If försäkring nån som har?

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
fick rätt skysst pris på if dom va billigast hittils av dom jag kollat samt att man fick ställa av hojen låter bra! vad har ni för synpunkter på if?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har If för tillfället, hade dom förra säsongen eftersom dom var klart billigast. Denna säsongen har jag inte ställt på hojen än men i år blir det byte till Folksam, 300:- billigare i månaden :tummenupp

Har inget negativt att säga om If, behövde iofs aldrig göra nåt mer än att betala...haha!

Polisen!

Guest
Det är väldigt svårt att få ut ersättning när någonting händer, det ska utredas och bråkas in i det sista. Se bara till att hojjen sår skriven på den som kör, annars får du inte ut ett öre. Min R6 blev stulen och den stod skriven på farsan, fick inte ut en spänn :gnissla

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Min erfarenhet av If... är att de ger bra ersättning om man bara ligger på dem lite och inte försöker luras.

Då var ju hojen skriven och försäkrad på mig själv.

//Anders.

Chippen

Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
dom var några hundra billigare än trygg hansa som okså va bland det billigaste..

Chippen

Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
blev If då dom visade sig vara mycket billigare än trygg hansa tillslut när man började luska lite om avställning å prylar! mycket trevliga och ha o göra med å inte alls massa konstiga regler, 850kr i mån halvförsäkring på mig född 79

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Kör också If pga bäst pris och låga självrisker. Om de är hårda mot de som skenförsäkrar ser jag ytterligare ett skäl till att vara kund hos dem, och kanske en bidragande orsak till deras lägre premier.

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Polisen! skrev:
Det är väldigt svårt att få ut ersättning när någonting händer, det ska utredas och bråkas in i det sista. Se bara till att hojjen sår skriven på den som kör, annars får du inte ut ett öre. Min R6 blev stulen och den stod skriven på farsan, fick inte ut en spänn :gnissla
Va? Skojjar du!?!
Då måste du förlorat 50 000 kr rakt av. Varför brydde sig försäkringsbolaget om det? Den blev ju stulen!!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
pogo skrev:
Va? Skojjar du!?!
Då måste du förlorat 50 000 kr rakt av. Varför brydde sig försäkringsbolaget om det? Den blev ju stulen!!
'

Fattar inte heller riktigt detta? Ringde DU till försäkringsbolaget och sa detta eller vad?? Din farsa kunde ju varit hemma hos dig eller vad fan som helst....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
hade IF förra året, R6:a skriven på mig.

hade oturen att hamna i ett dike & fick stället klippt.

fick ut 90% av värdet på utrustningen.

hojen fick jag själv reparera eftersom jag bara körde med halvförsäkring.

fördelen med IF är att man kan ställa av/på vartefter man använder den.
blir billigare, men en helvetes massa pappersarbete.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
jag har IF:s märkesförsäkring vilket är kanon :tummenupp

Men jag har inte behövt använda den ännu, har hört att de kan vara tuffa att göra med när skadan väl skett.

Lemmy4God

Beer... Now there's a temporary solution
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
Blade -00
Hade If i fjol, funkade väl bra.
Problemet är att deras trafikförsäkring inte gäller vid bankörningar, alltså kan du bli nekad att köra bana på diverse "trafikövningar" t.ex på Sviestad. :tummenner

Polisen!

Guest
pogo skrev:
Va? Skojjar du!?!

dom började luska om vem som var huvudbrukare av hojen, farsan hade lite svårt att motivera att bara han (60 år) brukade R6:an, och enligt If så har dom kontrollerat att hojjen stått mestadels hemma hos mig. Så dom ansåg att försäkringen var ogiltig och ingen ersättning utbetalades. Då hade jag betalt 1600:- i månade för en helförsäkring :gnissla

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag har alltid fått billigast premie hos if, och när jag vurpade så var det inget gnäll, fick listpriset och fort gick det. 20 dagar efter olyckan hade jag en ny hoj i min ägo, och då hade if ändån väntat en vecka på ett par lata poliser som inte lämnat in rapporten. Men det beror säkert på vilken handläggare man får.

Polisen>> Trist att din hoj blev stulen, men skenförsäkrar man får man räkna med risken att få problem när det händer nått...

aztech

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Hoj
GSX-R 600 -97
pogo skrev:
Va? Skojjar du!?!

kanske för att farsan bodde i jokkasjärvi och grabben i sthlm så det blir lite fel i riskbedömningen!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
undar hur dom gör om någon stjäl min hoj skriven och försäkrad på mig när den ALLTID står i farsans garage?
:D

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
säta eks tållv ärr
ape skrev:
jag har IF:s märkesförsäkring vilket är kanon :tummenupp

Men jag har inte behövt använda den ännu, har hört att de kan vara tuffa att göra med när skadan väl skett.

nä,jag har också märkesförsäkringen, hade oturen att bara hinna ca 200 mil med nya kakan innan jag fick byta ut lite kåpor och handtag.
men bemötandet från if var bara bra,kan bara ge dem :tummenupp

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
CHIPPEN_no1 skrev:
fick rätt skysst pris på if dom va billigast hittils av dom jag kollat samt att man fick ställa av hojen låter bra! vad har ni för synpunkter på if?
ja du! vad säger man?
den här premien skulle jag få
gsxr 750-88
47000:- Hel/hel
13000:-halv/hel
11000:-trafik/hel

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati