importera från tyskland?

oracas

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
söker....
Jag kollade på mobile.de och såg att de fanns skit billga tzr där...
tänket om nån har koll vad man ska göra och vad allting kostar om man ska imortera från tysklan?

hur mycket det kostar att få dom att skicka hit den, hur mycke de kostar att besikta om den om man nu ska göra de... och sånt nån som har lust att skriva lite om ni vet

the_shadow

jag kommer att bli krockskadad :S
Gick med
12 May 2004
Hoj
yamaha tzr 87. jävla massa moppar
min kompis red_liome här på forumet köpte en tzr 99 i helgen i tyskland. de var en snubbe från halmstad som hämtade den åt honom. för 5000 kr :tummenupp . sen kostar de en del att regga om den i sverige..

DLSpec

Ny medlem
Gick med
14 May 2004
Hoj
Ar 125 + Golf 2,0i
oracas skrev:
Jag kollade på mobile.de och såg att de fanns skit billga tzr där...
tänket om nån har koll vad man ska göra och vad allting kostar om man ska imortera från tysklan?

hur mycket det kostar att få dom att skicka hit den, hur mycke de kostar att besikta om den om man nu ska göra de... och sånt nån som har lust att skriva lite om ni vet

Ska du skaffa en mc i tyskland ska man nog sticka dit och hämtaden själv. Varför betala någon för ngt man kan göra själv? Sedan kostar besiktiningen och allt det ungefär 2000kr. Och det är bara o ringa in till bilbesiktningen och beställa en tid till besiktning. Svårare änn så är det ej! :banana

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
DLSpec skrev:
Ska du skaffa en mc i tyskland ska man nog sticka dit och hämtaden själv. Varför betala någon för ngt man kan göra själv? Sedan kostar besiktiningen och allt det ungefär 2000kr. Och det är bara o ringa in till bilbesiktningen och beställa en tid till besiktning. Svårare änn så är det ej! :banana
Anledningen till att man inte själv åker ner är kanske att man inte har tid eller att man tycker det är bättre att skicka ner nån annan för att det är billigare med all löneförlust och så. Men jag tycker oxå att man själv ska ner och kolla på hojen. Men överlag så är hojarna i väldigt bra skick. Du kan ju samtidigt köpa bärs och sprit det är billigt. Även ett par däck kan du ju ta med samtidigt, det mesta är ju billigare.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln