DonTino
FFF- Full Fart Framåt
Som rubriken lyder: Vilka papper/dokument samt andra aspekter måste finnas/omhändertas för att man ska kunna rega in en importera en hoj ifrån Italien?
Det är ju ett eu-land så samma papper som man behöver ha från Tyskland, det alltid så viktiga briefet. Annars behövs väl inte mer? Någon?
det är väldigt mångabilliga hojar i italien som är ute på mobile bla.
tyvärr så vill många ha handpeng och finns INTE i verkligheten.kolla om säljaren har fler motorcykel ,annonser ute ex.
har nog råkat ut för 10 talet hojar som inte funnits i praktiken i det landet.
och vägra western union för man kan ta ut pengar där ändå.
om den finns så kolla att den har haft ett itialienskt regnr i papperna.be de maila scanningar på briefet är mitt tips.det tar 12 timmar ungefär att köra upp den från italien om du flyger ner om du har skidor till den
Hojen finns redan i Sverige men är inte inregad. Jag skulle stå för inregningen
enligt säljaren så därav frågan. Räknar jag rätt om summan för att få hojern körklar är ca 2000:- (utan försäkring, påställningavgift)?
Vilka fallluckor kan det finnas?
TARGA heter det italienska regbeviset, kolla bara att targans chassinummer överrensstämmer med hojens, detta dokument skall räcka
vad det för hoj förresten? varför ombesörjer inte säljaren en regbesiktning???
Tackar för hjälpen.
Jag nämde, 2 ggr tom, att han kunde regga den och jag skulle stå för kostnaden.
Efter 2:a gången la han på luren så det är tveksamt om man ska göra en affär med en sån otrevlig attityd men priset är lockande.
Hässleholm?
Hässleholm?
En säljare kanske inte vill ha en massa hojjar reggade på sig för att kunna fiffla lite svart.
Som tidigare nämnt så är reg beviset från Italien det ENDA som krävs förutsatt att fordonet är typgodkänt och i orginalskick. Kostnad för reg bes ca 2020:-
Jepp...
Dum fråga kanske men hur vet man att fordonet är typgodkänt?
Jag har inga problem att betala 2000:- utan är lite misstänksam om det finns någon fall-lucka.
är det från rudi i Hässleholm du ska handla så kan jag rekomendera honom. har köpte en hoj där och har en kompis som köpte sin andra hoj där. inga problem alls och han har firma. dock i Belgien. Du ska ha carta delacrkulatione (edit:stavning) sedan är det bara att regbesiktiga. kostar 1700 ca.
Tänk även på att få länder har något som kallas för "i god tro" som finns i Sverige!
Jepp igen...Låter bra..hmmm..kanske iallafall....
TARGA heter det italienska regbeviset, kolla bara att targans chassinummer överrensstämmer med hojens, detta dokument skall räcka
vad det för hoj förresten? varför ombesörjer inte säljaren en regbesiktning???
Targa betyder inte regbeviset, targa betyder "Skylt".
Regbeviset = certifico di circolazione (kallas också libretto/carta di circolazione).
Tänk även på att få länder har något som kallas för "i god tro" som finns i Sverige!
Tänk även på att få länder har något som kallas för "i god tro" som finns i Sverige!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |