- Jerker -
Gudomlig sporthojare
Grattis. Bra skött av If (ett bolag som jag har hört mycket gott om faktiskt).
Varje fall är ju unikt vad gäller det exakta händelseförloppet och vad respektive part berättar i sin redogörelse.
Det finns dock en tendens hos vissa(som tur är rätt få) skadereglerare att ha uppfattningen att om ingen fysisk sammanstötning inträffat så finns heller inget ansvar/vållande.
Nu har vi inte sett dokumentationen i det här specifika ärendet men det löste ju sig till slut Fast det är dj-vligt trist att det ska behöva tas upp i högre instans för att det ska bli rätt
Nej ingen människa är ju perfekt och det är klart att försäkringsbolagens skadereglerare gör fel ibland.
Jag tycker mig dock kunna läsa mellan raderna att i just detta ärendet har skaderegleraren haft en inställning i stil med att om ingen fysisk sammanstötning inträffat så finns inget ansvar/vållande. Om så nu skulle vara fallet här tycker jag att om ärenden av den typen skall behöva tas upp i högre instans så är det dj-vligt trist.
I takt med att besparingsivern härjar hos försäkringsbolagen så frestas ibland skadereglerarna att göra det enkelt för sig och ta genvägar för att få ärendet av bordet. Därmed inte sagt att de bör överarbeta alla ärenden, men lite sunt förnuft kanske skulle vara på sin plats ibland och inte enbart kortsiktiga siffror i statistiken.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|