If you can read this, my bitch fell off-tråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har ju trådar om allt från tappade väskor till sugar, men vi har ingen om tappade passagerare.

Själv har jag bara tappat frugan från en snöskoter. Det var inte direkt romantikfrämjande :hihi

Vad har ni andra lyckats med?

Tappat! Jag och kompisarna tyckte i tonåren att det var skitkul att gasa på med skotern så att passageraren gled av och landade med rumpan i snön.

Frun tyckte inte att det var lika roligt att landa på rumpan i skoterspåret.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Tappade en kompis som satt bak på min R750 när jag bara skulle uiila från ett rödljus.
Han slog sig inte så farligt.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Lite omvänt, men skulle lära en tjej att köra moped när man var ~15. Jag satt bakpå och hon gasade. Full gas och kopplingsdump.

Hojen slog runt men lyckades åka lagom långt framåt så både hon och jag stod kvar på backen och tittade på moppen som studsade på vägen.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Tappade passagerare har nog hänt både en och tre gånger med gamla snöskotrar i tidiga år, men inte på hoj. Då blir nog det häftigaste en sprajtans ny mobil, en sån där "supposed to be" okrossbar Nokia som var het i början av 2000-talet. Den hittade på något märkligt sätt en väg ut ur sadelfacket på en GSX-R 1000...Sedan har ju en och annan knytnävshälsare hävdat att man tappat förståndet, men det kanske är en annan historia...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag hade en cr250 jag körde runt med på gatan när jag var 15. En kompis som skulle åka med gjorde en fin backflip av hojen när vi skulle iväg. Han skrapade upp sig rätt illa och pajade kläderna.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade en cr250 jag körde runt med på gatan när jag var 15. En kompis som skulle åka med gjorde en fin backflip av hojen när vi skulle iväg. Han skrapade upp sig rätt illa och pajade kläderna.
Bara jag som tappat mig själv, och stålmannenfladdrat bakom wheelande hoj i den åldern?

:va

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Bara jag som tappat mig själv, och stålmannenfladdrat bakom wheelande hoj i den åldern?

Bara på moppe. Gaswiren var för kort och spändes över framljuset när jag vred på styret. Fladdrande blev kort och jag la mig på rygg på asfalten. Än idag minns jag de lugnande orden från den första som kom fram.
"Vad har du för trim på moppen?"

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Brorsan o jag körde moppe och han lyckas trassla ihop styrändarna så jag flög över min egen moppe och hamnade framför hans.

Så inte nog med att jag flög, han lyckades samtidigt med konststycket att köra över mej med sin KS50(!) också...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Nope...

Midsommarafton 1983, platsen är Piteå havsbad, deltagarantal 5000, jag på ny DT125 LC...hojen i 12 o Clock och jag springandes bakom hållande i styret genom detta folkhav...jublet visste inga gränser...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Har i den ljuva ungdomen tappat kompisen vid korsning av väg med Ockelbo Laser 440 i 70 knyck… han kvar mitt på vägen - landade hårt.

Har tappat mig själv på premiärturen på moppe - 10 år eller så, kompisens Crescent raketarsle Sachs 2vx. Fullgas, koppling upp och… tja. Ute på en läggda som man säger i Medelpad så inga skador vare sig på åkdon eller snorunge. Nya tag!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan ju säga att det är tur att min touringbåge är utrustad med ett rejält passagerarsäte med rygg-/armstöd som gör att passageraren inte kan trilla av varken bakåt eller åt sidan, annars hade jag nog tappat min dam flertalet gånger då hon tenderar att somna när vi åker långt... :hihi Rätt vad det är får man ett "klonk" bak i hjälmen och en plötslig tyngd som lägger sig tillrätta någonstans i mitten på nack/-axelpartiet, då vet man att hon sussar sött där bak :hihi

Lyckades fånga den här bilden genom att plocka loss min färdkamera och rikta snett bakåt på måfå under färd, och sen ta en skärmdump från klippet vid nästa stopp:

sover.jpg
:trött :skrattaåt

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad