IF godkänner en strypt hoj!!!

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Jag skulle teckna en hondaförsäkring med If men nu när jag fick hem alla papper så upptäckte jag att dom går efter effekten som e 25kw och har därför gett mig en vanlig försäkring 5300/år för en halv... inte helt fel och detta kan ju vara ett litet tips till er som kör strypt, 26 år i Helsingborg och har en CBR929 00a

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
har en CBR919. 27 år i hbg.
ca 8500 helår/hel hos IF..ostrypt :)

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Fredsfursten skrev:
Trygg Hansa verkar göra det också - är 28 år i gbg med en gsxr -88. Gammal men trots allt drygt 140 kusar, eller 25 kw menar jag förstås. Pröjsar ca 1700 pix hel/hel :blah

Fan det är ju skit billigt. Jag 27 snart(skriven i V-ås) och betalar 3700 halv/hel för min gsxr -88. kan det va för att din är på "25 kw". :7peta Hur gäller försäkringen om man inte kör strypt?

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Fredsfursten skrev:
Trygg Hansa verkar göra det också - är 28 år i gbg med en gsxr -88. Gammal men trots allt drygt 140 kusar, eller 25 kw menar jag förstås. Pröjsar ca 1700 pix hel/hel :blah
:7peta

TryggHansa går mycket på åldern på hojen, dvs gammal hoj är billigare att försäkra än en ny.Och tro ig det är stora skillnader.TH går alltid på ursprungseffekten i hojen.Jag vet eftersom min är strypt enl papprena.Men dom vet att mångat fuskat med detta, så därför är det ursprungseffekten som gäller.
:tummenupp

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Akta er...

Vill bara varna alla som kör "strypt" eller låter någon annan stå för försäkringen... Försäkringsbolagen e jävligt tuffa när det gäller bedrägeri.

Jag vet av egen erfarenhet....

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Argyle skrev:
Varför i helvete kör man med 25kw? Kör med full effekt =)

Om man köper en hoj sóm e reggad på 25kw så kan det väl inte vara min skyldighet att köra den i bänk för att ta reda på om detta stämmer..... jag menar rent juridiskt???

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Helgon26 skrev:
Om man köper en hoj sóm e reggad på 25kw så kan det väl inte vara min skyldighet att köra den i bänk för att ta reda på om detta stämmer..... jag menar rent juridiskt???

Det väldigt korta svaret: Jo

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Helgon26 skrev:
Jag skulle teckna en hondaförsäkring med If men nu när jag fick hem alla papper så upptäckte jag att dom går efter effekten som e 25kw och har därför gett mig en vanlig försäkring 5300/år för en halv... inte helt fel och detta kan ju vara ett litet tips till er som kör strypt, 26 år i Helsingborg och har en CBR929 00a

Vad det gäller IFs Hondaförsäkring så spelar det ingen roll vilken effekt du har på pappret...

Alla betalar lika mycket ändå... Jag betalar exakt lika mycket som du och jag kör 110 hästars 600a....
:)

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Shwan skrev:
Fan det är ju skit billigt. Jag 27 snart(skriven i V-ås) och betalar 3700 halv/hel för min gsxr -88. kan det va för att din är på "25 kw". :7peta Hur gäller försäkringen om man inte kör strypt?

Ja du, försäkringen gäller lika med ZERO...om dom utför en koll av hojen och upptäcker att den inte är strypt enligt gällande regler...men som sagt, har du "turen" och inte råka ut för en olycka så kommer man ju undan med en billigare premie...men skulle du krocka med ett annat fordon så får du stå för heeela kalaset...alltså att även betala för den motsvarandes skador...kan ju bli dyrt som sagt :rolleyes:

Last edited:

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Andreas N. skrev:
Ja du, försäkringen gäller lika med ZERO...om dom utför en koll av hojen och upptäcker att den inte är strypt enligt gällande regler...men som sagt, har du "turen" och inte råka ut för en olycka så kommer man ju undan med en billigare premie...men skulle du krocka med ett annat fordon så får du stå för heeela kalaset...alltså att även betala för den motsvarandes skador...kan ju bli dyrt som sagt :rolleyes:

om du smäller så kan du bli utan ersättnig samma om den blir stulen o dom hittar den om dom som sulit den kör från snuten o smeller kan du få noll i ersättnig om du har o tur dom vet nog att 25 kw inte räcker då skulle du nog ramla i kurvurna men testa du e skälv ansvarig att kolla lagen ha det
o lycka till me 25 kw piiip :pannkyss

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Robin Hood skrev:
om du smäller så kan du bli utan ersättnig samma om den blir stulen o dom hittar den om dom som sulit den kör från snuten o smeller kan du få noll i ersättnig om du har o tur dom vet nog att 25 kw inte räcker då skulle du nog ramla i kurvurna men testa du e skälv ansvarig att kolla lagen ha det
o lycka till me 25 kw piiip :pannkyss

Ja skulle jag smälla så tror jag också att jag blir utan ersättning.......(kan bero på halvförsäkring) :D

Ändrade idag till Hondaförsäkringen... det e ju samma pengar men högre självrisk så det får jag leva med men, men det jag vill var sagt var att vissa bolag fortfarande premierar sänkt effekt..... jag trodde alla gick efter ursprungseffekten men men man lär sig alltid något nytt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC