Ett beprövat sätt är att skicka en handpenning till personen.
(Jag utgår från att du inte är allvarlig med ditt inlägg).
Du bor i sverige.
Det betyder att det tillkommer så pass mycket skatt och avgifter att det inte lönar sig.
en lätt beggad -06 kostar ca 30k i USA så det låter väl inte helt orimligt.
Nej det är sant, kom på det efter att jag postat mitt inlägg. MEN som sagt, skatt & inregistrering tillkommer ju.
Nej det är sant, kom på det efter att jag postat mitt inlägg. MEN som sagt, skatt & inregistrering tillkommer ju.
Sen kam man ju fråga sig hur långt ner dom kan gå. 19300:- låter dock som väldigt lågt hur man än vrider och vänder på det. Man skulle ju kunna gissa att tillverkningskostnanden nästan borde vara högre. Men vem vet.
En fördel nu är att dollarn är ruskigt låg, ska nog maila snubben och få lite svar först innan det blir affär av! undrar vad ord pris är där borta, kan ju inte vara så mycket, och nu utförsäljning (troligtvis).
I USA så är listpriset på en 2008 R1 11699 dollar.. I USA tjänar medelsvensson mer än oss i svedala o har lägre skatt ,moms. Varför skulle det va helt omöjligt o hitta R1 för ca 20.000 kroner i ett land som medelsvensson tjänar en tiondel i månaden av vad vi tjänar i svedala? Priset på en produkt följer kostnadsläget i landet..
Du läste inte fel då så att det var en R15? Vilket är en kinakopia med 150cc motor.......
I USA så är listpriset på en 2008 R1 11699 dollar.. I USA tjänar medelsvensson mer än oss i svedala o har lägre skatt ,moms. Varför skulle det va helt omöjligt o hitta R1 för ca 20.000 kroner i ett land som medelsvensson tjänar en tiondel i månaden av vad vi tjänar i svedala? Priset på en produkt följer kostnadsläget i landet..
Knappast!!!!! Det finns många länder där lönen inte är ens i närheten av den svenska men bilarna, tv apparater, stereo, bensin, m.m. kostar lika mycket som i sverige! Priset på varor styrs inte av landets ekonomi utan av väldsmarknads priset!!! Därav fattiga o rika länder, annars hade alla haft likadan standard inte sant.....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|