ImportFirma

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Är det någon här som vet om de finns någon bra importfirma som har möljigheterna att hitta en hoj, eventuelt få ett bra pris på den och sedan frakta den hela vägen till stockholm, kanske tillomed hem till dörren :va :confused:


tackar för svar :Bugar
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
The Nameless skrev:
Är det någon här som vet om de finns någon bra importfirma som har möljigheterna att hitta en hoj, eventuelt få ett bra pris på den och sedan frakta den hela vägen till stockholm, kanske tillomed hem till dörren :va :confused:


tackar för svar :Bugar

Åk ner själv i stället (Swedie ville ha sällskap), inte så kul att betala i förskott på något du inte har sett. Alla har ju olika syn på vad "bra skick", "OK skick" o.s.v är. Som det ser ut nu i t.ex Tyskland är prisskillnaden inte så stor, lägg där till en mellanhand som vill tjäna pengar så blir det ingen skillnad (förutom kanske lite bättre skick på hojen då. Hur du gör finns på min sida eller Tobbes
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
The Nameless skrev:
Är det någon här som vet om de finns någon bra importfirma som har möljigheterna att hitta en hoj, eventuelt få ett bra pris på den och sedan frakta den hela vägen till stockholm, kanske tillomed hem till dörren :va :confused:


tackar för svar :Bugar

De blir nog inte så billigt om dom ska hitta hojen, hämta den och lämna vid dörren. Dom vill ska ju också tjäna pengar på de så de blir nog billigare att köpa en här hemma eller helt enkelt åka iväg själv...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Krippa skrev:
De blir nog inte så billigt om dom ska hitta hojen, hämta den och lämna vid dörren. Dom vill ska ju också tjäna pengar på de så de blir nog billigare att köpa en här hemma eller helt enkelt åka iväg själv...

Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va
 

lupus

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha TDM850, Gas Gas EC250
The Nameless skrev:
Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va
Vad är det för hoj du är ute efter då :va
Underlättar diskussionen om vi andra vet.
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
www.mceurobikes.com har jag gjort affärer med, vilket fungerat utmärkt. Men som sagt prisskillnaderna har utjämnats.
Du var ju på jakt efter en exotisk maskin, den står kanske och väntar hos Horst i Dusseldorf.
Eurobikes tar ca 4-5 tusen i provosion.
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
The Nameless skrev:
Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va
Kan det vara en R7 det rör sig om?
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
The Nameless skrev:
jo :tummenupp ... men d är väll så att man kan köra en sådan när man fylt 18 ? :va

100 kW är väl inte ok på mellankort?! Är inte gränsen för det 25 kW :va

Dessutom är den så förbannat dyr att du kan ha roligare för mindre pengar. Har för mig att dom ligger på ca 150 000 och över för en 99a. Nypriset låg väl på kanske 300 000... för en Yamaha :3freak
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Edit: 100 kW har den inte, 100 hp var det visst. Men det är iof ändå mer än 25 kW. Satsa på en MV Augusta istället. Om du nu har pengarna. Då får du en ny hoj, och dessutom en ovanlig hoj. Ingen überdyr Yamaha.
 

SJÖSSE

Inte bara vi som tar av oss "skinnet"!!!
Gick med
3 May 2005
Ort
Lilla London, söder om Peking
Hoj
ZX12R -00, RÖD,FIN & SNABB
The Nameless skrev:
Problemet är att jag vill ha en litte mer exotisk hoj här i sverige inga namn :tungan :hihi men om man hittar den här för ett bra pris så kan man vara lycklig :hihi men de bästa skulle ju vara att åka till Japan men d blir för dyrt ... tror jag :va
Jag har en kontakt som hade en hoj affär där han bara sålde Japan importerade hojar, man kunde beställa vilken hoj man ville ha. Han har inte butiken kvar men jag kan kolla om han fortfarande tar hem hojar på beställning.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top