IF är idioter!!

deam

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2003
fick mitt nya försäkringsbesked för året,, och dom har höjt min märkesförsäkring på min triumph TT 600, från 6700 till 10595 kr/år
pga ny försäkringsgrupp för i år... :mad: :huvet :confused:

någon som råkat ut för samma sak??

deam skrev:
fick mitt nya försäkringsbesked för året,, och dom har höjt min märkesförsäkring på min triumph TT 600, från 6700 till 10595 kr/år
pga ny försäkringsgrupp för i år... :mad: :huvet :confused:

någon som råkat ut för samma sak??

f-n va surt ... väntar o får se hur det blir.. inte kul sånt !

Freppa skrev:
Sök och du skola finna.

Du är inte ensam. Du har fortfarande en billig försäkring.

jo men tycker inte det är billigt för en 600cc, när mina kompisar betalar 5000 kr för sina 1000cc, och jag kan få en gsxr 750 för drygt 1000kr/mån utan märkesförsäkring hos if.. tycker bara det är surt :(

deam skrev:
jo men tycker inte det är billigt för en 600cc, när mina kompisar betalar 5000 kr för sina 1000cc, och jag kan få en gsxr 750 för drygt 1000kr/mån utan märkesförsäkring hos if.. tycker bara det är surt :(
Det är väll bara till att byta bolag, den har väll inte börjat gälla än?
Brukar vara så att f-bolagen skickar ut försäkringsbeviset ca 1 mån innan det ska gälla.
Så sätt dig vid telefonen och ring runt.

[Så sätt dig vid telefonen och ring runt.[/QUOTE]

jepp har ringt runt lite men har inte hittat nåt billigt än iaf,

tar gärna förslag på bra f-bolag.

har ringt folksam, tennant, bil&mc än så länge...

Japp de är visst inte så intresserade att försäkra hojar längra, Höjningarna gäller även deras andra hojmärken som IF har. (honda + BMW). Men tröst är att det finns hopp. Folksam + SMC,s förslag skulle ge mig billigare premie för min 1050 triple än vad IF ger med gamla avtalet, Även andra bolag ger flera bättre förslag. Hav tröstan och lyd rådet ovan i tråden att ringa runt för andra bolag är mer intresserade att försäkra dig än IF.

Hissa Throttlarna det är snart vår!!!!!

Jag säger bara FOLKSAM...
Verkar helt överlägset billigare vad det gäller triumph i alla fall.

Det skillde många tusenlappar när jag gämförde med IF. Men då har de ju ingen bättre förs för 955i...

IF: över 10 000 Hel/halvf
Folksam: 6 500 Hel/halvf

Last edited:
deam skrev:
jepp har ringt runt lite men har inte hittat nåt billigt än iaf,

tar gärna förslag på bra f-bolag.

har ringt folksam, tennant, bil&mc än så länge...

Prova länsförsäkringar, de brukar vara billiga.

deam skrev:

sälj hojen o köp en gsxr750 istället då, varför ha kvar gammalt skrot som är dyrt o försäkra.

Japp jag har drabbats med höjde min speed triple till 10660 kr..*poff*

Jag kollade upp med min bilsport&mc de erbjöd mig en försäkring på 9781 kr

under tio papp i alla fall!

:kocko

sandstream skrev:
Om du inte hittar något billigare så kanske inte IF är så korkade.

Du snodde mina ord :)

10k är väl inget att bråka om? Min Saab kostar 8500:- i halvförsäkring.
Mc:n då betalar jag med guldtackor :D

Vill inte spamma nu men Pricerunner har en bra tjäns där de ringar runt åt dej om du är lat. Vet dock inte om de ringer alla bolag. Men det kan ju vara värt ett försök.
Det fina med kråksången är det det kostar gratis! Sist jag kollade försäkringen till bilen iaf...

Jag har också blivit drabbad av ifs höjning av triumphs märkesförsäkring. Självklart gillar jag inte det men vad avgör egentligen priset på en försäkring?

Kan det vara så enkelt att försäkringsbolaget tittar på hur mycket de får in i premier och jämför med hur mycket de måste betala ut i ersättningar.

Ersättningarna kan de inte göra något åt därför justerar de premierna så pass mycket att de får in mer pengar än vad de betalar ut. Dock lägger de sin marginal så pass lågt över break even så att inget annat bolag kan konkurrera med lägre priser.

Det är väl typ så marknadsekonomi fungerar? :va

DR_Gonzo skrev:
Vill inte spamma nu men Pricerunner har en bra tjäns där de ringar runt åt dej om du är lat. Vet dock inte om de ringer alla bolag. Men det kan ju vara värt ett försök.
Det fina med kråksången är det det kostar gratis! Sist jag kollade försäkringen till bilen iaf...

Detta är i samarbete med insplanet, dom kollar inte dom stora bolagen endå, således ganska meningslöst.. Och dessutom ljug.. Dom andra bolagen hade säkert också velat vara med, men dom är inte tillfrågade..

Pricerunner Försäkring i samarbete med försäkringsförmedlaren Insplanet jämför villkor och förmedlar offerter från följande försäkringsbolag på den svenska marknaden: Alandia, Atlantica, Auro Försäkring, Moderna Försäkringar, SalusAnsvar och Tennant Försäkring. I nedanstående tabell kan du se vilka försäkringsbolag vi jämför i de olika kategorierna.

Personbil
Auro Försäkring
SalusAnsvar
Tennant Försäkrng
Båt
Alandia
Atlantica
SalusAnsvar
Hem/Lägenhet
Auro Försäkring
Moderna Försäkringar
SalusAnsvar
Tennant Försäkring

Hus/Villa
Auro Försäkring
Moderna Försäkringar
SalusAnsvar
Tennant Försäkring
Fritidshus
Auro Försäkring
Moderna Försäkringar
SalusAnsvar
Tennant Försäkring

Jag minns för mången år sedan när jag åkte omkring på min crossmoped. IF var nystartat då vill jag minnas. När jag köpte mopeden var dom billigast, när jag sålde den hade dom hunnit bli dyrast :3freak

Last edited:
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick