Jag fraktar med Nordtrafik som dessutom har en kanonsida med massor av info om detta.
Sedan så kanske jag inte har stenkoll på detta men va fan man måste chansa lite här i livet och går den inte att besiktiga så får det väl vara så då jag stannar inte allt för ofta på polismans tecken i vanliga fall så förlusten blir väl andrahandsvärdet .Nu får jag väl hela gruppen Bror Duktig på mej som utrycker mig på detta vis .Skitsamma har inte hittat nån R1-09 nån annanstans i den fräcka färgen Gul/Svart så jag får väl chansa och försöka mig på detta men med den läsning av berörda myndigheters hemsidor så har jag inte kunnat uttyda att det inte skulle gå :
Kända Kostnader hitintills:
Ny R1-09 11450$ med frakt till FortLauderdale 84000
Frakt FortLauderdale-Göteborg 850$ 6200
Terminalhantering 800
Speditionmsavgift 750
Försäkring Typ A 1,5% på förs.belopp 1500
Moms o Tull på 8000$ Kvittot på hojen skrevs så att frakten till Fort Lauderdale var 3450$och hojpriset 8000$ med två kvitton och den frakt som ska läggas på för moms o tull är den over pölen, åtminstone så är det den frakten som det frågas om
58600+6200+800+750+1500*0,25*0,06= moms 17000
tull 5100
ursprungskontroll 500
Registreringsbesiktning 950
Hitintills ca 117000
Kan finnas nåt räknefel men i det stora hela är det nog ungefär så det ser ut
Återkommer när jag vart på¨bilprovningen om jag kommer så långt..
Hej!!!
Om någon behöver 1 eller fler mc'er från usa till bra priser kontakta mig!
Har en kompis som är honda och yamaha återförs...!!!
Gäller även utrustning!!!! Hjälm ställ osv...
Hej!!!
Om någon behöver 1 eller fler mc'er från usa till bra priser kontakta mig!
Har en kompis som är honda och yamaha återförs...!!!
Gäller även utrustning!!!! Hjälm ställ osv...
Jag fattar vad du menar, och du har en poäng, men "folkslaget amerikaner"? Det är ju inte direkt en homogen grupp om man så säger.hade aldrig köpt en hjälm rån en annan kontinent då dessa har annorlunda inredningsdetaljer för att just passa folkslaget på denna kontinenten (långt, men nån kanske fattar)
Jag fattar vad du menar, och du har en poäng, men "folkslaget amerikaner"? Det är ju inte direkt en homogen grupp om man så säger.
Jag gissar för övrigt att det skiljer väldigt lite mellan just amerikanska och europeiska hjälmar, eftersom 75% av amerikanerna är européer evolutionärt sett, men med en hjälm vill man ju gärna veta. Någon som vet om det skiljer något mellan amerikanska och europeiska hjälmar?
Luktar spelad dumhet och troll....man måste chansa lite här i livet och går den inte att besiktiga så får det väl vara så då jag stannar inte allt för ofta på polismans tecken...
Sedan så kanske jag inte har stenkoll på detta men va fan man måste chansa lite här i livet och går den inte att besiktiga så får det väl vara så då jag stannar inte allt för ofta på polismans tecken i vanliga fall så förlusten blir väl andrahandsvärdet .Nu får jag väl hela gruppen Bror Duktig på mej som utrycker mig på detta vis
Jag fattar vad du menar, och du har en poäng, men "folkslaget amerikaner"? Det är ju inte direkt en homogen grupp om man så säger.
Jag gissar för övrigt att det skiljer väldigt lite mellan just amerikanska och europeiska hjälmar, eftersom 75% av amerikanerna är européer evolutionärt sett, men med en hjälm vill man ju gärna veta. Någon som vet om det skiljer något mellan amerikanska och europeiska hjälmar?
/images.google.se/imgres?imgurl=http://www.mcnews.com.au/2009_Bikes/Yamaha/R1/Yamaha_YZF-R1_Yellow_LHF_700p.jpg&imgrefurl=http://www.mcnews.com.au/2009_Bikes/Yamaha/R1/Summary_2.htm&usg=__OmDHBS9M1y5cueSzBtGWLOr63zM=&h=560&w=700&sz=62&hl=sv&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=gr8D9AJzfVj_YM:&tbnh=112&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3DYAMAHA%2BYZF-R1%2BYELLOW%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26um%3D1
E inte helt säker på att jag förstår men så kan jag inte mkt om datorer heller !
/images.google.se/imgres?imgurl=http://www.mcnews.com.au/2009_Bikes/Yamaha/R1/Yamaha_YZF-R1_Yellow_LHF_700p.jpg&imgrefurl=http://www.mcnews.com.au/2009_Bikes/Yamaha/R1/Summary_2.htm&usg=__OmDHBS9M1y5cueSzBtGWLOr63zM=&h=560&w=700&sz=62&hl=sv&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=gr8D9AJzfVj_YM:&tbnh=112&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3DYAMAHA%2BYZF-R1%2BYELLOW%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26sa%3DN%26um%3D1
Tack för info. Då går det nog bort att beställa just hjälmar därifrån. Inte för att de nödvändigtvis skulle passa sämre än de europeiska (kanske bättre till och med, för de flesta här passar inte bra på mig), men det blir ju knepigt att prova.Form G på USA
Form L i Europa
mysecret joinade -06 och har sedan dess 4 inlägg, alla i denna tråden. Ja, det stinker troll om detta.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|