Ihopfällbar mekbänk...

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Chabba,

Förtydligande: Jag menar alltså en mekbänk som man ställer hojen på, dvs en liten låg rackare som är cirkus 40 cm hög. Det ska inte vara en arbetsbänk som man står och arbetar vid, utan en mekbänk som man tar upp hojen på så att den kommer i lite bättre arbetshöjd.

Är det någon som har koll på vart man kan hitta en sån där schysst ihopfällbar mekbänk som man kan ta med sig till depån? Jag vet att det finns allehanda "hemmabyggen" ute i depåerna, men jag är ute efter att hitta ett försäljningsställe som säljer "riktiga" bänkar - helst på webben så man kan spana in utförande och pris.

Jag tänkte nämligen sno ihop en själv och vill därför bedriva lite "industrispionage" :tungan

Ni som använder liknande bänkar och har samlat på er erfarenhet... Om ni fick göra en bänk själv, är det någon speciell "feature" som ni skulle fixa (t.ex lådor under bänken, hållare för ramp etc etc)? Finns det en optimal höjd/bredd/längd på mekbänkar? Alla tips mottages med tacksamhet.

Något annat man bör tänka på om man ska "löda ihop" en trevlig mekbänk? (förutom att den naturligtvis bör vara i titan - för snabbare varvtider :yoparty )

...och innan någon frågar (om nu någon tänkte det), tyvärr så finns det inte tid/möjlighet för mig att sno ihop flera mekbänkar i dagsläget... Säsongen kommer med stormsteg och det är mycket annat som oxå ska fixas :3freak

/TÜF

Last edited:

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
BILTEMA.... :tummenupp

Last edited by a moderator:

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
alma skrev:

Dooh! jag uttryckte mig otydligt... :rolleyes: Jag menade en såndäringa mekbänk som man ställer hojen på. Asså en bänk som är cirkus 40 cm hög.

Biltemas mekbänk, som man står och skruvar vid, känner jag till... men det här var mer inriktat på att meka rejshoj liksom...

/T

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...