrorister ens när man kastar det i ansiktet på dom.

Jag dömmer dig till livstid i högerfilen! :whip :kulspruta

:D

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
John Holmes skrev:
Skrämmande att folk inte inser att dom är vänsterfilsterrorister ens när man kastar det i ansiktet på dom.

Jag dömmer dig till livstid i högerfilen! :whip :kulspruta

:D

Haha, du måste redan vara dömd till att åka i högerfilen om du åker dnepr... :D

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
När jag kör från jobbet (med bilen) på 3-filig motorväg så är innerfilen oftast snabbast. Brukar ligga där och cruisa i 90km/h och sakta glida om bilarna i mittenfilen. Där ligger folk ofta och köar på rad i ca 80-85 km/h.

Även när det är helt tomt på bilar ska folk ligga i mitten och segköra. Tycker det känns lite onödigt när man kommer bakifrån att behöva byta två filer bara för att köra om. Då ser jag hellre till att jag håller 90km/h precis och glider sakta om på innern.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Micke-78 skrev:
När jag kör från jobbet (med bilen) på 3-filig motorväg så är innerfilen oftast snabbast. Brukar ligga där och cruisa i 90km/h och sakta glida om bilarna i mittenfilen. Där ligger folk ofta och köar på rad i ca 80-85 km/h.

Även när det är helt tomt på bilar ska folk ligga i mitten och segköra. Tycker det känns lite onödigt när man kommer bakifrån att behöva byta två filer bara för att köra om. Då ser jag hellre till att jag håller 90km/h precis och glider sakta om på innern.

Mittfilsterroristen är ju den mest irriterande föraren alla kategorier. Dom borde det fan vara skottpengar på :kulspruta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
toca1 skrev:
...Ska det va så svårt å lära sig vart man ska befinna sig när man kör bil (OBS ej mc inräknat,,, när man kör mc gör man hur fan man vill :rock :D )
:rock :rock :rock

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...