Inbjudan till kalmartävling

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hur ser det ut inför tävlingen, börjar anmälningarna trilla in eller är intresset svalt? Lite sent nu men annars tror jag det hade varit fördel med anmälan.nu.
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Hur ser det ut inför tävlingen, börjar anmälningarna trilla in eller är intresset svalt? Lite sent nu men annars tror jag det hade varit fördel med anmälan.nu.

Det kommer att komma ut på hemsidan vilka som anmält sig och så kommer den att uppdateras varje dag fram till tävlingen.
Jag håller med att det finns många fördelar med anmälan.nu men jag tror inte att det skulle bli så många fler som anmäler sig om inbjudan ligger där.
Däremot så skulle den legat ute på ib för länge sen nu kommer den på torsdag lite sent tycker jag men så är det och det går inte göra något åt nu.
Det trillar in anmälningar varje dag så det blir nog ett grymmt rejs med massor att köra.:yoparty
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Hur gick det med gruset? bidde de något? Hoppas:yoparty

Nej tyvär, det blir enbart asfalt.
Meningen var en provisorisk grusdel men det blev för mycket jobb och för mycket stängsel att riva så vi får vänta tills nästa år och hoppas att vi får till en grusslinga i samband med att banan ska byggas om.
 

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
Det finns en lista på vilka som är anmälda till tävlingen på www.kalmarmk.se den uppdateras eterhand som anmälningarna kommer in.
 
Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Du får gå in på roadracing vi samarbetar med Roadracing,minimoto och 70-racing.:tummenupp

Rörig hemsida om det nu ska finnas det du påstår. Jag hittade anmälda för minimoto tävlingen, så helt lätt är det inte. Om man inte jämt är på den hemsidan och hittar bra.

Gå in du som vet och "copy and paste" åt oss andra som undrar.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Där du hittade minimoto så rullar du bara ner, det är på samma sida. :)

Klart du ska vara med och köra Lasse! :tummenupp
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Där du hittade minimoto så rullar du bara ner, det är på samma sida. :)

Klart du ska vara med och köra Lasse! :tummenupp


Vara med! Ja kanske det, men jag har ju lagt ner. Men man har ju iof chans på pallen om man nu kör 450 klassen. :D

Skämt åsido, det behövs flera anmälda om nu någon motorklubb arrangerar en tävling. Och arrangerande klubbar förtjänar att många anmäler sig. En fråga dyker upp: Vid lågt deltagarantal. Kommer klasserna att slås ihop eller köras samtidigt? Och i så fall i flera heat. Man vill ju rejsa mot andra om man nu ska vara med. Helst i fulla startfält.

Mathias Svensson 161 Borås Rookie
Peter Andersson 32 Jönköping Rookie
Andreas Breitfeld 151 Borås 4568351 Rookie
Tobias Larsson 179 Älmhult 3750262 Rookie
Mikael Johansson 128 Borgholm Rookie
Carl Backe 118 Vetlanda 8876620 Rookie
Christian Tenggren 132 Bodafors Open
Johan Rydell 133 Bodafors Open
Marcus Almqvist 56 Örebro Rookie
Oscar Gottfridsson Torsås 4584424 Rookie
 
Last edited:

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
borgholm
Hoj
ktm 560 smr
vid lågt deltagande så ja klasserna kommer då att slås ihop iallafall 450 och open , Rookie/motion kommer troligen få köra för sig själva.
Det kommer inte bli fler heat 70-racig och minimoto komprimera ihop sig hela lördagen bara för att motarden ska få en egen racedag , då kommer även minimoto köra heat på söndagen.
Det har varit ont om tävlingar i år och speciellt i södra sverige där det inte går några överhuvud taget och våra förhoppningar var/är att folk är sugna på att tävla , om antalet tävlande är som det varit dom senaste åren och då vi kört alla mot alla så får jag stå mitt kasst att jag suttit på möten och hävdat starkt att motarden växer i sverige och att motardsverige skriker efter tävlingar och behöver en egen dag/helg.
Men tävlingen har inte börjat än och jag tror fortfarande att det kommer bli MÅNGA motarder och grymma rejs .
anmälningstiden är ju inte ens ute och listan har ett par dagars eftersläpning och så tror jag att efteranmälan på 150:- är värt att betala för vissa bara för att vänta och se hur vädret blir .

Hallå soa. Ska du till Kalmar idag ? Vad tror ni därnere om dagens väder ?

Lite sent svar men jag var på banan idag och vädret var helt perfekt fram till kl.17.15 då himlen öppnade sig .
 
Last edited:

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Ort
söder
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Var och tränade i kalmar idag med peter granat..
Mycket trevlig bana..
Anmäl er nu och kör..
Om inte min motor lagt ihop så skulle jag varit med i någon Rookie klassen..
UT O KÖR..
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det har helt klart varit dåligt med tävlingar i år och riktigt synd att inte alla kommer och kör när det väl är en tävling. Jag tror att en bidragande orsak till att inte fler anmält sig än är att det är helgen innan sm-finalen. Om det bara hade varit för nån vecka sen nu när det varit tävlingsuppehåll så..

Men hey, tävling är bästa träning så jag hoppas att fler kommer på bättre tankar. :tummenupp Det är många jag vill ha revansch på efter min usla säsong såhär långt så kom igen, anmäl er! :machinegu

Kanske efteranmälningsavgiften skulle hoppas över när inbjudan i ib kom ut nästan efter anmälningstiden gick ut, alla hänger inte på sporthoj.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror det blir skitbra det här, såg inte tidsschemat förrän nu men det ser ut som det blir mycket körning, precis som jag vill ha det. :)

Ska bli så jävla kul att köra en tävling där man slipper det störande inslaget av grus varje varv. :tummenupp
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag tror det blir skitbra det här, såg inte tidsschemat förrän nu men det ser ut som det blir mycket körning, precis som jag vill ha det. :)

Ska bli så jävla kul att köra en tävling där man slipper det störande inslaget av grus varje varv. :tummenupp

Glöm bara inte bort att tidshemat är preliminärt o kan komma att ändras......men även om det blir så så slipper du ju ändå gruset:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top