Importerade däck

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
RoLLER skrev:
2638738 Det där var helt genialiskt skrivet.

I mina ögon är du större än Strindberg! :yoparty
naaaaaah. tack, du ska få en dikt av mig.

"Men RoLLEr stod över Liljeholmen och sköt hela kvastar av gummi och däckrök med däck från RoLLERS däck mot öster; Röken gingo genom rökarne från Crashtestdummy, de ilade fram över Riddarfjärden, klättrade upp till korset på Riddarholmskyrkan, kastade sig över till Tyskans branta tak, lekte med vimplarne på Skeppsbrobåtarne, illuminerade i fönstren på Stora Sjötullen, eklärerade Lidingöskogarne och tonade bort i ett svartfärgat moln, långt, långt ut i fjärran, där havet ligger. Och därifrån kom vinden, och han gjorde samma färd tillbaka, genom Vaxholm, förbi fästningen, förbi Sjötulln, utmed Siklaön, gick in bakom Hästholmen och tittade på sommarnöjena; ut igen, fortsatte och kom in i Danviken, blev skrämd och rusade av utmed södra stranden, kände lukten av däck från rollersdäck, törnade mot Stadsgården, for uppför Mosebacke, in i trädgården och slog emot en vägg.
sen gick RoLLER och dockan och fikade på RoLLERS däck, Pepparkakor serverades gratis fram till jul.:yoparty

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
:arsele till de som försöker få oss konsumenter att tro att "tyska-nätdäck" däck är andrahandssorteringar.

Nu förstog de flesta av oss att det bara var skitsnack, men det är alltid skönt att någon verkligen orkar plocka fram fakta och visa svart på vitt.

GOOD WORK! :tummenupp

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Visst! I alla fall Michelin är tämligen säkra köp om man köper enligt samma specifikation. Jag fick Michelinsulor tillverkade i Spanien med exakt samma märkning (frånsett tillverkningsvecka) då jag handlade på gummiverkstan runt hörnet, som när jag köpte från Rodamoto. Skillnaaden var att de jag köpte från Rodamoto var 35% billigare när de väl var hittransporterade och monterade på fälgen.

sandstream

Guest
Suomalainen skrev:
2638859 :arsele till de som försöker få oss konsumenter att tro att "tyska-nätdäck" däck är andrahandssorteringar.
Själv undrar jag lite vart de tog vägen, de var ju ett par aktiva i den andra tråden som bestämt hävdade vissa saker :va

Dr.Bike

Guest
Depåbitchen skrev:
2638331 Är jag dum eller men är det inte just det svaret som Michelin gett.
Alltså att det inte är lämligt att köpa däck från asien? :va

Eller så har jag tolkat ditt inlägg fel.

Hehe, ja det har du, eller: Vi vänder på steken, jag uttryckte mig oklart:

Rena Asiendäck JA, som är AVSEDDA för asien, men däck TILLVERKADE där och importerade hit, är de jag menar som alla "dyrköpande generalagentsbundna handlare" klagar på och påstår att de är sämre.
Vilket de alltså inte är.

Däcken är ju funkis OAVSETT ursprungsland.
Sålänge de har E-stämpeln

VSB

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
crashtestdummy skrev:
2638985 jajaja... men du får inge' cred i den här tråden ändå.. det här är sandstreams "15 minutes of fame"
:D
Det var faktiskt roligt skrivet :D

@ Dr.Bike: du får nöja dig med creden i oljetrådarna :tummenupp

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
All heder åt de som diskuterar fakta

Bra Sandstream för att Du tar Dig tid att vaska fram seriösa fakta - precis som faktiskt doktorn ska ha all heder för sin research i oljetrådarna:) ...

...men även ett stort LYCKA TILL åt Roller, Fursten m. fl. som kämpar för sin existens i ett allt mer globariserat och konkurrensutsatt samhälle:tummenupp

Tyvärr finns det många exempel på branscher där nya tekniker/paradigmskiften av de "etablerade" aktörerna bemöts med en flodvåg av oseriösa argument - ofta baserat på skrämseltaktik - i ett sista försök att försvara de historiska marginaler man kunnat hämta hem. De som lyckas hantera omvälvande händelser bäst är ju faktiskt de som i stället tittar inåt i den egna verksamheten för att strukturera och rationalisera!

Innan de nya kanalerna lyckas få allt för starkt fotfäste är konsumenterna oftast beredd att pröjsa en rimlig del för närhet, servicegrad, trygghet etc.

Jag köper ett Michelin PP 2CT på nätet för ca 1550:-, transporterar det till handlaren och pröjsar 100-250:- för omläggning. Min tid och besväret är väl värt 10-15% - kunde jag köpa det omlagt och klart lokalt för under 2k gjorde jag det! Se där! - Agenturen behöver hitta 10-15% på sina nuvarande marginaler:)

På bildäcken verkar man ju faktiskt lyckas lite bättre...

Mycket text blev det - men ville bara påminna om att seriösa snack blir bäst om man diskuterar kring fakta. Att slugga vilt ikring sig med sägner och myter leder bara till att ens vettiga och tänkvärda inlägg drunknar på slagfältet...

Mina 2p - Ha de!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Fürstenhoff skrev:
2639208 ...ca2800kr för ett par Michelin Pilot Power 120/180/190 eller motsvarande däck i butiken ...:tummenupp

/Fürstenhoff.

Yepp - Då grejar Du i alla fall moá och mina små behov - om vi nu inte bara hade de där 90 milen mellan Stockholm och världen (Piteå)...:gnissla

Lycka till Patrick, och...

Ha de!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fürstenhoff skrev:
Butiken/försäljningen startar den 1 januari 2007 varför du mfl är välkomna dit då!!
trevligt trevligt!!
Du får ju hojta till om du kommer sälja AGV titech billigt via din affär ;) känns osm om jag behöver en sån på min hylla av resterande hjälmar

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Dr.Bike skrev:
2638931 Hehe, ja det har du, eller: Vi vänder på steken, jag uttryckte mig oklart:

Rena Asiendäck JA, som är AVSEDDA för asien, men däck TILLVERKADE där och importerade hit, är de jag menar som alla "dyrköpande generalagentsbundna handlare" klagar på och påstår att de är sämre.
Vilket de alltså inte är.

Däcken är ju funkis OAVSETT ursprungsland.
Sålänge de har E-stämpeln

VSB

Som jag misstänkte.
Jag är lite trög.:tungan

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
2638985 jajaja... men du får inge' cred i den här tråden ändå.. det här är sandstreams "15 minutes of fame"
Som om alla inte visste vem apan var före den här tråden :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...