IKVÄLL TV3 Insider !

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Hayabusa -05
Robert Aschberg dricker till och testar opålitliga alkotestare, du som har köpt en billig alkometer bör se detta inslag.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Alkotestare?

Svårt att hajja att om man dragit 6 starköl kvällen innan bör man inte sätta sig bakom ratten/styret??

Köpte en för ett antal år sedan, dyr som stryk och funkande mer som en slumptalsgenerator.

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Hayabusa -05
Alkotestare?

Svårt att hajja att om man dragit 6 starköl kvällen innan bör man inte sätta sig bakom ratten/styret??

Köpte en för ett antal år sedan, dyr som stryk och funkande mer som en slumptalsgenerator.
Rätt så ! 6 starköl á 50 cl motsvarar åtminstone en 37:a brännvin...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har själv testat pålitliga.
Även om man ligger under gränsen, så skall man ge fan i att köra!
Särskilt hoj!
Har kört en del bakfull (med godkänt alkotest) på bana samt enduro.
Inget stämmer.
Märks inte så mycket när man kör bil, men har man provat skogskörning bakfull, så märker man hur kass timing, fingertoppskänsla balans och reaktionsförmåga man har.
Är man inte helt OK är det bättre att ta bilen och vara djävligt försiktig om man måste köra.
Att lita på en lågprisalkomätare är bara dumt!
Skall kolla ändå.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
En sak som jag undrat länge är hur full man är vid tex 2.5 promille
Alltså de finns idioter som kört med sådana halter i kroppen ... sjukt ju
så de skulle vara "roligt" att se hur man kör på en säker bana för att förstå hur sjukt det är. jag menar det ända man hör är halter,promille på tv, tidningar m.m men hur är det att köra så påverkad. har ju alldrig testat men vet hur det är att cykla full så jag kan tänka mej:rolleyes:

Gick med
25 Feb 2007
Hoj
Hayabusa -05
En sak som jag undrat länge är hur full man är vid tex 2.5 promille
Alltså de finns idioter som kört med sådana halter i kroppen ... sjukt ju
så de skulle vara "roligt" att se hur man kör på en säker bana för att förstå hur sjukt det är. jag menar det ända man hör är halter,promille på tv, tidningar m.m men hur är det att köra så påverkad. har ju alldrig testat men vet hur det är att cykla full så jag kan tänka mej:rolleyes:
En "normalkonsument" som det kallas ibland är medvetslös långt under den nivån. Den som klarar av att komma iväg med bil på 2,5 promillenivån är allvarligt alkoholberoende.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
"Rekordet" polisen har uppmätt hos ett rattfyllo är väl på över tio promille vad jag kommer ihåg. De flesta som inte har alkoholproblem slocknar ganska tidigt, typ 1-1.5 promille. En alkoholberoende som har en del "träning" kan verka nykter med 2.5 promille... Är det riktigt långt gånget så måste en alkis dricka för att vara "normal" och fungerar bättre med en viss mängd sprit än nykter.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Robban vs Sverker :D

Tur att man inte valt att lägga pengarna på sånt skit med andra ord
Man får helt enkelt ta det säkra före det osäkra & låta bilen/hojen stå dan efter om det varit så hårt kvällen/natten före

flygmuppen

Power and speed
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
BMW F800ST
"Rekordet" polisen har uppmätt hos ett rattfyllo är väl på över tio promille vad jag kommer ihåg. De flesta som inte har alkoholproblem slocknar ganska tidigt, typ 1-1.5 promille. En alkoholberoende som har en del "träning" kan verka nykter med 2.5 promille... Är det riktigt långt gånget så måste en alkis dricka för att vara "normal" och fungerar bättre med en viss mängd sprit än nykter.

Är man inte typ död vid 4 promille?:va

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Jag har oxå hört att det har funnits något fall där föraren har haft uppåt 10 promille, men det är ju en riktigt praktalkis, som har rätt gener för det oxå, äkta extremfall. Men det är väl inte så svårt att komma upp i 2-2.5 promille?
Gränsen för grov rattfylla går ju vid 1 promille, jag trodde det räckte med att känna sig ordentligt lullig för att nå upp dit...

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
JA SOMNA INNAN DET BÖRJA...:mad: MEN STÅR I TIDNINGEN IDAG OM NÅN SNUBBE SOM HADE TRE PROMILLE I SIG...

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
Om man köper en sån som tydligen visar dubbla promillehalten och inte sätter sig i/på något fordon om den ger det minsta utslag borde man vara säker.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln