Inbrott

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vad märker man när man ska hämta sin bil idag då? Jo några jäkla klåpare har försökt på båda dörrarna att bryta sönder låsen för att komma in :(
I bilen fanns ingenting, var till och med så duktig att jag tog med mej fronten på stereon. Dom jäkla klåparna lyckades ej ta sig in, det tog mej max 1 min med en skruvmejsel att öppna. VA FAAAAAN, på min "fina" rostiga Nissan sunny sedan från 89. Så nu står bilen helt olåst och det hela kommer sluta med att ett hänglås ska monteras på dörren och på passagerar sidan svetsas hålet efter låskolven igen.
Synd för i övrigt fungerade allt och låsen var i bra skick, vilket nästan är ovanligt på gamla japs.

Varför varför kan inte folk skillja på mitt eller ditt? Å vad faaan skulle dom med denna sunk bil som råkar vara min att göra?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Töm bilen och lämna den olåst så slipper du reparera trasiga lås hela tiden...

Oftast så är det bara snorungar som letar värdesaker...
Är det någon som vill sno bilen så tar de sig in i alla fall...

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Jag fick också inbrott i min bil i helgen! Samma sak där, de hade brutit sönder handtaget med ett koben? men tagit sig in och snott parkeringspengar och smågrejer som jag inte trodde hade något annat värde än affektionsvärde för mig.

Tjuven kom undan med kanske 150:- i pengar och grejer, men lämnade mig med en reparation på en timme och grejor på skroten för en femhundring! Tack så mycket ditt jävla ålarens!

Det konstiga är att han rivit av rattkåpan precis som han skulle sno bilen!?! En Caddy från -87?!?

Nu ska larmet fixas och bilen städas på värdesaker, privatbilen ska städas den också. Jag är glad att alla hojarna står på firman i alla fall, där de är säkra!

Suck!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Men bilen är ju tom. Ska nog montera ur stereon helt. Använda bilen med hänglås och se hur länge dom jäklarna vill låta den stå.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...