IF säger Nej tilll SMC-Riks.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Fick idag ett e-mail från Patrik Eriksson på SMC. Där han meddelar att:

Hej
Nu är det helt klart. Beslutsfattare på IF har definitivt sagt nej till SMCs
kurser på inhägnat tävlingsområde och det är nu bara att sätta så mycket
press som möjligt på dem via media och försäkringstagare så får vi se om det
kan bli någon ändring.

Du kan ringa mig om du vill veta mera i detalj vad som gjorts

Trafiksäkerhetskonsulent
Patrik Ericsson

BILD Till texten nedan:
attachment.php

Bilden på det som IF själva skickat till JoS Ville Patrik Ha en kopia på för att fråga IF hur vi ska göra med dem som kommer med detta papper med sig. Enligt dem själva så är det ju då helt OK med SMCs arrangemang på Tävlingsområde.

Det IF sagt nej till är ALLA SMC:s arrangemang (avrostning/fortbildning/kurs) som sker på tävlingsområde. Arrangemang som sker utanför tävlingsoråde är OK.så det som skickades till JoS?? vad menar de med det det verkar inte ha så stor koll på vad de håller på med! Där säger de att är OK och till SMC säger det NEJ till all typ av verksamhet på tävlingsormåde.

Jag frågade Patrik även om det skiljer från när IFs kunder har tecknat sin försäkring, svar:
Hej
Svaret är nej! Det spelar ingen roll när försäkringen är tecknad för
villkoren kan ändras under försäkringstiden.

NU kommer SMC gå till attack mot IF så hur det än är så är förhoppningsvis inte sista ordet sagt. Går vi hårt på IF så kanske vi kan få dem till reträtt! :mad:

:7peta

Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ja, jag kommer juh byta försäkringsbolag om dem knasar sig! (har if)
För måndagarna hela sommaren är juh redan uppbokade vid/på rörken!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Alla som vill kan ju begära att IF löser ut deras försäkring eftersom villkoren ändrats radikalt.

Problemet är väll att IF bara skulle bli positiva till att minska sina risker. De blir ju bara av med banåkare....

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
För min del så kommer jag inte bara att säga upp min mc-försäkring hos If utan även min hemförsäkring och min företagsförsäkring. Och det tänker jag tala om för dem! :mad:

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Hoj
.
Byt försäkringsbolag... Det är inte svårare än så.

Bytte från en 748 försäkrad hos IF till en 996 SPS försäkrad i TH

748: 16800 halv/hel i IF, avställbart
996SPS: 17200 hel/hel i TH, avställbart :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vilka puckon! :gnissla

Har IF så dålig koll på sina säljare att de lämnar ut felaktiga uppgifter till sina försäkringstagare?!

Hur kan ett av de största försäkringsbolagen för motorcyklar överhuvudtaget neka utbildning av broms och kurvteknik anordnad av SMC när det sker på det mest idealiska platsen av dem alla - på ett inhägnat område?! Är det möjligen bättre på göra det på en landsväg? :huvet

Jag skall dra en kopia (pdf) på pappret jag fick av IF förra veckan och skicka det via omvägar till Patrik, för att sedan ringa upp IF ock fråga vad i helv*te dom håller på med. :mad: Risken är ju att jag kommer att få höra att dom ändrat försäkringsvilkoren... :död

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kan man bombardera IF med kritik på nåt vis? finns det nån ansvarig att maila eller nån namninsamling man kan skriva på?

Jävla dumheter av IF :kocko

Alla som har IF, BYT BOLAG FÖR ALLA FÖRSÄKRINGAR

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Vi får väll börja själva att ändra samhället....

Vi har en Tant i Uppsazla som hetter Tove Tingaard... är det någon från Rörken gruppen som har tid och ta en samtal med Tove...

Vi har i Uppsala inga dräbte på sporthoj i 2003 - vi respekterar 0-visionen, så vi övar på Rörken. Vi tror att det det som är anledningen till våre fina resultat.
Nu börjar F-bolagen kortsiktigt i ägna vinstinytressen att mot-arbeta 0-visionen.

Sålunda får vi be våre politikera om hjälp!!!

Vem tar tag i TTT (Tant Tove Tingaard)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Galne Dansken skrev:
Vi får väll börja själva att ändra samhället....

Vi har en Tant i Uppsazla som hetter Tove Tingaard... är det någon från Rörken gruppen som har tid och ta en samtal med Tove...

Vi har i Uppsala inga dräbte på sporthoj i 2003 - vi respekterar 0-visionen, så vi övar på Rörken. Vi tror att det det som är anledningen till våre fina resultat.
Nu börjar F-bolagen kortsiktigt i ägna vinstinytressen att mot-arbeta 0-visionen.

Sålunda får vi be våre politikera om hjälp!!!

Vem tar tag i TTT (Tant Tove Tingaard)
Tant Tingsgård är omhändertagen av Per Johansson, Generalsekreterare på SMC. Hon är inte längre fientligt inställd till motorcyklar. :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Så där, nu skiter jag i IF :finger

Folksam har istället fått en ny kund. Fan, ännu mer pengar åt h...... :huvet

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nu är ja inne och rotar i erat forum, men är det konstigt med tanke på hur många som går omkull på "avrostningen"?

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Rigge skrev:
Nu är ja inne och rotar i erat forum, men är det konstigt med tanke på hur många som går omkull på "avrostningen"?

Inge fara, men stora kostnaderna för försäkringsbolagen är inte plastskador utan
personskador och sådana är det få av på smc's avrostningar/övningar.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
ReDan skrev:
Inge fara, men stora kostnaderna för försäkringsbolagen är inte plastskador utan
personskador och sådana är det få av på smc's avrostningar/övningar.

Hur många vurpor har ni haft i snitt per gång?

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Rigge skrev:

Jag kan hålla med om att någon avrostning är det inte direkt frågan om i grön grupp!
Men kul är det!!!
Detta är även anledningen till att jag inte tycker försäkringen skall gälla där, har man valt att köra bana så får man stå för det.
Dock så skall trafikförsäkringen gälla eftersom man inte vill bli skyldig någon annan pengar om det skulle gå åt h....e.
Men sett över de senaste åren så tror jag inte någon har fällt någon annan så det borde handla om kaffepengar för försäkringsbolagen...
Personskadeförsäkringen kan iofs vara bra att ha men det skall banne mig inte Betalas ut någon ersättning för att man lägger sig på Rörken eller någon annan bana. Det handlar om helt andra risker där jämfört med landsväg = högre premie.

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Rigge skrev:
Hur många vurpor har ni haft i snitt per gång?

En bättre fråga är väl hur många Rörken-vurpor som har belastat försäkringsbolagen den senaste säsongen ? :va

de vurpor som oftast blir på rörken är plast-relaterade.
som M:et säger så bör ju trafik gälla även där, men skador på hoj får man stå för själv..

/z

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Rigge skrev:
Mer än noll iallafall.

Jo, mer än 0 är det.. ;)
men det jag ville få fram var att det inte var speciellt ofta den utnyttjades.
/z

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...