Importera hoj från tyskland

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Får jag fram pengarna är jag gärna på att åka till Tyskland.

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Mr. Kongo skrev:
Har de fler hojar än som finns på deras hemsida tro? för det var ju inte speciellt många där http://www.q-bike.de/indexhamburg.htm

Nej jag såg denna länk nu http://home.mobile.de/cgi-bin/homepageSearch.pl?sort=2&language=de&customerId=510432&partnerHead=1

Det kanske inte hade sådär jätte många intressanta..

När jag var i farten på -90 talet så faxade de upp listor på de hojar de hade, men de tog även hem hojjar från södra tyskland med jämna mellanrum så det skadar nog inte att kontakta dem och kolla om de kan skaka fram den hojen man vill ha.

MVH
D

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Jag är mkt intresserad

Hej, jag är mkt intresserad. Har hittat flertalet objekt som är intressanta.
Just nu kikar jag på V-twin bl.a. Aprilia Sl 1000 Falco, samt Suzuki SV 1000S.

Har läst Tyska i 4 år, så kan prata o förstå det mesta. Även skriva endel även om det inte är korrekt gramatiskt.

//Daniel

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Tar upp den här tråden igen!

finns det fortfarande någon som är intresserad av att ta sej ner till tyskland och hämta hem hojar?

Jag är sugen på hojbyte, och det finns inget i "avlånga falukorven schweden" som passar min smak, mitt tycke och min plånbok.

Någon?

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
R1 -99
Tar upp den här tråden igen!

finns det fortfarande någon som är intresserad av att ta sej ner till tyskland och hämta hem hojar?

Jag är sugen på hojbyte, och det finns inget i "avlånga falukorven schweden" som passar min smak, mitt tycke och min plånbok.

Någon?

Jag och en polare har snackat om att åka till Tyskland men vi har inte kollat upp vad det finns för hojar och vart.

Någon som har förslag på en schysst sida eller bra säljare/företag i Tyskland? Såg www.motoscout24.de , där fanns en del!

Vad har du kollat på för hoj? Vi är båda lite inkörda på antingen ZX7R eller R1. Någon som förresten har lite humm om hur mycket högre försäkringarna blir på en importare?

Glada hälsningar
Kentamannen

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag och en polare har snackat om att åka till Tyskland men vi har inte kollat upp vad det finns för hojar och vart.

Någon som har förslag på en schysst sida eller bra säljare/företag i Tyskland? Såg www.motoscout24.de , där fanns en del!

Vad har du kollat på för hoj? Vi är båda lite inkörda på antingen ZX7R eller R1. Någon som förresten har lite humm om hur mycket högre försäkringarna blir på en importare?

Glada hälsningar
Kentamannen

Jag har kollat på www.mobile.de

har fått för mej att jag ska ha en Tl 1000 S, så en sådan blir det nog!
det där med försäkringen har jag dock ingen aning om..!

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Någon som förresten har lite humm om hur mycket högre försäkringarna blir på en importare?

Ingen skillnad i premie mellan import och swänsksålt, det som kan dyka upp på t ex
en Honda märkesförsäkring är att de vill ha en kontroll utförd om det handlar om en
importhoj. Kostar runt 1000-lappen.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Är det något lönsamt att hämta därifrån då? Får man inte räkna runt 10000kr plus på priset med alla utlägg? Sortimentet blir ju ett helt annat förstås. Vad för årsmodell bör man inte gå under för att göra en bra affär?

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
Jag ska ner till Tyskland nu på fredag och hämta en hoj
vid Hannover

åker från karlstad

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har märkt att bilar sjunker ivärde om dem är importerade från tyskland, hur är det med hojar då? Blire någon förlust om man köper från tyskland när man säljer sen?

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Tänkte köra ett litet trådlyft:tungan !

Någon som sitter hemma framför databurken och vill ner och handla ny knarr?
Kanske någon som nyligen skrotat sin gammla, vunnit på lotto eller bara vill ha en för att impa på granne?

Har själv hittat en och allting är klappat och klart så om någon vill ha hem en så kan en till hänga på och halvera kostnaden för transporten (samt fylla på diverse spritförråd naturligtvis:yoparty ).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln