Inbrott i garaget

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
hmmm... ska man fan behöva sova brevid hojen med ett järnrör under kudden för att folk ska ge fan i ens saker... :mad:

undrar om polisstat ändå skulle va en bra idé.... :va

hoppas du får tillbaka allt i fint skick å försäkringarna ite krånglar å sånt....
stå på dig mot griniga polismän oxå.... :yoparty

/raggarn

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ner vi hade inbrott i vårat Garage så tog inte polisen nå fingeravtryck...Dom gjorde ingenting faktiskt. Förundersökningen nerlagd i princip dagen efter. Jävla fjollor till poliser.
Och tjuvjävlar.
Det var inga knarkare som gjorde det där.
Var försiktig med vad som skrivs på internet. Mäklarna har ju slutat visa upp bilder invändigt på husen pga inbrottsrisken. Hur visste dom vart dom kunde hitta en vinkelslip. Bara tur eller?

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Mell skrev:
Ner vi hade inbrott i vårat Garage så tog inte polisen nå fingeravtryck...Dom gjorde ingenting faktiskt. Förundersökningen nerlagd i princip dagen efter. Jävla fjollor till poliser.
Och tjuvjävlar.
Det var inga knarkare som gjorde det där.
Var försiktig med vad som skrivs på internet. Mäklarna har ju slutat visa upp bilder invändigt på husen pga inbrottsrisken. Hur visste dom vart dom kunde hitta en vinkelslip. Bara tur eller?
Anntagligen ren tur......J-vla tjuvar

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Det är tur att man bor i ödemarken. Hit har buset inte hittat än, men det är väl bara en tidsfråga.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
PutteLiten skrev:
Marcus, var det Franks gula 996 som e stal?? :mad:

Tur att din e kvar och orepad! :)

Jag ahr haft 2 inbrottsförsök i mitt garage, men de lyckades inte komma in någon gång. Dock så total sabbade de dörren sista gången, så nu sitter det feta plåtbitar på strategiska ställena på dörren som hinder för tjuvjävlarna.

Japp franks gula,men den står på polisstationen och skall hämtas i morrn! dom hade brytit upp tändningslåset..
Nu sitter det en ståldörr till garaget istället och feta järn över fönsterna,även larm och sånt skall införskaffas.
Tycker också att det är lite komiskt att dom bemödade sig att kapa ett likadant lås som jag har (den som satt på enduron) dom verkade inte ha en aning om vad hojarna var värda.

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Det är säkert nån jävla tjomme bland dina grannar som har vetat att du har dessa hojar i ditt garage. En chans på hundra att det var en slump. Glömm poliserna det gör inte ett piss...

En sak jag inte tål det är när tjuvarna rör våra hojar....det är som att någon tafsar på ens fru.....

En vacker dag :kulspruta

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Så Björn har alltså blivit av med sin andra hoj på mindre än ett år??

Fan va surt!! Konstigt att ingen märkte nåt, det ligger ju hus precis intill ert garage. Och snutstationen ligger ju bara ett stenkast därifrån!!
Fast det är klart, som tjuv idag så kan man göra inbrott i grannhuset till snuten utan att åka fast...

Och som många säger, det är troligen nån som vet hur det ser ut inne i ert garage som gjort det. Trist, men troligen sant. :gnissla
Jag vet ju till exempel vem som snodde en massa prylar i min bil då jag hade inbrott i den för några år sen. Men inget kunde jag göra åt det... :huvet

Hoppas att allt ordnar sig och att grejerna kommer tillbaka. Samt att ni får reda på vem det var som gjorde det!!!

//Micke

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Anneli skrev:
De ju fan att folk aldrig lär sig hålla isär mitt o ditt. :6surkart :kulspruta
Ah, den gamla hederliga klyschan som alltid dras upp när stölder rapporteras här på SH.

"Folk" kan skilja på ditt och mitt. Felet är att vissa skiter i vad som är deras och vad som inte är deras, inte att de inte förstår bättre. Hade de verkligen inte förstått skillnaden på "ditt och mitt" så hade de väl plockat saker i dagsljus och inte i skydd av mörkret etc? :tungan

Det är trist med stölder, snart är försåtsminering enda utvägen. 250 gram trotyl under sadeln med en tändhatt kopplad till tändningen borde göra susen, iofs så försvinner ju möjligheten att hojen hittas av polisen och returneras men det kan man ju ta. Gäller bara att komma ihåg att avaktivera mineringen när man själv ska ut och åka :).

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Waiden skrev:
Så Björn har alltså blivit av med sin andra hoj på mindre än ett år??

Fan va surt!! Konstigt att ingen märkte nåt, det ligger ju hus precis intill ert garage. Och snutstationen ligger ju bara ett stenkast därifrån!!
Fast det är klart, som tjuv idag så kan man göra inbrott i grannhuset till snuten utan att åka fast...

Och som många säger, det är troligen nån som vet hur det ser ut inne i ert garage som gjort det. Trist, men troligen sant. :gnissla
Jag vet ju till exempel vem som snodde en massa prylar i min bil då jag hade inbrott i den för några år sen. Men inget kunde jag göra åt det... :huvet

Hoppas att allt ordnar sig och att grejerna kommer tillbaka. Samt att ni får reda på vem det var som gjorde det!!!

//Micke

Jo kul är det ju inte!! dom som gjort detta kommer att ångra sig om vi nu kommer på vilka det är:)

Therudeboy

Guest
sgtpepper skrev:
Ah, den gamla hederliga klyschan som alltid dras upp när stölder rapporteras här på SH.

"Folk" kan skilja på ditt och mitt. Felet är att vissa skiter i vad som är deras och vad som inte är deras, inte att de inte förstår bättre. Hade de verkligen inte förstått skillnaden på "ditt och mitt" så hade de väl plockat saker i dagsljus och inte i skydd av mörkret etc? :tungan

Det är trist med stölder, snart är försåtsminering enda utvägen. 250 gram trotyl under sadeln med en tändhatt kopplad till tändningen borde göra susen, iofs så försvinner ju möjligheten att hojen hittas av polisen och returneras men det kan man ju ta. Gäller bara att komma ihåg att avaktivera mineringen när man själv ska ut och åka :).

Annars kan det bli som i thailand igår :(

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Larma, vi har ett larm som är telefonkopplat till 3 pers som hinner dit på några minuter. Sen kan man tala packet tillrätta med ett välbeövligt blylavemang :kulspruta

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
twinner666 skrev:
Jo kul är det ju inte!! dom som gjort detta kommer att ångra sig om vi nu kommer på vilka det är:)

Är de från stan så lär ni nog få reda på vilka de är. Nyköping är ju inte så stort...

Jag blev av med mina bilstereo-grejer på en lördag. Redan på måndag fick jag samtal från en polare om att en viss person varit och pyntat av en skuld på några tusen samt köpt en uppsättning fälgar. Och det är en person som ALDRIG har pengar annars...
En vecka senare fick en polare syn på mitt slutsteg i en annan snubbes bil, när han frågade lite om det kröp det fram att han köpt det nyligen av den person som jag misstänkte för stölden.

Så ut med "krokarna" till alla du känner och alla de känner, så ska ni nog snart få reda på vem det är. Iaf om de är från Nyköping.

Lycka till med sökandet!!
Hör av mig om jag hör nåt.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Satan så trist, men namnet på förövare kan ni se i samband med domstolsförhandlingar iallafall, offentlig handling :fakta

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Haha.. nu har det blivit säkrare :) ståldörrar 2st! och plattjärn samt taggtråd på fönsterna! allt fäst med vagnsbult och loppade muttrar. :tummenupp nu kan man inte ta sig in..dom 2st hojarna är hittade:) duccen var dragen i backen,men det ordnar sig!mina handskar är borta men hjälmen finns nog på stationen verkar det som(förmodligen repad):..ska göra anmälan imorgon.

Bifogat

• barbwire.jpg
    barbwire.jpg
    91.9 KB · Visningar: 60
  • golvfäste.jpg
    golvfäste.jpg
    69.9 KB · Visningar: 51
  • 1a dörren.jpg
    1a dörren.jpg
    91 KB · Visningar: 57

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Fy fasen. Man skulle sätta en fotboja på alla jävla tjyvar! :mad:

Vad är det för snålpunktande på dörren? Smöra på bah! :tomten

Och taggtråd? Bomber och granater låter bättre. Dom ska inte komma därifrån levande!

Hoppas du får tillbaka allt! :(

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha