Imma på visir och glasögon

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
Har ett elände med imma vid regn och en del andra väderlekar. Nu får jag åka med visiret på glänt vilket inte är en höjdare.

Glasögonen går ju fixa med nån spray som finns hos optiker har jag fått tips om. Hur är det med visiret? Finns det något liknande ha på även där? Har någon nåt smart tips?
 

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF 1000R
Babar skrev:
Har ett elände med imma vid regn och en del andra väderlekar. Nu får jag åka med visiret på glänt vilket inte är en höjdare.

Glasögonen går ju fixa med nån spray som finns hos optiker har jag fått tips om. Hur är det med visiret? Finns det något liknande ha på även där? Har någon nåt smart tips?

Tvätta visiret med YES. Funkar alla tiders :)
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
TERMINATOR skrev:
finns antiimm spray på biltema för 30 spänn som funkar bra

Påverkar inte sån spray visirets egenskaper? Står ju "dödskallar" i allt jag läst om att ha annat än vatten o "mjukt" diskmedel på visir..
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Babar skrev:
Påverkar inte sån spray visirets egenskaper? Står ju "dödskallar" i allt jag läst om att ha annat än vatten o "mjukt" diskmedel på visir..

märker ingen skillnad, jag sprayar på och polerar bort
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Det finns ju även pinlockvisir i form av ett nytt visir som ersätter det gamla, samt att det finns en typ av plastfilm man klistrar på det befintliga visiret för att uppnå samma sak.

Jag har det sistnämnda vilket fungerar bra för visiret, men dock inte för glasögonen. Ur askan i elden. Har inte testat antiimspray på brillorna ännu, men det blir väl aktuellt till hösten antar jag.
 

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Nära Sviestad
Hoj
Honda CBR
mankan skrev:
Det finns ju även pinlockvisir i form av ett nytt visir som ersätter det gamla, samt att det finns en typ av plastfilm man klistrar på det befintliga visiret för att uppnå samma sak.

Jag har det sistnämnda vilket fungerar bra för visiret, men dock inte för glasögonen. Ur askan i elden. Har inte testat antiimspray på brillorna ännu, men det blir väl aktuellt till hösten antar jag.

Fått höra det inte ska va lyckat med plastfilmen vid bruk nattetid/mörker. Har du märkt nåt sånt?
 

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Babar skrev:
Fått höra det inte ska va lyckat med plastfilmen vid bruk nattetid/mörker. Har du märkt nåt sånt?

Kan egentligen inte svara rättvist på det eftersom jag aldrig kör i mörker, men någon skymningsfärd har det väl blivit och det har inte varit några problem.
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Jag har pinlock på ena visiret och fogcity på det andra, bägge funkar bra...
Kan bli några skumma reflexer i visiret när man kör i mörker men inte så att det stör...
 

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Ort
K-dala
Hoj
trajumf äräss!!
Ett extra visir limmar på orginalet(vet ej vad det heter)är en bra lösning.
Har själv ett sånt och har aldrig haft nått problem.Funkar klockrent.
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
Babar skrev:
Har ett elände med imma vid regn och en del andra väderlekar. Nu får jag åka med visiret på glänt vilket inte är en höjdare.

Glasögonen går ju fixa med nån spray som finns hos optiker har jag fått tips om. Hur är det med visiret? Finns det något liknande ha på även där? Har någon nåt smart tips?
Respro gör en mask som fästs på insidan av hjälmen som ska förhindra imma på visiret, Masken används även av dom i den brttiska superbike serien! kostar 299kr ta en koll på www.rst.nu hoppas det löser sig
:banana
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top