Import MV Agusta F4?

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Har kommit på att jag åker fel hoj, det är ju en Mv Agusta F4 jag vill ha!!:yoparty

Är det ngn här på forumet som importerat en sådan från tyskland? Tjejen ska plugga i Tyskland i höst, så jag tänkte hälsa på henne och försöka hitta ett lämpligt objekt att ta hem.

Är det ngt särskilt man ska tänka på? Var servar man en mv i Sverige? Var förs man en mv, är det ens möjligt för alla pengar i småland?

Hjälp mig att få hem min drömhoj:)

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
säg till när du köpt en så kan jag testa den för att se att det inte är några dolda fel på den.. tar väl en vecka lr så :D

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
LayDeeOmega skrev:
2384645 Ska du ha kvar 929an också eller blir den till salu?

Hittar jag en F4, så säljer jag 929:an, men kanske inte förrän i vår, det verkar svårt att sälja ngt just nu, om man inte vill sälja 10K under marknvärde...

Är du seriöst intresserad? Skicka ett PM så diskuterar v.

loCCan

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
Husaberg 650
Jeppa2 skrev:
2384358 Har kommit på att jag åker fel hoj, det är ju en Mv Agusta F4 jag vill ha!!:yoparty

Är det ngn här på forumet som importerat en sådan från tyskland? Tjejen ska plugga i Tyskland i höst, så jag tänkte hälsa på henne och försöka hitta ett lämpligt objekt att ta hem.

Är det ngt särskilt man ska tänka på? Var servar man en mv i Sverige? Var förs man en mv, är det ens möjligt för alla pengar i småland?

Hjälp mig att få hem min drömhoj:)

Det finns en del information på MV's sida i sverige: http://www.mvagusta.se/home/mv_start.htm :)

mvagusta.se skrev:
Service
Supermotors AB, Växjö
Biscaya Motor Racing AB, Hol/Göteborg
Ducati, Stockholm
Nordimotor, Umeå

mvagusta.se skrev:
Försäkring av MV Agusta

Prisexempel för MV Agusta Brutale 750/910 -06:
+24 år ca 9 700 - 22 000 SEK
+30 år ca 7 300 - 16 900 SEK
+40 år ca 5 400 - 12 900 SEK
+50 år ca 5 100 - 12 200 SEK

Priserna är årskostnaderna för en helförsäkring hos Bilsport & MC utan extra rabatter. Skillnaderna inom respektive åldersklass beror på storlek bostadsort.

Prisexempel för F4 750/1000 kommer inom kort. OBS! Vid köp av MV Agusta F4-modell ingår avancerad säkerhetsutbildning från SMC!

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Du har PM

Jeppa2 skrev:
2384655 Hittar jag en F4, så säljer jag 929:an, men kanske inte förrän i vår, det verkar svårt att sälja ngt just nu, om man inte vill sälja 10K under marknvärde...

Är du seriöst intresserad? Skicka ett PM så diskuterar v.

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Annars finns det en F4 hos Oves motor i olofström, i skåne. Kolla in på www.ovesmotor.se och klicka dej fram till motorcyklar/märken/mvagusta/fabriksnytt på lager. Sist ja såg den (får två månader sen) låg det en lapp på den "provsitt ej". Undra varför...

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Glooie skrev:
2384777 Annars finns det en F4 hos Oves motor i olofström, i skåne. Kolla in på www.ovesmotor.se och klicka dej fram till motorcyklar/märken/mvagusta/fabriksnytt på lager. Sist ja såg den (får två månader sen) låg det en lapp på den "provsitt ej". Undra varför...

Om du vill låna ut 207000 till mig på obestämd framtid så ska jag överväga saken...:tungan

Hade tänkt komma undan med hälften av det priset...:tummenupp

LayDeeOmega skrev:
2384743 Du har PM

Du med:)

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jeppa2 skrev:
2384782 Om du vill låna ut 207000 till mig på obestämd framtid så ska jag överväga saken...:tungan

Hade tänkt komma undan med hälften av det priset...:tummenupp

Du med:)

Värkar som man kan tjäna lite på att ta in en mv från tyskland :)

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Lam-Kaka skrev:
2384785 Värkar som man kan tjäna lite på att ta in en mv från tyskland :)

Ja, poängen försvinner ju lite annars...måste vara en bra förtjänst för att vara värt allt meck med transport, inreggning osv...

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Hmm... En F4 1000 S för €12000. Kan det verkligen stämma? Hur mycke kostar det att ta in en sån i sverige, nån som vet? Inte annat än att man blir lite sugen. Skit oxå, nu kom ja på varför ja sålde bilen, ska börja plugga. Jaja, om 3 år kanske...

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
En sak är säker. Snygga är dom! Enkelsving och stjärnfälg :drool:

Bifogat

• 2005-mv-f4-1+1-2.jpg
    2005-mv-f4-1+1-2.jpg
    115.2 KB · Visningar: 141

Painadict

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1 -02
Jag vet inte hur det e med motorcyklar men jag letade efter Hummer på tyska sidor för ett tag sen och mailar man mycket märker man snart att många är bluff...
I Hummerns fall så var de billigaste runt 15 000 euro och därifrån upp till 35 000 euro så var i stort sett allt bluff....det enda jag menar är att man bör tänka sig för innan man litar på tyska annonser...

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Såg en F4 mattsvart på Biker Land, Bad Kreuznach :drool är allt jag kan säga...

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Painadict skrev:
2385281 Jag vet inte hur det e med motorcyklar men jag letade efter Hummer på tyska sidor för ett tag sen och mailar man mycket märker man snart att många är bluff...
I Hummerns fall så var de billigaste runt 15 000 euro och därifrån upp till 35 000 euro så var i stort sett allt bluff....det enda jag menar är att man bör tänka sig för innan man litar på tyska annonser...

Hur vet man att de är bluff?:va :va

loCCan

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
Husaberg 650
Jeppa2 skrev:
2385386 Hur vet man att de är bluff?:va :va

Om jag inte har helt fel så brukar väl en del bluffar märkas genom att dessa som försöker 'sälja' säger att dom befinner sig i england och har hojjen där. Sedan vill dom skicka den direkt till dig...har ett utdrag från ett mail som jag fick av en som skulle 'sälja' en MV Agusta F4 750 för några månader sen, han ville ha 4500€ för en felfri hoj....

It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the german documents. German registration with german TUV and german plates. I am sorry the bike is in England with me. I worked in Hamburg untill some weeks ago in a hospital. I had to get back home. I'm in England,London and the bike can be viewed here. I can not come to Germany. If you can come here its great if not I can arrange the delivery to your country and you will have a 5 days inspection period with the Escrow-Shipping company who will take care for everything about the delivery and payment too.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja åker du o kikar på en hoj så är den ju ingen bluff :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...