Ricken
Gudomlig sporthojare
Jag var inte med på efterfesten, sorry.inga som tog några bilder där the action is
Jag var inte med på efterfesten, sorry.inga som tog några bilder där the action is
På vilket sätt då?Hörde att det var kaos där i år?
Tro inte på allt du hör!!!!! Och framför allt, släng inte ut ogrundade rykten på Sporthoj. Har du nåt konkret, ta det via officiella kanaler och offline.Hörde att det var kaos där i år?
Är detta rättvist...Kul tävling o bra arrangemang som vanligt. Kommer ju vara en av de mest minnesvärda tävlingarna med tanke på det växlande vädret
Det såg kul ut på fredagens träning när folk gled runt som bowlingkäglor i regnet. Själv så fega man för mycket med höll sig då på hjulen istället. På lördagen så torkade det ju upp och banan blev riktigt kul till Open tävlingen.
Men det mest komiska var ju att vi satt och diskuterade regndäcks vara eller inte vara innan S1 heat 1 på söndagen. Det slutade med att alla körde ut med slicks och så öppnar sig himlen när vi står i parc ferme. Vissa som hade med sig regnhjul etc hann byta vilket gjorde att vi som inte hann byta blev rundningsmärken. Mest spännande hade det varit om regnet kommit två varv in i racet ... he he
Är detta rättvist...
Regeländring?
Är detta rättvist...
Regeländring?
Är detta rättvist...
Regeländring?
Är detta rättvist...
Regeländring?
Om det skulle bli fråga om regeländring så hoppas jag inte du menar att det skulle bli förbjudet att meka i waiting zone utan snarare att man kanske flaggar racet som regnrace och förskjuter starten en liten stund för att ge alla chansen att hinna byta? Av säkerhetsskäl.
Jo det kan ju alltid diskuteras. Men regler är ju till för att ändras och det kommer komma in förändringar till SVEMO:s höstmöte.
Hade ju inte så mycket med toppstriden att göra så jag hoppas mest att jag inte var allt för mycket i vägen. Men hade jag vart med i toppen och inte haft förmånen att ha två hojar med i parc ferme så hade jag vart förbannad. Lika förutsättningar som sagt.
Nog tjötat om det. Tävlingen var sjukt kul ändå, får bara hoppas resterande tävlingar blir lika bra som de tre som varit. Ser fram emot örebro om dom hinner få klart banan med ny asfalts sträcka.
Det pajar tyvärr tidsplanen för arrangören,men det gör ju ändå risken för olyckor mkt mindre.
Men min högst personliga åsikt är att man måste ha gjort sitt val av cykel innan man går in i waitingzon.....blir det dock fördröjd start pga regn får man göra ett nytt val av cykel om man har förmånen att ha fler än en hoj,alltså endast 1st hoj i waitingzon.....
Men låt som sagt Svemos`s höstmöte behandla frågorna,vi har ju alla noterat.
Var du i Parc Ferme MÅSTE du varit i toppstriden...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|