IF höjer priset 15% !

Tompaelias

Fd R1 åkare som nu mera åker enduro
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
R1 -01 *såld* nu YZF250 -05 *såld* Ktm 250 EXC-F -08 *såld* Ski-doo Mxz 600 Ho Sdi -06
ulle_8 skrev:
Har du kollat med Lf dom har juh yamaha power... bl bla specialförsäkring...

Jepp, har kollat med dom och eftersom jag tog mitt körkort förra året (min 5år)så får jag inte teckna annat än bas försäkring o den kostade 1400kr/mån för halv försäkring..

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Som vanligt ett elände.

I år ville IF ha 12.600:- helförs/halvår för min Ducati 916 Bip 1998.
När man då fick 7.100:- helförs/HELÅR på IF, så var valet inte så svårt.

Zon1 Göteborg, 35 bast ("gubbar" premieras uppenbart... :D ). MC-kort i 11 år, olycksfritt.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
yonsson skrev:
Tja. Ringde och kollade med IF idag.
Hon sa att 1:a April kommer dom höja priset på mc-försäkringarna med 15% så hon tipsade mig om att ställa på den INNAN det.

Så ni som har If idag eller funderar på att "skaffa dom" vet det. Lite retligt att missa den informationen.

Det var allt.

Det stämmer inte! Du måste pratat med en virrpanna eller nåt :) Har man fått en offert från IF som t.ex börjar gälla den 1 maj så höjs den inte den 1 april. Har man beställt försäkringen så gäller det priset.

/ Thomas

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Nova skrev:
Det stämmer inte! Du måste pratat med en virrpanna eller nåt :) Har man fått en offert från IF som t.ex börjar gälla den 1 maj så höjs den inte den 1 april. Har man beställt försäkringen så gäller det priset.

/ Thomas

1'a april höjs de me 15% å e inte hojen påställd innan dess så.... :fatta!
Därför ställs de på imorrn :tummenupp

Tompaelias

Fd R1 åkare som nu mera åker enduro
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
R1 -01 *såld* nu YZF250 -05 *såld* Ktm 250 EXC-F -08 *såld* Ski-doo Mxz 600 Ho Sdi -06
smiler skrev:

Jag har pratat med dom igår och frågade hur de var med höjningen 1 april och de är är ingen höjning planerad då enligt tjejen jag pratade med.. :6surkart

Årets höjning var redan gjord, och för min egen del så fick jag offerten sparad hos henne så jag kan ringa och ta den när jag vill ställa på.. :fakta

/Tomas

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
smiler skrev:
Men :fatta! En polare ställer på sin hoj 1 maj och han tog försäkringen för typ 2 månader sen. Får absolut ingen höjning kan jag lova!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag ringde och kollade hur min försäkring skulle påverkas då jag hade tänkt ställa på först nästa helg. En höjning från 886kr/mån -> 908kr/mån var svaret...mao inte lönt att ställa på idag då.

Detta på en R1 00:a halvförsäkring...

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
BSA 350 -30.
Alltså försäkringsbolag..

jag ringde IF först: 7,900:- för halvförsäkring/helår på min ZX-12R, aldrig sa jag och ringde till Trygg-Hansa. 3,500:- vart det där! (halvförs/helår).

Det är värt att ringa runt!!!

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
GSX-R 750
Har Länsförsäkringar det blev 50 kr dyrare/månad med min GSX-R 750 -96 istället för min förra GSX-R 600 -97 som jag hade förra året är ju överkommligt

Sajmon

Bulist
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
28" Yosemite "Wapama" by Biltema samt V70
Fick veta av min "handläggare" på IF att priserna höjs i morron, 2004-04-01. Lite olika prishöjningar beroende på hoj. Jag fick iaf höjt ca 200 kr/mån jämfört med offerten jag fick för bara två veckor sen. Helt sjukt men det var "ungefärliga priser i offerterna". Så ställ på senast idag!!! :gnissla

Java

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
R1, Ktm 450
yonsson skrev:
Tja. Ringde och kollade med IF idag.
Hon sa att 1:a April kommer dom höja priset på mc-försäkringarna med 15% så hon tipsade mig om att ställa på den INNAN det.

Så ni som har If idag eller funderar på att "skaffa dom" vet det. Lite retligt att missa den informationen.

Det var allt.

Stämmer att if höjer priset med 15 % from 1 april på delkasko och vagnmomentet. Har du dock fått en offert före 1 april gäller det priset även efter 1 april ca 1 månad. Du kan dock teckna en försäkring före 1 april och försäkringen börjar att gälla längre fram ex 1 juni eller 1 juli beroende på när du har din förfallodag och du har det priset som du accepterade. :banana

s2000

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
none
Ställde på min R1:a nu innan första april just för att If skulle höja premien med 15% då. Det var vad de sa till mig iaf.

:yoparty

Java

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
R1, Ktm 450
cbjorkman skrev:
Jag ringde och kollade hur min försäkring skulle påverkas då jag hade tänkt ställa på först nästa helg. En höjning från 886kr/mån -> 908kr/mån var svaret...mao inte lönt att ställa på idag då.

Detta på en R1 00:a halvförsäkring...

Ni kan ju ta ert gammla brev och lägga på 15% på dessa premer så har ni ju den ungefärliga kostnaden eller det ni betalar i månaden idag plus 15 %. Räknar ni ju snabbt ut om det är lönsamt att ställa på före första april eller ej.
Söder över kanske :tummenupp för där åks det ju nu eller ställs på idagarna. I norr knappast troligt :va om man inte kan börja köra kanske förrän mitten av maj.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Java skrev:
Ni kan ju ta ert gammla brev och lägga på 15% på dessa premer så har ni ju den ungefärliga kostnaden eller det ni betalar i månaden idag plus 15 %. Räknar ni ju snabbt ut om det är lönsamt att ställa på före första april eller ej.
Söder över kanske :tummenupp för där åks det ju nu eller ställs på idagarna. I norr knappast troligt :va om man inte kan börja köra kanske förrän mitten av maj.

Tjejen på If sa att det är inte 15% rakt över utan det beror på. Hon räknade i alla fall ut min nya premie och den blev 22kr/mån högre än dagens...hon räknade även om dagens premie och den blev samma bud som jag fått tidigare.

Jag ställer på nästa helg och då kan jag lika gärna vänta med att teckna...

Java

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
R1, Ktm 450
cbjorkman skrev:
Tjejen på If sa att det är inte 15% rakt över utan det beror på. Hon räknade i alla fall ut min nya premie och den blev 22kr/mån högre än dagens...hon räknade även om dagens premie och den blev samma bud som jag fått tidigare.

Jag ställer på nästa helg och då kan jag lika gärna vänta med att teckna...

Själv får jag en höjning på 100 kr /mån men jag tjänar inget på att ställa på hojen nu. uträknat på ett halvår, detta pga att jag inte tänker ställa på hojen förrän 1 maj. Så vida det inte blir tokfint väder i april men det är det ju som regel inte i min landsända och då får jag väl ställa en helg om jag bara måste åka en helg, vissa tjänar säker helt klart på att ställa på idag, de som redan nu har en rätt hög premie och brukar åka hela april månad.

Själv så kör jag på cbjorkman:s linje.

Sajmon

Bulist
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
28" Yosemite "Wapama" by Biltema samt V70
En helt annan sjuk sak gällande "förskingringar". Polarn ställde på sin CBR954-02:a idag direkt efter mig och fick 442 kr lägre premie med EXAKT samma förutsättningar: 26 år, körkort sen 00, boende i "storstad", halvförsäkring med månadsvis betalning. Det kostar följaktligen att ligga på topp och åka R1! :D

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Java skrev:
Själv får jag en höjning på 100 kr /mån men jag tjänar inget på att ställa på hojen nu. uträknat på ett halvår, detta pga att jag inte tänker ställa på hojen förrän 1 maj. Så vida det inte blir tokfint väder i april men det är det ju som regel inte i min landsända och då får jag väl ställa en helg om jag bara måste åka en helg, vissa tjänar säker helt klart på att ställa på idag, de som redan nu har en rätt hög premie och brukar åka hela april månad.

Själv så kör jag på cbjorkman:s linje.

Så hur tycker du vädret e nu då?? hehe.... Ska bli 10+ fre å lö me, med strålande sol..... :tummenupp

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Ni verkar ha missat en liten sak..... med IF kan ni inte köra på "inhägnad bana", eftersom deras trafikförsäkring inte gäller då och det är ett krav för att överhuvudtaget få lov att köra på bana om jag har förstått det hela rätt.... (såvida man inte kör RR för då har man ju annan försäkring)

Inte ens bankörning i SMC:s regi går de med på! :confused:

Läs min tråd ang IF, där står en del bra saker som är värt att veta om IF. :zpy

Själv så bytade jag till Folksam iår, ren tur att man fick veta att de gjort ändringar i försäkringen till detta året!

Man vill ju få köra lite på bana, annars så hade jag med tagit IF. Fick bäst premie där!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Man kanske får bäst premie just för att den inte skyddar på bana....

//jaG

Ulvheden skrev:
Ni verkar ha missat en liten sak..... med IF kan ni inte köra på "inhägnad bana", eftersom deras trafikförsäkring inte gäller då och det är ett krav för att överhuvudtaget få lov att köra på bana om jag har förstått det hela rätt.... (såvida man inte kör RR för då har man ju annan försäkring)

Inte ens bankörning i SMC:s regi går de med på! :confused:

Läs min tråd ang IF, där står en del bra saker som är värt att veta om IF. :zpy

Själv så bytade jag till Folksam iår, ren tur att man fick veta att de gjort ändringar i försäkringen till detta året!

Man vill ju få köra lite på bana, annars så hade jag med tagit IF. Fick bäst premie där!

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Ja, det är möjligt!

Fast folksam ligger på ungefär samma pris, skiljer ca 100kr/månad för min del! :)

Zeb_Macahan skrev:
Man kanske får bäst premie just för att den inte skyddar på bana....

//jaG

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...