Import bra dåligt?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
haha gör du ett bra köp så tjänar du på de ... och gör du ett dåligt köp så förlorar du på de... så enkelt är det (lite förkortat dock)
:tummenupp :D
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04
jeber skrev:
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:

Om du vill tjäna på det måste du nästan ha någon som bor där.
Du får absolut inte säga att du inte bor i det landet som du vill importera ifrån.
Glöm att du kan pruta mkt då. :gnissla
 

Dimi

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
...saki
jeber skrev:
hejsan =)
har läst lite om imoprtera hoj för och nakdelar men undrar från nån som gjort det om man verkligen kan tjäna på det om det finns nått extra viktigt och tänka på e.tc.... :confused:

Nu är jag kanske inte rätt man att svara. Men tills någon bättre vetande skriver något så kommer jag med ett litet svar.

Jag funderar själv på att ta hem en Speed Triple från England nästa år och har kollat runt hos försäkringsbolag, vägverket och tull. Det verkar inte vara några problem från deras sida. Pappers exercisen verkar inte vara allt för krånglig.

Men jag har en släkting som importerar diverse sportbilar. Han brukar få problem vid registreringsbesiktningen om försöker ta in en modell som inte finns registrerad i Sverige eller om den modellen han tar in skiljer sig från de modellerna som redan finns i Sverige. Det senare problemet förekommer mer eller mindre uteslutande enbart på äldre modeller.

Ett annat problem vid registreringsbesiktningen verkar vara att besiktningsmännen kan vara tämligen hårda i sin bedömning när detta sker.
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Plockade hem en Bandit 1200 för tre/fyra år sedan. Köpte den för 36. Reggad och klar i Sverige för 40. På den tiden låg samma hoj på 50-55 i sverige så jag gjorde minst 10 tusen vid affären. Får ju naturligtvis inte ut samma som för en svensk hoj när du säljer.
Körde med den i två säsonger och sålde den för 36, samma som jag köpte den för.
Bra hoj till ett bra pris. En affär som jag är riktigt nöjd med men visst, man måste ju veta vad man åker ner för att köpa.
Min erfarenhet säger dock att man kan lita ganska bra på tyskarna. Har haft kompisar som gjort affärer också och ingen har blivit besviken eller lurad.
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Mar skrev:
haha gör du ett bra köp så tjänar du på de ... och gör du ett dåligt köp så förlorar du på de... så enkelt är det (lite förkortat dock)
:tummenupp :D
Men så är det med svensk sålda motorcyklar oxå
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top