Iget lätt mc kort!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Freddola skrev:
Mitt kort gick på 180 kr teori + uppkörning vad det nu är?
Inte dyrt iaf.

Känns rätt så onödigt o ta massa lektioner för att köra 125a.

Åk till en stor öde parkering lr liknande och träna.

Ställ ut en konbana etc.
Haru kört moppe i trafiken haru ju körvana så det räcker.

Sen har vi ju hört hur du kör också... :lol

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
tvålen skrev:
Säger detsamma till dig prullan ;)

Jovist men då hade jag inget körkort heller.;) desutom va det grov skilnad jag valde att demolera mig och hojen istället för att riskera kärringen och hennes hund.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
hahaha 10 lök?! vad fan hände?

Idioten gav mig inte några råd. efter 5 lektioner sa min far av en händelse att det var viktigt att ha bliken långt fram vid krypkörning.. Och så fortsatte det. :kocko

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
philsson skrev:
Sluta gnälla!. Gasgas och mito? här verkar det inte finns några ekonomiska begränsningar. Personligen anser jag att en bra skyddsutrustning går före hojen, köpte min 125a för 6k och skyddsutrustning för 6k, kortet gick på 7k och jag betalade allt själv, rättvist? ja de kan man diskutera men jag är grymt nöjd över att kunna åstadkommit det själv. Sälj gasgasen och satsa på rediga skydd och ett MC kort sen kan du jobba upp dig och skaffa finare hoj igen, viktigt att prioritera rätt.

Som sagt gasgasen säljer ja inte. miton får ja inte många kroner för när ja säljer den pga att pappa betala det mesta på den och vi får tillbaka procentuellt(stavning) lika mkt.

många bra råd och tips och har pratat lite med familjen och speciellt mormor och dom kanske eventuellt sponsrar med lite pengar. Så med lite tur kanske det inte är helt omöjligt

Dessutom ringde denna förbannade gubbe som sa att ja inte fick ta kortet odag och sa att vi skulle diskutera saken.

det där med att övningsköra i bil verkar som en bra idé. har alla papprena ligger hemma så det är redan ordnat.

Och sorry Philsson att ja "gnällde" men jag är inte på mitt bästa humör.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Mito-killen skrev:
Dessutom ringde denna förbannade gubbe som sa att ja inte fick ta kortet odag och sa att vi skulle diskutera saken.

Gråt en skvätt, i värsta fall sug av honom. Låt honom ta dig bakifrån om han inte har för stor penis.

Jag lovar dig, det är värt det :hihi

Nämen serious, snacka med honom så blir det lättast. Smöra och säg att du ska ta det jättelugnt. Eller så suger du av honom :gnissla

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Svanen skrev:
Gråt en skvätt, i värsta fall sug av honom. Låt honom ta dig bakifrån om han inte har för stor penis.

Jag lovar dig, det är värt det :hihi

Nämen serious, snacka med honom så blir det lättast. Smöra och säg att du ska ta det jättelugnt. Eller så suger du av honom :gnissla

det var ett nytt alternativ.. vet inte om varken jag eller han tänder så mkt på det. tvivlar rätt så starkt. men jag ska ta ett rejält snack med honom det lovar jag. återkommer när jag har gjort det.

puss på dej :D

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Jovars, det va ju iofs inte penagar det va frågan om, men man prioriterar ju verkligen rätt om man lägger 7 lök på kortet... :va :tomten
Fel martin det handlade visst om pengar, dessutom förstår jag inte hur du får det till att lägga pengar på kortet är största prioritering, trodde logiskt sätt du skulle koppla till skyddsutrustninge, vad jag la på mitt A1 kort är ovesäntligt.

Mito-killen skrev:
Som sagt gasgasen säljer ja inte. miton får ja inte många kroner för när ja säljer den pga att pappa betala det mesta på den och vi får tillbaka procentuellt(stavning) lika mkt.

många bra råd och tips och har pratat lite med familjen och speciellt mormor och dom kanske eventuellt sponsrar med lite pengar. Så med lite tur kanske det inte är helt omöjligt

det där med att övningsköra i bil verkar som en bra idé. har alla papprena ligger hemma så det är redan ordnat.

Och sorry Philsson att ja "gnällde" men jag är inte på mitt bästa humör.
ingen fara :tummenupp Förstår hur du känner dig, ut och öva med bilen nu, jag tror att du har rätt bra koll på hojen när du vart med i FMCK och jag kan tillägga att GasGas måste vara en av de absolut lättaste hojarna att köra upp på. så lycka till detta fixar du. :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Fel martin det handlade visst om pengar, dessutom förstår jag inte hur du får det till att lägga pengar på kortet är största prioritering, trodde logiskt sätt du skulle koppla till skyddsutrustninge, vad jag la på mitt A1 kort är ovesäntligt.

Som zpeppy sa va körkortet största problemet, bara att du regareade över det här med pengar o blev avundsjuk, eller nått...

ANG det här med prioritering till körkort.... Som nån nångång sa här på sh... "Antingen så förstår du ironi eller så gör du det inte" :hihi Jag hade ju inte lagt 7 lök på körkortet om jag nu skulle gå in för o prioritera. (men jag trodde du förstog mitt föregående ironiska inlägg)

(största prioritering är att knäskrapa, har du knäskrapat nångång?) :va

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
NSR_Martin skrev:
Som zpeppy sa va körkortet största problemet, bara att du regareade över det här med pengar o blev avundsjuk, eller nått...

ANG det här med prioritering till körkort.... Som nån nångång sa här på sh... "Antingen så förstår du ironi eller så gör du det inte" :hihi Jag hade ju inte lagt 7 lök på körkortet om jag nu skulle gå in för o prioritera. (men jag trodde du förstog mitt föregående ironiska inlägg)

(största prioritering är att knäskrapa, har du knäskrapat nångång?) :va

Fast om man inte har något körkort så har väll inte en skyddsutrustning den högsta prioriteringen?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
seyou skrev:
Fast om man inte har något körkort så har väll inte en skyddsutrustning den högsta prioriteringen?
Kan du knäskrapa? :va

Beror ju lite på hur man planerat då va, hur som helst så är det aldrig hög prio på att lägga ut MYCKET pengar på körkortet, som philsson, alltså ;)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:

Beror ju lite på hur man planerat då va, hur som helst så är det aldrig hög prio på att lägga ut MYCKET pengar på körkortet, som philsson, alltså ;)
:fatta! När sa jag att jag var stolt över att ha lagt ut mycket pengar på körkortet, ta och skärp till dig nu. :fatta!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
philsson skrev:
:fatta! När sa jag att jag var stolt över att ha lagt ut mycket pengar på körkortet, ta och skärp till dig nu. :fatta!
Han sa väll inte att du var stolt över de heller, de skulle nog ingen va...:tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Jag har, som zpeppy sa, aldrig påstått att du är stolt, för det första.

För det andra så borde prioriteringen va som så att man går in för att lägga så lite pengar som möjligt på körkort så man kan lägga mer på skyddsutrustning o hoj, men det verkar inte du lyckats så bra med...?

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Brutale 1078RR
Eftersom alla nu tjatar om vad som är mitt största problem kan jag säga nu att det är körkortet. utrustning har jag men skulle behöva en ny jacka och det har jag sparat pengar till men det känns dumt att köpa ny när man inte vet om det blir nåt kort eller inte. därför sparar jag dom pengar och har som reservpengar till kortet och kör med min gamla jacka till jag sparat ihop till en ny.

hoppas nu alla förstår och inte behöver tjafsa om vad som är det största problemet.

/Adde

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Mito-killen skrev:
Eftersom alla nu tjatar om vad som är mitt största problem kan jag säga nu att det är körkortet. utrustning har jag men skulle behöva en ny jacka och det har jag sparat pengar till men det känns dumt att köpa ny när man inte vet om det blir nåt kort eller inte. därför sparar jag dom pengar och har som reservpengar till kortet och kör med min gamla jacka till jag sparat ihop till en ny.

hoppas nu alla förstår och inte behöver tjafsa om vad som är det största problemet.

/Adde
Äh, vi tjaffsar ju inte om vad som är bäst för dig, utan mest i största allmänhet.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
NSR_Martin skrev:

Räknas med cykel? :gnissla

Visst är det inte hög prio att lägga ut mycket pengar på kortet, men har man som jag, inte möjlighet att övningsköra med handledare så får man räkna med att det blir dyrare. Jag har ganska bra motorvana och kört mycket cross men körskolorna har en tendens att suga ut så mycket pengar de kan.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Jag har, som zpeppy sa, aldrig påstått att du är stolt, för det första.

För det andra så borde prioriteringen va som så att man går in för att lägga så lite pengar som möjligt på körkort så man kan lägga mer på skyddsutrustning o hoj, men det verkar inte du lyckats så bra med...?
lyckats och lyckats, jag försökte inte ens ta det billigt. :huvet Gjorde allt via trafikskola och jag får skylla migsjälv för att jag rättade mig till antalet lektioner körläraren ville att jag skulle ta. :död

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy