Du kan inte ha en halvljusbild för vänstertrafik i Sverige. Så är det bara. Köp ny eller en begangnad lykta/insats och byt. Kostnad beror på vilken hoj vill du importera.
Miles eller km. De flesta nya hojar har digital instrumentering vilket gör att man oftast fixar det med en enkel knapptryckning.
Roberth
det som gällerär 600 mil och 6 md gammal det måste stå over 600 mil i papparen dom kollas vid ursprungskontrollen + att från tror det 03 måste det även vara ett eu godkände nr på regbeviset kommer inte på just nu va det heter. jo fan helfordonsgodkänande
ja men är det problemet gör ett nytt, vägverket vet inte vem du har köpt den avJasså, så det räcker inte att den gått 600 mil vid registreringsbesiktningen? Det ska alltså stå 600 mil i köpekontraktet också?
Låter intressant det här med import från UK.
Är det fler som funderar på det?
Är det någon som importerat från Uk och vet hur man går till väga?
Kanske är någon som är sugen på att åka dit med tex en skåpbil och hämta hem varsin hoj?
Ok, ang om hojen MÅSTE ha gått 600 mil?
Den har varit registrerad sedan 2007. MÅSTE den även ha gått 600 eller hur funkar det? Jag vill gärna ha svar från någon som VET och inte en massa chansningar.
Om nu någon vet detta. Ska den i sådantfall ha gått 600 mil vid köpet, alltså det ska stå mer än 600 i papprena när man köper hojen, eller räcker det i sådant fall att den gått mer än 600 vid registreringsbesiktningen?
Tacksam för svar från folk som VET. Har ringt transportstyrelsen, men där verkar det sitta okunniga människor som läser lite i några paragrafer och verkar själv inte kunna ge ordentliga svar.
Och för att fordonet ska räknas som nytt måste något av ovanstående krav uppfyllas: INTE BÅDA TVÅ!!
Många handlare här skickar bågen de e bara att maila om de även skickar utanföer uk . Annars är det bara att ta en van och åka tvärs över Danmark och båten från Esbjer till Harwich typ.
Edit nu ser jag att du bor i Oslo då kan de säkert transportera hojen till båten och du hämtar i norge
Jag var just hos en KTM handlare här i London idag och han säljer massor av nya och beg till fastlandet.
Mycket förmånliga priser och papper och transport kan ordnas kolla in på denna sida om intresse finns
http://www.bracken.co.uk/index.php?option=com_content&task=section&id=8&Itemid=26
Vill någon ha hjälp att kolla in lämpliga ex så hör av er så länge det är inom min radie.
Ps jag jobbarinte på den nämda handlare jag är bara en nöjd kund där så detta är ingen annons
Kolla in denna sida för nya och beg hoja mtcket bra sida http://www.autotrader.co.uk/BIKES/bikes.jsp
Och således måste båda kraven vara uppfyllda för att det skall räknas som begagnat och därmed momsfritt!!
Bra tråd! Funderar själv på och importera en zx 10:a -05 från England och du ställer precis dom frågorna jag har funderat över
Verkar ju helt klart värt det.
Tjena! eftersom du bor i England så tänkte jag passa på å fråga om du har koll på prisbilden på en zx 10:a -05 i fint skick gärna med inte allt för många mil, har planer på att kanske importera en sån.
Tack på förhand
Mangan
Håller precis på och letar.
Har plockat in ett par äldre hojar från UK tidigare, priserna är generellt sätt lägre än i Tyskland (jag pratar sporthojar) men det såklart mekigare och dyrare rent logistikmässigt att ta sig till en ö i Atlanten . Jag har hittills anlitat en kille som åker över en gång i månaden...rätt dyrt (runt 5000 kr) men jag tycker det är värt det.
Ingen tull (UK är med i eu´s tullunion) men väl moms på nya hojar (600 mil eller tagna i trafik 6 månader). Strålkastarna måste fixas till för att ljusbilden ska bli ok (kan vara reflektorn eller hela insatsen beroende på modell). Det måste även finnas en kmh skala på hastighetsmätaren men det finns i 9 fall av 10. Annars är det som sagt bara att shoppa på.
Killen som du hade anlitat, Åker han över o tittar o går igenom alla dokument o plockar hem hojen för 5000? I så fall e ja beredd att anlita honom!
Vart kommer hojen hem i Sverige?
Mvh
Killen som du hade anlitat, Åker han över o tittar o går igenom alla dokument o plockar hem hojen för 5000? I så fall e ja beredd att anlita honom!
Vart kommer hojen hem i Sverige?
Mvh
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha