Idioter!!!!!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Varför inte utfärda ett straff som förhindrar dessa människor att inneha djur i sitt fortsatta liv?
Jag har inga som helst problem med att skada en människa som skadar ett djur på fel sätt och då menar jag inte att det är fel med jakt osv. Att skadeskjuta/döda en hund eller katt ska vara hård straffbart och jag skulle mer än gärna få straffa vederbörande :mad:
Skicka hem idioterna och se till att de aldrig får göra handskas med djur nån gång!

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag fixar inte riktigt när man ger sig på djur för sitt eget nöjes skull. Jävla idioter :mad: :kocko :fatta!

KIRE

Guest
Dom hade ju order att skjuta hundarna! Dom tog beslutet att dom borde avlivas av någon anledning. Ni som blir så j-a upprörda hur kan ni ifrågasätta
detta beslut när ni inte vet ett skit om vad som låg bakom? Hundarna
kanske var aggresiva mot allmänheten, smittbärare eller något annat.

Sen att nån idiot redigerat ihop en film med musik kan väl inte personerna på
filmen hjälpa.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
KIRE skrev:
Dom hade ju order att skjuta hundarna! Dom tog beslutet att dom borde avlivas av någon anledning. Ni som blir så j-a upprörda hur kan ni ifrågasätta

filmen hjälpa.

Läs artikeln också! Om du vet ett skit om hundar så kan du se att det inte är några aggressiva hundar.

4-fun

Vem jag ??
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
-98 Gixxer 750 i fighter kostym
Det är ett stort problem med vildhundar som blandar sig med varg i kosovo så avskjutning är nödvändigt men man skall sköta det proffsigt och inte göra det till en macholek. skjuta en bunden hund är knappast att skjuta vildhundar ger liksom fel signaler om fn soldater. :mad:

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Citat: // Stolta soldater skadskjuter en hund innan den får det dödande skottet. Ett skräckslaget barn är närvarande.//

Vaffan då omedelbart :kocko :dummer :dummer

Har du djur? Får jag döda din jycke likadant ? Tänk efter lilla vän...

Blip skrev:
Ja, du är precis lika blodtörstig som dem. Varför uppröras över en hund som dör omedelbart?

Solid snake

Guest
Jag tror nog inte att den första hunden dog direkt, dom skadesköt den och sen sköt dom den med 8-10 skott.

Som det stod på aftonbladet så var nog inte den bundna hunden herrelös.

Tänk om soldaterna har hund hemma, undrar vad dom hade tyckt om nån bara hade gått fram och skjutit deras hund i huvudet. Kanske inte så roligt, den som hade den hunden som blev skjuten i slutet av filmen tyckte nog om sin hund och hittar den senare död.

Nä dom norska soldaterna som gjorde detta är ju ganska blåsta i skallen. :mad:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
KIRE skrev:

filmen hjälpa.

Det finns proffsigare sätt att avliva djur på än det jag såg på filmen... en av hundarna led rätt illa innan den dog. Skott från långt håll. Så det tog ett tag att nå fram till den och ge nådaskottet.

Men det fanns garanterat en orsak till varför de skulle tas bort.
Tåkigt att det kommit ut som underhållning, dock!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
KIRE skrev:

filmen hjälpa.

Det spelar ingen roll om det är kelhundar eller vildhundar, vad har de för rätt att skjuta dem ändå? Och att lyda en sån order tyder på att man inte är helt hemma i huvudet, alla har en egen åsikt och utför du en order som är att skjuta människor också?

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
En kompis tjänstgjorde nere i Kosovo. Hon berättade att hundarna där nere var ett stort problem för befolkningen. Hundarna är förvildade, agressiva, anfaller befolkningen. De flesta av hundarna hade (tydligen) rabies och dylikt. Tänk på att det inte handlar om tamhundar som man gosar med. Vill minnas att även svenska soldater fick order att skjuta hundar. Sen kan man alltid diskutera huruvida man avlivar hundarna på rätt sätt. Om de ska dö så förtjänar de en så smärtfri död som möjligt.

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
VX 800
Jag skulle vilja :kulspruta den jävla idioten !!!

Fy :dummer fan va de finns sjukt folk!! eller han borde fan inte kallas folk utan ett jävla as!!!

han borde bli straff knullad av en elefant!!!!!!

(Nu vart jag sur) :4skrika

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
En i min familj tjänstgjorde vid camp viktoria i kosovo,där sköt dom förvildade hundar.

Diversion

Guest
Disneyeffekten :rolleyes:

Nu är jag ingen anhängare av djurplågeri men det är jävligt konstigt att några byrackor verkar uppröra mer än när kvinnor och barn slits i slamsor av artilleri vilket hände för inte så många år sedan mitt i Europa. För övrigt händer det just nu i en f.d. Sovjetisk republik men det rycker man bara på axlarna åt. Med den inställningen är det inte konstigt att världen ser ut som den gör.

Telefonräkning

Olyckligt världsmedveten
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha Fazer 600-02
Was there.

Även svenska soldater sköt vildhundar, men under organiserade former och med hagel. Den stående ordern var dock att skjuta om en vildhund kom närmare än 10 meter, om jag minns rätt, på grund av rabiesrisken. Det var heller inte ovanligt att lokalbefolkningen kom ut med sina tama hundar och bad oss skjuta dem, eftersom de inte hade råd och möjlighet att ge dem mat längre och därför att deras skjutvapen blivit beslagtagna av oss.

Men det som visas på denna film kan givetvis inte försvaras, det ser ju vem som helst att hunden som skjuts på avstånd inte avlivas på rätt sätt, men saker bör ändå ses i sitt sammanhang. Förvildade hundar var som sagt ett stort problem och även rabiessmitta.

Last edited:

nordle

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
tt 350 - stulen
Dee_cati skrev:
utför du en order som är att skjuta människor också?

emm.. de är soldater..

Håller dessutom med flera andra här om att folk lägger onödigt mycket vikt vid ett par vilda hundar..
Det var ju ett jävla liv när det visade sig att pälshandlarna i asien använde hundar istället för de "riktiga" djuren. Är det för att de är söta som man inte får skjuta dem? eller för att ni har samma art hemma som husdjur?
Jag kan förstå åsikten om den är konsekvent, men de flesta av er är knappast veganer.

-b

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Verkade lite onödigt det där, men det är klart att när det är söta små hundar som dör så ska det ju till att skrivas om det.

Missförstå mig inte, jag tycker verkligen det är fel men det är ganska intressant hur sånt där funkar.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
EazyD skrev:
Kalla mig sjuk eller vad som passar in, men jag tycker om att se på sånt, idag såg jag på Farmen Afrika och där dödade dom en struts, det var riktigt kul att se på. Det är ju otäckt att se på men endå vill man se på det.
Har varit med vid flera slakt tillfällen och sätt djur (kalvar, får, grisar, kycklingar) slaktas har alltid tyckt att det är kul att se på även fast man helst skulle vilja låta bli djuren. Då jag kommer från en nation där man till högtider slaktar djur till tex JUL så är det mass slakt av grisar i November.

Ska jag söka hjälp?

JA! :fatta!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar