När jag har köpt MC däck där har jag bara riktigt bra erfarenhet.
Däremot köpte jag Nokia sommardäck som var lite märkliga och grymt svåra att balansera. Skulle jag inte på Norge semester med bilen hade jag reklamerat dem.
Har precis samma erfarenhet som dig. Alla mc-däck som jag beställt från däckonline har varit färska, alla bildäck också, förutom Nokian sommardäck (Hakka Z). Enligt däckverkstaden var inte däcken runda och omöjliga att balansera perfekt (kontentan blev att bilen aldrig ville gå rakt, man fick sitta och korrigera med ratten hela tiden i farter över 90), dessutom var däcken i fråga fyra år gamla.
Köpte ett Bridgestone s 20 r EVO av dem den 7/4.
Får mail att däcket skickats den 8/4 med förväntad leverans den 15/4.
Kollar den 15/4 och den dagen skickar de däcket.
Dvs det har legat och väntat på att skickas i n vecka.
Ringer supporten. Där sitter en kvinna emd utländsk brytning, 08 nummer. Som knappt förstår vad jag säger och man förstår knappt vad hon säger.
Klagar på deras hanterande. Får till svar idag att jag kan få 3% rabatt. Talar om för dem att de kan behålla sina 3% och att de precis förlorat en kund.
2 dagar efter orderbekräftelsen fick jag ett mail där de ville att jag skulle betygsätta dem.
Väntar tills däcket levererats sen kommer jag ge dem riktigt kassa betyg!
Reklamerade en order (mc-däck) från däckonline förra året då jag ångrade köpet, tror jag fick ringa och mejla fem gånger och förklara att jag hade ångrat köpet samt att jag inte ens hade hämtat ut däcken från postkontoret.
Kvinnan jag pratade med pratade (väldigt) knagglig svenska, jag försökte ta det på engelska på telefon och mail men då tog hon illa upp så det var bara att fortsätta på svenska... och varje gång slutade det med att hon hade missförstått någonting så jag fick ringa och maila igen och igen...
Nåväl, det tog några månader men jag fick tillbaka pengarna till slut.