I förra veckan ringde Polisen tidigt en morgon. Dom hade gripit en tjyv som hade sprungit ut ur mitt hojgarage med bland annat ett koben. En granne hade tipsat och tjyven hade förmodligen jobbat rätt länge. Just när grannen passerade var det tomt i garaget men när Polisen kom var tjyven tillbaka.
Tjyven togs till förhör eftersom det bla. saknades tre hojar och en hel del utrustning.
Två hojar är återfunna men en saknas fortfarande.
Vad händer sen?
Kommer det blir domstol? Skadestånd? Vad har man rätt till för "plåster på såren"?
Kommer ev. skadestånd betalas från honom till mig? Och om han inte har några pengar?
//Best Ulen
PS: på bilden görs en "DNA"-avgjutning för att kunna koppla tjyvens koben till brytmärken i dörren.
Tjyven togs till förhör eftersom det bla. saknades tre hojar och en hel del utrustning.
Två hojar är återfunna men en saknas fortfarande.
Vad händer sen?
Kommer det blir domstol? Skadestånd? Vad har man rätt till för "plåster på såren"?
Kommer ev. skadestånd betalas från honom till mig? Och om han inte har några pengar?
//Best Ulen
PS: på bilden görs en "DNA"-avgjutning för att kunna koppla tjyvens koben till brytmärken i dörren.
Last edited: