IFMetall och löner...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Olzki skrev:
2482120 Ditt inlägg äcklar mig.

1: Du vill alltså TVINGA folk att vara med i facket. Vad hände med den fria viljan i en demokrati? Du använder i alla fall rätt ord "kartellen".

2:Detta pga av att ni driver kartellverksamhet och med öppet!? maffialiknande metoder tvingar oliktänkande att rätta sig efter era önskemål. Det är fan horribelt!! :zpy

3:Varför SKA alla ha samma lön?!?! Sådana krav hör hemma i kommunistregimer inte i en demokrati. Man ska ha lön efter ansvar, prestation och kompetens. Det är rättvist.

4:Ja, en kamp där Byggnads tillåter lögner, hot, utpressning och gud vet vad mot människor som inte tycker som dem. Dessutom tycker jag mig ana en främlingsfientlig inställning som jag svårligen förenar med någon form av omsorg för icke-svenskar.

5:personligen undrar jag hur fan vissa i Byggnads kan sova om nätterna. Usch! :tummenner

/Olzki

1: Tvinga? Övertala. Det fina i en demokrati är just att jag har rätt att argumentera och försöka övertyga någon om någots förträfflighet. Är man inte med och betalar till facket åker man snålskjuts på de andra, och ja vi har lyckas förhandla fram mycket bra saker.

2: Är det där ett argument? Ska jag svara på det? Vad är felet i att arbetare sluter sig samman och tillsammans driver igenom krav? FN tycker i alla fall inte att det är fel.

3: När man är gammal har man kunskapen men inte kraften. När man är ung är det tvärtimot. Vi är ett lag och arbetar tillsammans därför delar vi på lönekakan.

4: På vilket sätt är vi främlingfietliga? När vi stöder våra syskonförbund utomlands? Lönger, hot och utpressning? Nu får du ge dig.

5: Jag tror du är så arg att du missar att samtala och diskutera. Skulle du uppföra dig på samma sätt IRL?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jonte VSB R-T skrev:
2492248 Är man inte med och betalar till facket åker man snålskjuts på de andra.

Det är enbart ditt sätt att se på saken, vi har valfrihet att gå med i vilka föreningar vi vill i det demokratiska Sverige. "Snålskjutsen" förutsätter också att man tycker att facket är något bra, själv hade jag inte gått med i Byggnads ens under pistolhot så om jag hade gått med hade jag hängt på som broms för den svenska byggsektorns utveckling utan att jag ville. Enligt mitt sätt att se på saken alltså.

Jag spottar på och föraktar den typen av argument. Låt folk som inte vill vara med i er sekt..förlåt frivilliga förening vara ifred istället för att terrorisera och mobba dem.

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Chris Ash skrev:
2492289 Det är enbart ditt sätt att se på saken, vi har valfrihet att gå med i vilka föreningar vi vill i det demokratiska Sverige. "Snålskjutsen" förutsätter också att man tycker att facket är något bra, själv hade jag inte gått med i Byggnads ens under pistolhot så om jag hade gått med hade jag hängt på som broms för den svenska byggsektorns utveckling utan att jag ville. Enligt mitt sätt att se på saken alltså.

Jag spottar på och föraktar den typen av argument. Låt folk som inte vill vara med i er sekt..förlåt frivilliga förening vara ifred istället för att terrorisera och mobba dem.

Visst är det så. Det märkliga är att ni verkar tycka byggnads är det mest onda i världen. Vi kämpar ju bara för det vi tror på. Att vi är så usla är något som DN och Nyliberalen har spridit genom sina kampanjer.

Inte någon av er kan hålla en rimlig artig nivå. Löjligt. Inte tror du väl alla aktiva i byggnads är elakingar som rycker vingarna av flugor?

Ditt sätt att smyga in smutskastning är larvigt.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Här kommer ett OT till fackföreningsmänniskorna:

Kika över bemanningsföretagen!
En kompis fick telefonsamtal på kvällen, 3h senare skulle han börja 10 mil därifrån. Arbetet var att blästra insidan av en skortsten till ett värmekraftverk på natten. Allt detta till den generösa lönen av 95kr/h utan någon ersättning för bil,natt,risk etc.
Där behövs det fack.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...