Olzki skrev:2482120Ditt inlägg äcklar mig.
1: Du vill alltså TVINGA folk att vara med i facket. Vad hände med den fria viljan i en demokrati? Du använder i alla fall rätt ord "kartellen".
2etta pga av att ni driver kartellverksamhet och med öppet!? maffialiknande metoder tvingar oliktänkande att rätta sig efter era önskemål. Det är fan horribelt!!
3:Varför SKA alla ha samma lön?!?! Sådana krav hör hemma i kommunistregimer inte i en demokrati. Man ska ha lön efter ansvar, prestation och kompetens. Det är rättvist.
4:Ja, en kamp där Byggnads tillåter lögner, hot, utpressning och gud vet vad mot människor som inte tycker som dem. Dessutom tycker jag mig ana en främlingsfientlig inställning som jag svårligen förenar med någon form av omsorg för icke-svenskar.
5ersonligen undrar jag hur fan vissa i Byggnads kan sova om nätterna. Usch!
/Olzki
1: Tvinga? Övertala. Det fina i en demokrati är just att jag har rätt att argumentera och försöka övertyga någon om någots förträfflighet. Är man inte med och betalar till facket åker man snålskjuts på de andra, och ja vi har lyckas förhandla fram mycket bra saker.
2: Är det där ett argument? Ska jag svara på det? Vad är felet i att arbetare sluter sig samman och tillsammans driver igenom krav? FN tycker i alla fall inte att det är fel.
3: När man är gammal har man kunskapen men inte kraften. När man är ung är det tvärtimot. Vi är ett lag och arbetar tillsammans därför delar vi på lönekakan.
4: På vilket sätt är vi främlingfietliga? När vi stöder våra syskonförbund utomlands? Lönger, hot och utpressning? Nu får du ge dig.
5: Jag tror du är så arg att du missar att samtala och diskutera. Skulle du uppföra dig på samma sätt IRL?