Importera hoj?

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Tjena,

Hamnat i brydderier. Har tidigare kollat in Husqvarnas Svartpilen 701. Älskar hojen och bestämde mig att i år är det dags att byta ut min Aprilia mot en sådan. Inser nu att den inte tillverkas längre... Och det finns inga begagnade vad jag sett inom Sveriges gränser. Sista chansen är väl att leta abroad. Är det värt det? Kostar det svinmycket? Kommer jag att bli lurad? Många frågor...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Finns ju en på blocket iaf. Har du ens kollat ”abroad” själv först?

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Finns ju en på blocket iaf. Har du ens kollat ”abroad” själv först?

Ja, sorry, skulle behöva köpa den från en handlare, det är mitt företag som är köpare.

Jag googlade bara snabbt, och det finns ju en del på autotrader

Dock har jag inte satt mig in i hur det går till rent praktiskt. Vet att det finns firmor i Sverige som kan sköta importen, men jag gissar att det kommer med en rätt stor kostnad och att det kanske inte är värt det sub 100k...?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Inga problem för företag att köpa av privat person...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har jag fattat det rätt att ingen av pilarna 701 finns kvar utan dog med årsmodell 2020?

Synd.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har jag fattat det rätt att ingen av pilarna 701 finns kvar utan dog med årsmodell 2020?

Synd.

De troliga är väl att de sålde för dåligt... Va jag förstår så är det en liten skara som gillar dom, men den klart större skaran som gillar 690/701 som offroad eller motard. ..

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Aprilia Shiver
Finns ju några vitpilen 701 ute. Ett par med "crosstyre". Kan inte det vara nåt? Vet inte vad mer än styre, färg och däckmönster som skiljer dem åt. Du har säkert mer koll än jag.

Jo, Vitpilen var ju den jag fick upp ögonen för först. Men jag använder hojen till pendling dagligen i Stockholms innerstad och tänkte försöka vara såpass vuxen när jag väljer hoj denna gång, att den verkligen är optimal för just det ändamålet (ja, föruto,m att den skall vara kul och attraktiv i övrigt självklart). Och med Vitpilen hamnar man i en körställning som är väldigt framåtlutad, man hänger nästan lite över styret med huvudet, och jag vill ha det mer upprätt när jag pendlar. Precis det som Svartpilen erbjuder.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jo, Vitpilen var ju den jag fick upp ögonen för först. Men jag använder hojen till pendling dagligen i Stockholms innerstad och tänkte försöka vara såpass vuxen när jag väljer hoj denna gång, att den verkligen är optimal för just det ändamålet (ja, föruto,m att den skall vara kul och attraktiv i övrigt självklart). Och med Vitpilen hamnar man i en körställning som är väldigt framåtlutad, man hänger nästan lite över styret med huvudet, och jag vill ha det mer upprätt när jag pendlar. Precis det som Svartpilen erbjuder.
Jag upplever att hojar med clipons är överlägset bäst i stadstrafik. Raka högre styren har en förmåga att hamna i perfekt höjd för att slå i sidospeglar på bilar...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA