import..

xiiP

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
-Coming-
I sommar hade jag tänkt mig att importera upp en Aprilia mx 125 -04 från tyskland(Eftersom jag ändå har vägarna förbi). Är det värt det?
För er som inte vet kostar den ny i tyskland runt 40k jag förväntas att priset kanske sänks med någon tusenlapp. Änsålänge finns det inga begagnade eftersom den är såpass ny. Jag kom på att eftersom man köper den ny så borde man inte behöva besikta den i sverige utan bara registrera?
Jag har säkert tokfel men något i den stilen kanske?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Men du tänk på att du åker på både moms och tull eftersom den är ny. Den måste ha gått 600 mil eller vara 6 månader gammal för att du ska slippa moms och tull då den räknas som ny innan.

Jag var själv nere och plockade hem en RS 125:a under påsklovet, en 02:a som gått ~1040 mil, för 2990 EUR, gick kanon bra ska bara regbesikta den 29 april sen är det fritt fram :tummenupp

Last edited:

xiiP

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
-Coming-
Vaddå så man slipper att betala tull om den har gått 600 mil? Låter fint fint om man ska bli tvungen att köpa något annat :(

Last edited:

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ja så du bör ju tänka efter lite för om du köper den för 40 000 plussar på moms och tull så hamnar du ju runt 53-54 000, jag vet ju iof inte vad den kostar här i sverige ny men jag tror att det är bättre om du försöker hitta en begagnad 03:a eller så.

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
momsen ligger ju på 25 % och tulle varierar lite runt 3-4%

xiiP

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
-Coming-
Vart hittade du din hoj någonstans? Jag letar mest efter konsumenter i norra tyskland verkar inte finnas så mycket.. :(

Last edited:

xiiP

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
-Coming-
Medans jag satt och tänkte och tänkte kom jag på att ;
Eftersom jag köper den i sommar (aprlia mx 125) och fyller år i september kommer jag inte att regga den förens nästa år och då hinner det gå 6 månader, sen kanske man kan fiffla med mätaren..är nått sånt möjligt?

MaXiZZ

köp min hojj.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
nada.
yeye Joel :brinnerup skit i MX o skaffa riktiga fartresurser :tungan RS Ownage säger jag! men lycka till. Du kan gärna köpa hem en till RS till mig om du har plats på släp! :tummenupp :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...