Importera Aprilia RS från tyskland

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hejsan!

Jag har gått runt och letat efter Aprilia RS 125 på diverse tyska sidor. De var grymt billigare...

Finns bra Aprilior för cirka 10-15.000 kronor. Men rekommenderar ni att man ska importera från Tyskland eller är det bättre han köpa en här i Sverige?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Jag köpte min i Tyskland och det gick hur bra som helst. Hittade en 02:a för 2990 Euro på www.mobile.de.
Det du ska tänka på är att många extra kostnader så som transport och regbesiktning (någonstans mellan 1500 och 2000 Kr) tillkommer.

Om du ska åka ned och hämta den med bil och släp som jag gjorde så försök hitta en hyffsat nära gränsen så du slipper åka ned i södra tyskland (kan ju både bli dyrt och jobbigt)

Om du ska åka ner och hämta en så kan du ju försöka övertala föräldrarna att det faktiskt finns en annan anledning att åka dit också förutom hojen nämligen billig sprit. :fyllisar Har ni dessutom släp så kan dom ju ta med sig riktigt mycket! :tungan

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
har också funderat på samma sak.. man kan tjärna pengar på att man hämtar hem 3-4 st och säljer hemme i sverige...

funderade på dedär me regningen och grejer hemma i sverige men om det inte är mer än 2000 så är du ju inte så farligt.. de fins mycke frächare hojar i tyskland än vad man kan hitta här i sverige

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
TaGGeN skrev:
har också funderat på samma sak.. man kan tjärna pengar på att man hämtar hem 3-4 st och säljer hemme i sverige...

funderade på dedär me regningen och grejer hemma i sverige men om det inte är mer än 2000 så är du ju inte så farligt.. de fins mycke frächare hojar i tyskland än vad man kan hitta här i sverige

En viktig regel när man handlar 2taktare ifrån tyskland, köp ALDRIG cykeln om dom bor nära Autobaun (stavning? :va ) 2taktare som har körts hårt på Autobaun har en stor tendens att skära när du väl fått hem cykeln... :huvet detta är VIKTIGT! särskilt på Aprilia och Cagiva, deras delar är ganska dyra... :gnissla och det kan ta ganska hårt i pengapungen :fakta

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Autobahn finns i stort sett överallt i Tyskland.

Om man inte köper en någonstans i en by långt ifrån storstäderna.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Importerade min TZR från tyskland och är helnöjd :tummenupp

Man tjänar verkligen på att hämta hem från tyskland, men eftersom jag inte åkte ner själv utan lejde en snubbe från forumet till att göra det så fick jag betala:

20 000kr för hojen
5 000kr för frakten och
2 020kr för registrering

Men ändå lite billigade än vad man kan få dom för i svea.. :yoparty

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
RED_LiME skrev:
Importerade min TZR från tyskland och är helnöjd :tummenupp

Man tjänar verkligen på att hämta hem från tyskland, men eftersom jag inte åkte ner själv utan lejde en snubbe från forumet till att göra det så fick jag betala:

20 000kr för hojen
5 000kr för frakten och
2 020kr för registrering

Men ändå lite billigade än vad man kan få dom för i svea.. :yoparty

Jo, du tjänar ju nån tusen lapp, frågan är ju om man inte hellre köper i Sverige och glömmer risken om att motorcykeln kan ju pressats till jobbet på autobahn varje dag.

Yamaha TZR 125 -99

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...