Tom Bjerver
MD
Robert Aschberg dricker till och testar opålitliga alkotestare, du som har köpt en billig alkometer bör se detta inslag.
Rätt så ! 6 starköl á 50 cl motsvarar åtminstone en 37:a brännvin...Alkotestare?
Svårt att hajja att om man dragit 6 starköl kvällen innan bör man inte sätta sig bakom ratten/styret??
Köpte en för ett antal år sedan, dyr som stryk och funkande mer som en slumptalsgenerator.
Robert Aschberg dricker till och testar opålitliga alkotestare, du som har köpt en billig alkometer bör se detta inslag.
En "normalkonsument" som det kallas ibland är medvetslös långt under den nivån. Den som klarar av att komma iväg med bil på 2,5 promillenivån är allvarligt alkoholberoende.En sak som jag undrat länge är hur full man är vid tex 2.5 promille
Alltså de finns idioter som kört med sådana halter i kroppen ... sjukt ju
så de skulle vara "roligt" att se hur man kör på en säker bana för att förstå hur sjukt det är. jag menar det ända man hör är halter,promille på tv, tidningar m.m men hur är det att köra så påverkad. har ju alldrig testat men vet hur det är att cykla full så jag kan tänka mej
"Rekordet" polisen har uppmätt hos ett rattfyllo är väl på över tio promille vad jag kommer ihåg. De flesta som inte har alkoholproblem slocknar ganska tidigt, typ 1-1.5 promille. En alkoholberoende som har en del "träning" kan verka nykter med 2.5 promille... Är det riktigt långt gånget så måste en alkis dricka för att vara "normal" och fungerar bättre med en viss mängd sprit än nykter.
Oja ska se om min från Clas Ohlson för ca 1000:- är med och är nått att ha
Är man inte typ död vid 4 promille?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024