Idiotfråga om däckonline

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Japp, såere!
Men trådbumparen som gnäller över lång leverenstid verkar ju faktiskt bo i Stockholm trots allt.
Ni som bor i byhåla får väl skaffa en egen Wheeler Dealer :7peta

Det är bildäck jag beställde. 600:- mot 1000:- per däck.. så nej jag hade inte åkt till Wheeler dealer och dragit ner byxorna.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Har precis samma erfarenhet som dig. Alla mc-däck som jag beställt från däckonline har varit färska, alla bildäck också, förutom Nokian sommardäck (Hakka Z). Enligt däckverkstaden var inte däcken runda och omöjliga att balansera perfekt (kontentan blev att bilen aldrig ville gå rakt, man fick sitta och korrigera med ratten hela tiden i farter över 90), dessutom var däcken i fråga fyra år gamla.

Hm kanske var av samma serie vi fick däcken då för det är Hakka Z jag har på min också.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fick mitt däck i tisdags den 21/4.
Bara 6 dagar efter utlovad leverans.
Posten var faktiskt och ringde på 20/7 men hur skulle jag veta att de skulle komma då jag inte fick någon avisering från. De hörde först av sig när det står utanför dörren. Kommentaren blev.
P: Är du inte hemma?
J: Nä tänka sig jag är på jobbet!
P: Men vi ska leverera ett däck till dig.
J: Vore ju bra om ni aviserar att ni tänkte komma då! Hur ska jag veta att ni ska komma just måndagen den 20/4 om ni inte aviserar det? Beräknad leverans var ju den 15/4! Kan jag hämta däcket hos er i eftermiddag?
P: Inga problem det finns på Exportgatan 41b efter klockan 17.
J: Bra då kommer jag efter 17 och hämtar det. Tack.
P: Då noterar jag att det ej ska köras ut i morgon.

Döm om min förvåning när jag kommer till Exportgatan 41b så står det att de bara lämnar ut paket mellan 10-17. Men varför jag fick inte den infon när jag sa att jag skulle komma efter 17?

Tänker inte folk eller?

regenius

....fittipaldi
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
-02 CBR1100XX Trast
Yepp, de är sega och infantila med sin invandrarsvenska. Drottning Silvia kan inte heller bra svenska men skit i det. 2 bak och 1 fram gör en nettofötjänst på ca:600:-- per säsong. Alltså fler pilsner på Sweden Rock. Planera för 14 dagar leverans och bli lika glad när de kommer på 13 arbetsdagar :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Mig ringde dem inte ens!! Fick en lapp om att hämta skiten.. Jävla idiot post..

Hus på landet, de kunde lagt skiten i carporten.. Fan

Skidfreaket

Ny medlem
Gick med
20 May 2014
Hoj
2014, Yamaha MT-09
Beställde i söndags kväll, fick däcken i går och fick på dem under kvällen också.
När jag var och hämtade ut dem hos Postnord så hade de däck motsvarande en hel lastbil liggandes på terminalen, i lilla Nyköping, så det kanske inte är så konstigt om det tar lite extra tid med vissa leveranser just nu

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Fick mitt däck i tisdags den 21/4.
Bara 6 dagar efter utlovad leverans.
Posten var faktiskt och ringde på 20/7 men hur skulle jag veta att de skulle komma då jag inte fick någon avisering från. De hörde först av sig när det står utanför dörren. Kommentaren blev.
P: Är du inte hemma?
J: Nä tänka sig jag är på jobbet!
P: Men vi ska leverera ett däck till dig.
J: Vore ju bra om ni aviserar att ni tänkte komma då! Hur ska jag veta att ni ska komma just måndagen den 20/4 om ni inte aviserar det? Beräknad leverans var ju den 15/4! Kan jag hämta däcket hos er i eftermiddag?
P: Inga problem det finns på Exportgatan 41b efter klockan 17.
J: Bra då kommer jag efter 17 och hämtar det. Tack.
P: Då noterar jag att det ej ska köras ut i morgon.

Döm om min förvåning när jag kommer till Exportgatan 41b så står det att de bara lämnar ut paket mellan 10-17. Men varför jag fick inte den infon när jag sa att jag skulle komma efter 17?

Tänker inte folk eller?

Min brevbärare var faktiskt så pass förutseende att han ringde innan han åkte ut på morgonen och kollade om jag skulle vara hemma, eller om jag ville hämta däcken själv på utlämningsstället.
Blev lite förvånad av det, då man sällan blir överraskad åt det positiva hållet när det gäller postleveranser.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Mycket gnäll på långa leveranstider, den egna planeringen är det inget fel på... När blev ett däck utnött på 10 dar? Lite orealistiska förväntningar skulle jag nog säga.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Min brevbärare var faktiskt så pass förutseende att han ringde innan han åkte ut på morgonen och kollade om jag skulle vara hemma, eller om jag ville hämta däcken själv på utlämningsstället.
Blev lite förvånad av det, då man sällan blir överraskad åt det positiva hållet när det gäller postleveranser.

Min brevbärare brukar bara ringa och och självklart är jag alltid på jobbet när hen ringer men ber bara hen att dumpa av gummit inne i carporten och hittills har det inte varit nåra problem alls!

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Har faktist lyckats få ett framdäck från dackonline som inte gick att balansera, eller ja med 90g vikter så var det i "balans" men okörbart efter 100km/h.
Har svårt att se vad det har med däckonline att göra. Men många däck har en gul punkt som visar var däcket är lättast. Det sätter man vid ventilen som oftast är den tyngsta delen av fälgen. Kan ju hända att däckets tyngsta del hamnade vid ventilen, då blir det mycket att balansera. Eller så kan corden ha släppt.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Varför gnäller du på leveranserna då, jag tror du har helt fel...

Men är du efterbliven?
Delar med mig av mina erfarenheter. Det bör inte ta flera dagar innan de skickade däck som finns i lager. Jag hade inte bråttom att få däcken men förväntar mig att ordern hanteras snabbare. Själva frakten gick sedan på 4 dagar vilket är helt ok.

Priset är det som är positivt plus att däcken var tillverkade i April 2015 :)
Kommer fortsätta beställa från däckonline men är nu redo på att det kan ta lång tid fastän däcken finns i lager. Som tur var sker även riktigt snabba leveranser.

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vad är långt tid ?
För mig tog det ca en vecka , -det tycker jag är OK.
Lite framförhållning borde man kunna ha :fakta

( det var visst hojdack.se jag handlade ifrån)

Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Förlåt Hojdäck.com att jag var otrogen mot er och testade Mcdäckonline.

Beställde en uppsättning Michelin Power Supersport EVO från dem men det blev tyvärr bara 50% rätt. Fick ett Power Slick Soft som framdäck vilket inte funkar jättebra på gata :gnissla

Ok, alla kan göra fel och de hade engelsktalande support som nu ska skicka rätt däck men antagligen med samma långa leveranstid på 10 dagar.

Det jag undrar är hur f*n den som packat däcken inte ens dubbelkollade ordern när han stoppar ner ett slick och ett gatdäck. Absolut finns det folk som köper olika sorters däck men då undrar jag var fick de ifrån vilken hårdhet jag skulle ha... det är ju inte ens ett val på gatdäcket. :va

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Beställde ett sportmax från Däckonline för en vecka sen, det tog 2 dar så låg det på posten här hemma. Sen hände ingenting, inget sms eller samtal från posten. Nu på förmiddagen ringde jag till posten och dom konstaterade att det låg på en postterminal 5 min från där jag bor. OCH JAG KUNDE ABSOLUT INTE HÄMTA UT DET SJÄLV. Utan det måste köras ut till min hemadress eftersom pga brandrisken inte kan lämnas ut till ett serviceställe där jag kan plocka upp det. Gick bort till postterminalen och tjatade hål i huvudet på kärringen som till slut lämnade ut det. Hann precis till däckfirman som krängde på det. Postnord är ett jävla skämt.

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Hoj
Otämd Superkråka
håller med dej post nord är ett skämt helt off-line. skulle hämta däck 5 mil bort för att dom inte kan skicka sms.

wmb

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Bandit 1200, dt125 LC
Har beställt tre däck den här säsongen och alla har kommit på ungefär 6 arbetsdagar, och postkvinnan har ringt på morgonen för att undra hur jag vill ha levererat

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har beställt tre däck den här säsongen och alla har kommit på ungefär 6 arbetsdagar, och postkvinnan har ringt på morgonen för att undra hur jag vill ha levererat

Den jävla idioten som körde ut mina däck påstod att hen hade kontaktat mig. Sug min röv att de ens hade bemödat sig att köra 20 m in till mig eller ringt mig. Fick vacker hämta ut skiten.

Tom@Work

Stängt sedan 22-05-01
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Ingen alls
Förlåt Hojdäck.com att jag var otrogen mot er och testade Mcdäckonline.

Beställde en uppsättning Michelin Power Supersport EVO från dem men det blev tyvärr bara 50% rätt. Fick ett Power Slick Soft som framdäck vilket inte funkar jättebra på gata :gnissla

Ok, alla kan göra fel och de hade engelsktalande support som nu ska skicka rätt däck men antagligen med samma långa leveranstid på 10 dagar.

Det jag undrar är hur f*n den som packat däcken inte ens dubbelkollade ordern när han stoppar ner ett slick och ett gatdäck. Absolut finns det folk som köper olika sorters däck men då undrar jag var fick de ifrån vilken hårdhet jag skulle ha... det är ju inte ens ett val på gatdäcket. :va

Helt ok, du är förlåten :)

Skämt åsido.
Du handlar där du vill och det gör alla andra med.
Jag hoppas bara att vi kan erbjuda tillräckligt bra service, så att köparna kommer tillbaka till oss.

Du har PM förresten

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Helt ok, du är förlåten :)

Skämt åsido.
Du handlar där du vill och det gör alla andra med.
Jag hoppas bara att vi kan erbjuda tillräckligt bra service, så att köparna kommer tillbaka till oss.

Du har PM förresten

Anlita INTE postnord så blir det bra. Postnord är den enda anledningen till att folk ev återkommer till dig. Själv har jag inga anmärkningar på däckonline, funkat klockrent och jag har handlat måååååånga uppsättningar av dem:tummenupp däremot postnord, suuuuuck......

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha