Imponerad?...njaee..knappast

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Jaha då har man varit med om det igen.
Satt på ett utefik och drack en go cappuchino i solen. Helt plötsligt vrålar det till på vägen, en förare på en ZXR finner det lämpligt att dra upp hojen på bakhjulet. Han ville troligtvis imponera på brauuudarna som satt på fiket. Men det är tydligen inte lika lätt att slanga på kullersten för när han fick ner hojen krängde den kraftigt in mot trottoaren. Hojen studsade mot gatstenen och han på hojen såg mer ut som en panikslagen sprattelgubbe än "den där coola killen". Han lyckades dock få ordning på maskinen som tur var och åkte snabbt därifrån.

Föraren bör tacka sin lyckliga stjärna att hojen inte flög in bland cafégästerna.

Satt och funderade ett tag på olika dumheter man gjort bara för att visa sig på styva linan inför andra... och visst har man gjort korkade grejer som inte blev så "coola" som man hade tänkt sig.... som tex. dränkt en 80cc cross efter att ha vurpat på en hal brygga...

Antar att vi är ganska många som gjort saker som "inte blev som man hade tänkt sig" bara för att imponera lite... Skulle vara kul att läsa vad ni lyckats åstadkomma :rolleyes:

Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Det mest pinsamma man kan göra är att dra iväg med skivbromset kvar på framskivan... :mad:

Men det har aldrig JAG gjort - men en "polare"! :notme

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Wheelat på 1:an inför några kompisar.
Glömde dock att hojen gjorde ungefär 100km/h på 1:an vid varvstoppet. Närmade mig en T-korsning lite snabbt och paniklåste framhjulet.
Efter ett par meter svartstreck så la jag hojen på sidan och gled över korsningen och tur i oturen var att hojen stannade vid dikeskanten utan att glida ner i vattnet i diket.
Det var förstås för längesen när man var ung och dum och precis hade den hojen. :tungan
Förvisso hade korsningen fri sikt åt båda hållen så det var inte direkt farligt för andra. :)

Som moppepojke så var jag på väg hem från en kompis. Åkte förbi 2 tjejer på vägen och vände mig för att titta bakåt. (Trodde jag kände dom)
Styr ut och skär ner framhjulet i dikeskanten, lyckas styra upp framhjulet men får då ner bakhjulet istället. Försöker styra upp igen och lägger då hojen i diket medans jag själv glider längs vägen i shorts och tjocktröja.
Tjejerna då?
Nja, jag kände dom inte och dom fick assistera mig upp med moppen från diket igen. :brinnerup

:D

Fille Radfyra

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Yamaha XJ 550 -83, Honda CRF 450 2010
Lucius skrev:
2107733 Det mest pinsamma man kan göra är att dra iväg med skivbromset kvar på framskivan... :mad:

Men det har aldrig JAG gjort - men en "polare"! :notme

hehe... jag kan ju erkänna att det har hänt mig... varvade som tusan, petade i ettan och släppte iväg 106 hk. Det nöp till ganska bra kan man säga, for med klockspelet rakt in i tanken :hihi Man känner sig inte så jätteball när man hoppar av hojen för att ta väck låset och dessutom måste gå dubbelvikt :jisses

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Kommer ihåg en sommar för två år sedan då en snubbe med tjej på bönpallen skulle fräsa iväg från avenyn. Hon var inte beredd när han gasade på så hon for bakåt men fastnde med fötterna under hans armar. Såg egentligen ut som ett cirkusnummer men jag tror att han fick sova på soffan den natten.... :hihi

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Skivbromslåset är verkligen sjukt pinsamt. Har glömt det kanske tre gånger men har nu för vana ut att köra sakta rakt fram ifall man glömt det.

Första gången så hade jag fullt utslag så hojjen viker sig sakta med fint åt sidan och eftersom den var nästan helt ny så vägrar jag bara att släppa den. Slutar med att jag ligger på backen med hojjen över mig men lite glad för att jag inte har tappat den. Då börjar jag tänka på om nån sett mig eller hur jag ska komma ur det hela. En alkis sitter på kinakrogen brevid går fram och bara lyfter upp hojen som ingenting och skrattar lite. Som tur va så var det knappt några som såg det. :rolleyes:

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Hemma hos mina föräldrar så har dom ett stort berg på tomten som jag brukar köra över så man kommer ned på baksidan av huset. Den här dagen kom jag med XR motarden. Ser att grannarna sitter ute och äter. Tänkte måste ju se lite cool ut nu när deras snygga dotter är där också :rolleyes:

Koncentrerade mig lite för mkt på tjejen så jag missade roten som går tvärs över min väg. Har fö kört över den roten miljoners gånger förut men iaf :) Halvägs uppför berget så försvinner framhjulet iväg en bra bit men får fäste igen pjuu tänker jag.... precis innan bakhjulet försvinner iväg ca en halvmeter. Blir stående med hela hojen lutandes mot ena benet...orkar tillslut inte hålla emot och jag försvinner nedför berget in i ett buskage med hojen över mig.
Shit! Jävla skit. Släpar fort ut hojen lite haltandes, ser i ögonvrån att dom stirrar på mig. "dom sitter ca 10m från mig nu" Fan måste häifrån fort nu, men min kära XR vill inte starta, så jag trycker in dekompen och ger fullgas för att den förmodligen blev sur efter fallet..MEN jag glömmer att stänga av dödaren så resultatet blir att det smäller i avgassystemet precis som att nån dragit av en handgranat :4skrika SATANS JÄVLAR!! får hur som helst igång hojfan och i mitt stressade tillstånd så blev inte gas/koppling mötet så finkänsligt, utan större delen av grusgången jag stod på hamnade på deras välputsade gräsmatta :lol

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS