Inbjudan till Friends & Family Netonnet

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
lägger dom ut inatt tro? är sugen på att leta lite..trots att jag jobbar imorronbitti..men vill ha en låda förhelvete :tungan

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -99
Hmm... funderar på en runda inatt också... jobbar till 24 tror jag... men efter det så tar jag på mig min dräkt och tar fram mitt förstoringsglas!! ;)

Hur stora är paketen och nån som vet några ställen som folk hittat på? (så man kan skita i dem ställena)

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Citat från onedreamer "Lådorna är cirka 1 kubikmeter i storlek, alltså ganska stora. Inuti ligger ett ark där det står vad du vunnit för ngt."

Själv var man på netonet idag , Jävla massa folk till och med kö in för att parkera .
Blev ett surround system så man kan spela hög musik och störa sina hyresgäster :rolleyes:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Har hittat två lådor, eller rättare sagt tjejen. Men kvar fanns bara en skylt :(

Var också på netOnNet idag. Bor man inte i stan kommer det inte bli lätt att hitta dit.

Bifogat

• DSC00707.jpg
    DSC00707.jpg
    228.4 KB · Visningar: 77

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kom ner till Media Markt i Lund istället så kan jag hjälpa dig :tummenupp
Oki, då lyfter jag frågan lite. Mellandagsrean har börjat och vi siktar in oss på Media Markt alternativt Netonnet imorgon.

Vad skall man köpa för kamera om man bara skall filma familjehögtider, semestrar och lite annat alldagligt?
Har tittat lite på SD kameror och läst mig till att kameror med inbyggd HD skall ge lite bättre kvalité. Rätt eller fel?

Optisk zoom eller bara digital. Vad behöver man och vad är lägsta zoom man ska titta på?
Full-HD-upplösning (1920 x 1080) är det nödvändigt?

Har en Panasonic TV och är jättenöjd, misstänker att de gör rätt hyggliga videokameror också. Fler märken att titta på? Canon, Sony, JVC, Toshiba, Samsung?

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Hoj
tittar & åker
Oki, då lyfter jag frågan lite. Mellandagsrean har börjat och vi siktar in oss på Media Markt alternativt Netonnet imorgon.

Vad skall man köpa för kamera om man bara skall filma familjehögtider, semestrar och lite annat alldagligt?
Har tittat lite på SD kameror och läst mig till att kameror med inbyggd HD skall ge lite bättre kvalité. Rätt eller fel?

Optisk zoom eller bara digital. Vad behöver man och vad är lägsta zoom man ska titta på?

Har en Panasonic TV och är jättenöjd, misstänker att de gör rätt hyggliga videokameror också. Fler märken att titta på? Canon, Sony, JVC, Toshiba, Samsung?

Fråga satanja om kameror:) hon vet vad som passar dig kan ja tänka mig

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?

Många systemdigitalkameror filmar ju även dem idag i hög upplösning, och med bra kvalite. Har du full-hd upplösning på kameran så lär du kunna zooma rätt så bra med digital zoom, även om optisk är en fördel. T.ex. med min digitalvideokamera, gammal sort så blir det väldigt pixligt om man zoomar digitalt, optisk zoom är ju alltid att föredra.. Panasonics lite dyrare kameror, i den äldre serien med 3ccd som jag har erfarenhet utav, kan jag bara rekommendera framför Sony och JVC, de borde fortfarande vara kick-ass. Allt från kvalite, kvaliteskänsla och menyer. Ett stativ kan också kanske vara i tankarna? Kolla i så fall gärna på lite rejälare, Manfrotto har bra utbud, det är väl ett utav de mer professionella märkena med, där du kan byta ut leder osv. Hade du inte tänkt lägga mycket pengar på ett stativ så kolla efter ett stabilt, som du kan panorera mjukt och fint med, samt ett som inte gnislar.. Inte helt självklara egenskaper.. Om du är ny på filma så kan digital bildstabilisator vara något att ha, har du dessutom Full-HD på filmkameran så är det här inget bekymmer. De digitala bildstabilisatorerna som jag har erfarenhet utav zoomar liksom in en bit, och använder det utrymmet från standard till själva "inzoomningen" (bildstabilisatorn) som en buffert när du bär runt på kameran, så blir det mjuka och fina rörelser.

Mina 5 cent.

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)

Halloo!!
Nu jobbar ju jag inte på MediaMarkt längre, så på plats kan jag inte hjälpa dig. Men kan ju ge dig några råd här :)

Något du borde ha i din kamera är stabilisator, helt enkelt en skitbra finess som man alla någon gång har användning för.

Full HD-upplösning bör du prioritera om du tänker filma och vill ha den bästa upplösningen. Det har inget med bildernas upplösning att göra, utan endast video.

Några bra alternativ att kika på:
- Panasonic TZ10 (ca 2700:)
- Nikon S3000 (ca 1500:)
- Canon S95 (Canons värsting i kompaktkamera, ca 3600:-. Du kan fotografera i RAW-format och har alla manuella inställningar som du har i en digital systemkamera).
- Canon G12 (lite större kamera, manuella inställningsmöjligheter. Priset varierar mkt på vart du kikar).
- Nikon P7000 (Nikons motsvarighet till G12an).
- Nikon P100

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag köpte ny kompakt digitalkamera nyss. Fick den levererad ombord förra lördagen så lite har jag hunnit prova den.
Det blev en Panasonic Lumix TZ10 eller Z7S som den heter i USA.
Leicaoptik med 12x zoom.
Manuella inställningsmöjligheter på bland annat tid och bländare.
12 Mpixlars upplösning.
Filmar i HD-upplösning.
Inbyggd GPS-mottagare. Man kan synka bilden mot t.ex. Google maps och se var man tog den.

Har kört Canon i många år men den här frestelsen blev för stor.

Mycket nöjd, än så länge. :)

Kul med billig dollar förrästen. :tummenupp

http://www.bhphotovideo.com/c/product/673682-REG/Panasonic_DMC_ZS7K_LUMIX_DMC_ZS7_Black_Digital.html

IMG_154525.jpg

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack för era tips, det blidde en Panasonic HDC-SDX1.

Från testet http://www.bildochljud.se/gor-dina-egna-hd-filmer.4841484-126712.html#artid4841488

1920x1080, 50i
26,8x optisk zoom
2,8 Mp-stillbilder
Optisk bildstabilisator
CMOS, 1 Lux ljuskänslighet
SD-kort
Vikt: 185 gram

Slutsats
HDC-SDX1 är en praktisk videokamera som väger ytterst lite. Den är enkel att använda och har en särdeles hög videokvalitet.

Oavsett om man filmar inomhus eller utomhus så glänser Panasonic-kameran med en mycket skarp bild och ytterst lite brus. Den är särskilt imponerande i dåligt ljus, då ser man att SDX1 är väsentligt bättre än de övriga kamerorna. Bilden är naturligt mörk, men har gott om detaljer och få orenheter. Panasonics kamera är lite dyrare än de övriga, men är väl värd de extra pengarna.

panasonic-hdc-sdx1-full-hd-camcorder.jpg

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Tack för era tips, det blidde en Panasonic HDC-SDX1.

Från testet http://www.bildochljud.se/gor-dina-egna-hd-filmer.4841484-126712.html#artid4841488

1920x1080, 50i
26,8x optisk zoom
2,8 Mp-stillbilder
Optisk bildstabilisator
CMOS, 1 Lux ljuskänslighet
SD-kort
Vikt: 185 gram

Slutsats
HDC-SDX1 är en praktisk videokamera som väger ytterst lite. Den är enkel att använda och har en särdeles hög videokvalitet.

Oavsett om man filmar inomhus eller utomhus så glänser Panasonic-kameran med en mycket skarp bild och ytterst lite brus. Den är särskilt imponerande i dåligt ljus, då ser man att SDX1 är väsentligt bättre än de övriga kamerorna. Bilden är naturligt mörk, men har gott om detaljer och få orenheter. Panasonics kamera är lite dyrare än de övriga, men är väl värd de extra pengarna.

panasonic-hdc-sdx1-full-hd-camcorder.jpg

Jag trodde du skulle fotografera? :va

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Jag trodde du skulle fotografera? :va
Hur i all världen kan du tro det? :confused:
Kanon! :tummenupp
Behöver en videokamera. :)
Kom ner till Media Markt i Lund istället så kan jag hjälpa dig :tummenupp

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
såld

Vi köpte kamera på B&H när vi var i New York 2008. Var värt ett besök bara för att se butiken, kameror och kameratillbehör i flera våningar, allt man kunde tänka sig.
Butiken drivs av ortodoxa judar så i stort sett alla expediter bar kippa och hade skägg och tinningslockar, inte en syn man ser var dag :)

Hoppas du tänkte på att kolla om du behöver en adapter för att kunna ladda kameran i eluttaget hemma?!

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vi köpte kamera på B&H när vi var i New York 2008. Var värt ett besök bara för att se butiken, kameror och kameratillbehör i flera våningar, allt man kunde tänka sig.
Butiken drivs av ortodoxa judar så i stort sett alla expediter bar kippa och hade skägg och tinningslockar, inte en syn man ser var dag :)

Hoppas du tänkte på att kolla om du behöver en adapter för att kunna ladda kameran i eluttaget hemma?!

Jo, jag har kolleger som jobbat på de båtarna som utgått från NY. Har förstått att det är ett väldigt bygge. Hade varit kul att se det live någon dag.

Laddaren är givetvis med amerikanska flata stift. Adapter har jag så det ska inte vara några problem. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA