Inatt ska jag sova med lampan tänd!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Dee_cati skrev:
jamen vafan ska man med dem till!? Du ska se hur stora de här varulvarna är, och min tjej är skitliten och katten kan knappt bita dem i knäna ju! :skrämd

De lär ju finnas under din säng med

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag utsätter mig inte för läskiga filmer eftersom jag gillar att sova på nätterna utan att behöva leta efter monster under sängen först. Jag har ju en Gnutt som skyddar mig mot onda andar, men man vill ju vara på den säkra sidan :D

Mingves

Guest
såg the Ring för några veckor sedan......den va läskig den....kunde fan knappt sova efter....

///M

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dum som jag var så kollade jag på "Halloween-resurrection" igår kväll och den var lite läskig den med. Fast varulvar och vampyrer är värst för jag har varken silverkulor eller vitlöksrankor vid sängen så det blir lite vanskligt vid ett möte med nån av dessa monster :skrämd

Och ikväll blir det "jason X", så jag hoppas att den inte är för läskig bara för ikväll får jag kolla själv för tjejen måste sova för hon ska jobba imorrn :(
Krypa ihop under en filt och släcka överallt och INTE sätta ner fötterna på golvet, det är mina planer för kvällen :D Och en grogg eller två innan filmen för att lugna nerverna litegrann :öl

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
The others är ju en annan ok film du kan plåga dig med. :)
Djurkyrkogården har några otrevliga moment också. Tanten på vinden är så där lagom flippad. Enda problemet med den filmen är väl att du inte riktigt vill ha din katt i närheten.

Annars är den knäppa serien Twin peaks min mardrömsfavorit. Den är den enda serien/filmen som fått mig att ligga vaken om nätterna sedan man var barn och dum nog att titta på scooby doo.

Mardrömmar ska alltid avslutas med att man drar fram en tokstor minigun och mosar monstren. :rock Annars blir det jobbigt att somna om. :(

/Psycho Bob

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Dog-Soldier är det någon ny rulle eller är den gammal?

En kompis till mig har snackat om någon varulfs film där det är en tjej som blir jagad av någon hund i en skog å blir biten mm mm, men han viste inte vad den hette.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Evil M skrev:
Dog-Soldier är det någon ny rulle eller är den gammal?

En kompis till mig har snackat om någon varulfs film där det är en tjej som blir jagad av någon hund i en skog å blir biten mm mm, men han viste inte vad den hette.

Den är inte helt ny men kanske kom i vintras typ. Men det är nog inte den han snackar om isåfall, för här är enda tjejen som är med på varulvarnas sida! Och den är lite b-skräckis men den är helt klart sevärd om man vill ha lite kalla kårar längs ryggraden :crash

Psycho bob: the others är bara annorlunda, ingalunda läskig tycker jag. House on the haunted hill är väl lite läskig och The haunting är sådär. 13th ghost är också hyffsad men inge läskig.

Men de som inte har sett Ghost ship måste se den! Grymma specialeffekter och lite läskig, men bara lite :D

Och Final destination 2 är också ett måste, men se till att se 1an först om ni inte gjort det....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sergeant skrev:
Eller varför inte:

BAD TASTE :rock

BRAINDEAD :crash

MEET THE FEABLES (eller något :rodnar ) :rolleyes:

:hej

Tack, men nej tack :) Kollar på det mesta men nån måtta får det vara. Men oftast så blir det ju nån film per dag så mycket skit blir det och ser man en toppenfilm så är de närmsta filmerna efter den oftast sämre av nån konstig anledning varpå man blir besviken :D

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Men du har sett dem, eller :crash :rock .

Annars är dödsexpressen (tror att den hette så) med Charles Bronson en riktig rysare :tummenupp .

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sergeant skrev:
Men du har sett dem, eller :crash :rock .

Annars är dödsexpressen (tror att den hette så) med Charles Bronson en riktig rysare :tummenupp .

Jodå, jag har sett dem men det var för länge sedan när man tyckte att Peter jackson var en av dåtidens mest briljanta regissör! :skrämd Men visst, de har iaf ett kultvärde för mig så man får väl ett ryck om 10 år och köper hela serien dår-filmer eller nåt :D

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mingves skrev:
såg the Ring för några veckor sedan......den va läskig den....kunde fan knappt sova efter....

///M

Vilken såg du?
Jag kollade på originalet (japansk) och den var mest skrattretande.
Hoppar över kopian tills vidare,,, :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
John Holmes skrev:
Vilken såg du?
Jag kollade på originalet (japansk) och den var mest skrattretande.
Hoppar över kopian tills vidare,,, :D

Ahhh, men du ska ju se hela Hideo nakata-serien, är väl 3? filmer om jag inte minns fel. Fast den ameikaniserade "the ring" är riktigt bra. Bara 2 scener där man upplever skräcken av själva scenen men i övrigt så är den mycket psykologiskt skrämmande.
När syrran hade sett den så brände hon en kopia av filmen och gav bort den :D *hon är lite KOKO :rolleyes: *

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Dogsoldier e ju så löjlig så man kan ju inte ens ta filmen på allvar,bara att "laga trasiga soldater med superlim"?

B-film räcker inte långt på den rullen.

en F-film möjligtvis,helt sjukt löjlig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Lg skrev:
Dogsoldier e ju så löjlig så man kan ju inte ens ta filmen på allvar,bara att "laga trasiga soldater med superlim"?

B-film räcker inte långt på den rullen.

en F-film möjligtvis,helt sjukt löjlig.

Ähhh, du vet ju inte vad du snackar om grabben! :D

Jo, ok att den är lite B, kanske tom F, men den är iaf läskig för det är ju varulvar med :skrämd
Och angående lagning med superlim så funkar det bättre än nästan allt. Ok, kanske inte att laga uppslitna magar med va, men när jag lyckas snitta mig i garaget eller dylikt så är superlim det första jag har på såret. Det blir som en andra hud och det sitter kvar dessutom. Svider lite i början men det gör ju sårsprit också.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...